P4P800 + P4 2.8 @ 800 geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
beste mensen ,

zoals jullie kunnen lezen in de titel wil mijn pc opeens niet meer opstarten .
Ik starte de pc opnieuw op en hij wouw niet meer aan gaan , hij kreeg geen beeld maar voor de rest draaide alles gewoon. De cdrom spelers deden het , de hardisks deden het , de fans draaiden, alles werkte gewoon. Nou goed ik dus denken dat de vga de kl*te op was. koeller er af gehaald maar geen zichtbare schade ( was niet overgeklokt ) dus maar een andere vga er in, helaas werkte deze ook niet. Ik kreeg nog steeds geen beeld en starte ook niet door. Toen bedacht ik me dat ik hier op tweakers iets gelezen had over kaal opstarten en naar de piepjes luisteren. Als ik opstart zonder geheugen begint deze te piepe als een gek, dus dacht ik me mem is oke, toen dacht ik dat het aan de cpu lag, de koeller er af gehaald maar die was ook niet beschadigt. ik weet nu egt niet meer wat het kan zijn. De voeding was stabiel, die werkt ook nog.

mijn setup is asus p4p800 deluxe
p4 2.8 ghz 800mhz fsb met th met zalman cnps 7000ACU( northwood core ) ( niet overklokked )
gainward geforce fx 5900 ( niet overklokked ) ( gekoeld door zalman koeler )
hitachi deskstar 7k250 sata 160 gb
daimond max 9 plus 120 gb sata
corsair xms3200 512 mb cl2 2x in dual channal
soundblaster live 5.1
enermax 460 watt voeding
ja info over de cd en dvd hebbe jullie vast niet nodig

plz help snel

greetzz LyP0

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Als je een multimeter hebt, kun je de voltages meten als je systeem aanstaat en dus geen beeld geeft. In de BIOS kun je ze namelijk niet controleren, omdat je geen beeld of reactie hebt. Is er trouwens enige harde schijf activiteit te bemerken?

Verwijderd

Misschien een keer je bios resetten?

Verwijderd

Of als dit allemaal in niets resulteert een keer je gehele systeem uit elkaar halen, helemaal stofvrij maken en weer in elkaar bouwen. Helpt ook erg vaak namelijk, vooral als er geen verklaring is het voor het plotseling niet willen opstarten van een systeem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt, was een nietszeggende "de pc wil opeens niet meer :S".

• LyP0

LyP0

Topicstarter
de harddisk draait gewoon normaal , je voelt m draaien en hij word na een tijdje ook warmer. dat zit wel snor
zoals ik al zei , de voeding werkt gewoon en alle componenten draaien perfect. cdrom werkt . gaat ook draaien en al dus ik denk eerlijk gezecht niet dat t aan de voeding ligt . maar hoe meet ik dat precies na. oja ben momenteel bezig alles stof vrij te maken maar of dat welpt weet ik niet want er zat niet veel stof in , hij was pas schoon gemaakt. btw dit begon nadat ik een ide hd naast mn 2 sata's er in zette om er wat data op te zetten en weer bij me pa in de pc te doen. deze ide hd was redelijk oud ma deed t nog perfect en dat doet ie nu nog, werkt nu hier in de pc waar ik nu op zit

danku balusC . was idd te weinig zeggend srry |:(

[ Voor 5% gewijzigd door LyP0 op 22-11-2004 14:43 ]

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Ja, de voeding mag dan wel werken, maar jij kan niet horen of hij het ook goed doet hé. Ik zou echt even de voltages controleren.

Gebruik trouwens wat leestekens en dergelijke, dit is echt een puzzel.

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Maar hoe meet ik die dan precies na ?? Welke kabels moet ik tegelijk meten ??
Srry, ik heb nog niet egt met een multimeter gewerkt :o :X
Dan ga ik dat dadelijk meteen fftjes proberen.

Oja, srry voor de leestekens enzo

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

In de topicstart van dit topic wordt dat precies uitgelegd: Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

Als je met een andere voeding kan testen mag het natuurlijk ook. :)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

leg 's uit wat er met die ide schijf is?
(heeft ie ermee gewerkt, veranderingen in bios?, zit ie er nu in etc.)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

In eerste instantie zou ik toch zeggen dat het geheugen de boosdoener is. Is het geheugen stuk, dan geeft je pc dezelfde problemen (geen beeld, alle onderdelen starten op, maar pc boot niet door) Verder hoeft de pc ook geen piepjes te geven als het geheugen brak is.
Dus ik zou proberen met ander geheugen.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
Inderdaad, denk ook dat het geheugen is. Had ik namelijk ook last van. Geen beeld, alles deed het wel etc... Bleek geheugen er niet goed in te zitten. Haalde het eruit en daarna weer erin. Toen deed hij het opeens

• LyP0

LyP0

Topicstarter
Ik heb alles er eens uitgehaald en schoon gemaakt, toen weer in elkaar gebouwt deed ie t weer niet, toen nog een alles kabel nagekeken. Er bleek een kabeltje te zijn die contact maakte met het mobo. Dat er afgehaald en toen nog es alles opnieuw gedaan , wouw ie maar booten met 1 schrijf, naja daarna nog wat ligge klooie in de bios en toen deed ie t weer . bedankt voor jullie hulp _/-\o_
gelukkig was het het geheugen niet of iets anders van hardware, ben al lang weer blij dat ie t weer doet . Er is nu alleen eer prob maar dat hoort hier niet thuis , de vga kaar wil ma op de halft van de snelheid werken :s , heel weird , krijg nu op de laagste instellingen nog ma max 24 fps in hl2 terwijl ik eerst op meer dan 3 a 4x dat zat . Ma goed, onzettend bedankt voor jullie hulp en reacties _/-\o_
van mij mag er nu wel een slotje op

ik voel me lekkaah !!!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
LyP0 schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:50:
Ik heb alles er eens uitgehaald en schoon gemaakt, toen weer in elkaar gebouwt deed ie t weer niet, toen nog een alles kabel nagekeken. Er bleek een kabeltje te zijn die contact maakte met het mobo. Dat er afgehaald en toen nog es alles opnieuw gedaan , wouw ie maar booten met 1 schrijf, naja daarna nog wat ligge klooie in de bios en toen deed ie t weer . bedankt voor jullie hulp _/-\o_
gelukkig was het het geheugen niet of iets anders van hardware, ben al lang weer blij dat ie t weer doet . Er is nu alleen eer prob maar dat hoort hier niet thuis , de vga kaar wil ma op de halft van de snelheid werken :s , heel weird , krijg nu op de laagste instellingen nog ma max 24 fps in hl2 terwijl ik eerst op meer dan 3 a 4x dat zat . Ma goed, onzettend bedankt voor jullie hulp en reacties _/-\o_
van mij mag er nu wel een slotje op
toevallig molex verkeerd om aangesloten op je videokaart?

• LyP0

LyP0

Topicstarter
nee is al gefixt, ik heb de vga kaart een eigen lijn moete geven anders kreeg ie te weinig stroom. raar maar waar 8)7 , het werkt nu allemaal weer als van ouds

ik voel me lekkaah !!!

Pagina: 1