[PHP] Session bij linkjes verschijnt.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:24
Ik heb me script verhuist van een windows naar een linux server alleen nu doet die een beetje raar.

Als ik op een link klik dan komt er een PHPSESSID=a82a50fff59cf0ff42aa5fcbe53ceae4 bij terwijl er gewoon een
<a href="shop.php">Shop</a> link staat en niks anders. Als ik de pagina vernieuw door F5 te drukken is het weg :| .

Het was niet op mijn windows server 2003 met apache2 en php4.

Is dit een bug of is die optelossen met een simpel scriptje want dit slaat gewoon nergens op dat het eerst wel werkte en nu niet meer.

Ik maak nog wel steeds gebruik van de zelfde mysql servers dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Probeer eens te kijken naar session.use_trans_sid = 1 in je php.ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 15:48
Het zit hem zoals Koraalduivel al aan geeft in de instellingen. Je kunt in je php.ini instellen hoe het SessieID doorgegeven moet worden. Dit kan dus onderandere door het toe te voegen in de linkjes op een pagina (waar jij nu last van hebt) of door middel van een cookie (wat je waarschijnlijk wilt).

Dus kijk eens in de documentatie en in je php.ini bij de instellingen voor sessies daar zou je wel moeten kunnen uitvinden wat de instellingen zijn die jij graag wilt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Kan ook in je .htaccess en ik meen zelfs met ini_set() worden ingesteld.

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:24
Het is geen server van mezelf anders had ik het allang aangepast. Ik kan wel een .htacces toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

je kunt ini_set() voor de session.use_trans_sid alleen maar gebruiken vanaf php 5.0 door een bug.

PHP:
1
ini_set ('session.use_trans_sid', 1);

En voor .htaccess:
To change settings from .htaccess files, it is also required that the directory permissions configured in Apache allow this.

The <Directory /foo/bar> entry in httpd.conf MUST contain "AllowOverride All" or at least "AllowOverride Options" to read PHP settings from the .htaccess file.

[ Voor 101% gewijzigd door dArtagnan op 22-11-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Koraalduivel schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:05:
je kunt ini_set() voor de session.use_trans_sid alleen maar gebruiken vanaf php 5.0 door een bug.

PHP:
1
ini_set ('session.use_trans_sid', 1);

En voor .htaccess:

[...]
Ik heb dit laatst laten doen bij mijn hosting. Dat wouden ze wel voor mij doen. Maar ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem.
Pagina: 1