Toon posts:

[XP] halverwege opstarten XP doen muis en tobo het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een pc van een vriend heb ik ME weggehaald (windows, programfiles gerenamed) en daarna geinstalleerd. Tijdens de installatie werkten de muis en toetstenbord nog goed. Na de installatie niet meer!!! :(
Tijdens het opstarten werkt het toestenbord iig nog wel, in het bootmenu kan ik nog wel voor ME of XP kiezen. De lampjes van capslock etc werken ook nog. Maar als XP wat verder met opstarten is dan houden de lampjes er mee op en werkt muis en tobo dus ook niet meer :?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
USB of PS2? En indien USB: heb je de laatste chipset- en HID-drivers geinstalleerd? Dus voor zowel toetsenbord als muis?

Verwijderd

Topicstarter
Ohja sorry, PS/2 Dus dat vind ik helemaal vreemd. Ps. hij heeft een logitech draadloos setje. (ps/2) Maar met oude ps/2 set werkt het net zo goed niet.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Je verteld dat je de ME installatie hebt gerenamed en daarna XP er op gezet hebt. Verder krijg je een bootmenu voor je neus waar je kunt kiezen tussen XP en ME.

Ik ben bang dat de zaak enigzins ontregeld is. Kun jij stapsgewijs aangeven hoe het systeem precies geinstalleerd is? Zoals je het nu verteld lijkt het dat je twee Windows OS'en op 1 partitie door elkaar hebt gegooid. Misschien zit het probleem hem hier in

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Nou op deze manier installeer ik altijd! en het werkt altijd perfect. Als je "program files" en "windows" renamed dan zijn ze in feite gewoon weg! Dus je drukt er een install CD in en installeren maar, en na een half uur heb je weer een mooie kale windows.!
Het voordeel is dat je ze met de nieuwe installatie nog wel kunt bekijken. Dus eventueel er nog wat handige bestandjes uit kun halen.

Maar omdat ik de msdos.sys / of boot menu ofoziets nog niet heb aangepast kan ik kiezen uit 2 OS-en. Maar dat zei ik alleen maar om te laten zien dat in een "vroeg" stadium van het opstarten het toestenbord nog werkt.

Verwijderd

Jah heb je ook toevallig service pack 2?

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog niet, dat komt later :) Heeft mij al de pc van mijn ouders gekost :(

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:53:
Nou op deze manier installeer ik altijd! en het werkt altijd perfect. Als je "program files" en "windows" renamed dan zijn ze in feite gewoon weg! Dus je drukt er een install CD in en installeren maar, en na een half uur heb je weer een mooie kale windows.!
Werk aub voortaan met partities - ook een voor je programma's - want ik denk dat hier toch wel de oorzak van het geheel in zit. Vermoedelijk heeft XP de bestanden van ME gezien en gebruikt voor de muis en toetsenbord.

Probeer de veilige modus eens en gooi ze er dan eens uit...

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor bestanden bedoel je dan?

• TromboneFreakus
Ik zou denken driver-bestanden voor de mouse en het toetsenbord....

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je hebt XP en ME op dezelfde partitie gemikt als ik het verhaal goed begrijp? Dan vraag je om problemen. Gebeurt hetzelfde als je ze gescheiden installeert?
Pagina: 1