Ik ben bezig met een project in ASP.NET, daarbij moet er informatie gestuurd worden tussen een client en een server. Om dit te doen maak ik gebruik van sockets, hierbij stuit ik op een probleem. Het versturen van data en het aanmaken van de sockets gaat goed (dit heb ik gecontroleerd met een packetsniffer). Alleen het ontvangen van data gaat mis. Hierbij blijft de webpage zeer lang laden, het lijkt wel of hij in een eeuwige loop terecht is gekomen, hij geeft verder geen errors.
Ik maak gebruik van de volgende code (in VB.net; beetje uitgekleed voor deze post):
Hierbij zijn de volgende dingen geïmporteerd:
Ik ben geen expert op het gebied van sockets maar volgens verschillende voorbeelden moet deze code werken, helaas doet dat het niet. Misschien weten jullie wat er verkeerd zit in de code, of is er een andere oplossing om snel direct data te versturen tussen de client en de server. De search biedt helaas geen soelaazzzz...
Ik maak gebruik van de volgende code (in VB.net; beetje uitgekleed voor deze post):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Dim host As String Dim poort As String host = TextBox1.Text poort = CInt(TextBox2.Text) Dim objTCPC As TcpClient objTCPC = New TcpClient() Dim objStream As Stream Try objTCPC.Connect(host, poort) objStream = objTCPC.GetStream() Dim inputbyte As [Byte]() = Encoding.ASCII.GetBytes(inputstr) objStream.Write(inputbyte, 0, inputbyte.Length) Dim objSr As StreamReader objSr = New StreamReader(objTCPC.GetStream(), Encoding.ASCII) Dim strServerResponse As String strServerResponse = objSr.ReadToEnd() objSr.Close() objTCPC.Close() Catch ex As Exception TextBox3.Text = TextBox3.Text + ex.ToString() End Try |
Hierbij zijn de volgende dingen geïmporteerd:
code:
1
2
3
4
| Imports System.IO Imports System.Net Imports System.Net.Sockets Imports System.Text |
Ik ben geen expert op het gebied van sockets maar volgens verschillende voorbeelden moet deze code werken, helaas doet dat het niet. Misschien weten jullie wat er verkeerd zit in de code, of is er een andere oplossing om snel direct data te versturen tussen de client en de server. De search biedt helaas geen soelaazzzz...