Hoe kan je van een systeem zeggen : Hij is stabiel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Hi,

Ik heb net een computer in elkaar geschroevd, maar ik krijg t ding niet stabiel.
In windows 98SE hangt ie af en toe (muis ook dood) spontaan, op verschillende momenten. :(

Het is een:

EPOX KX133 MB (die nieuwe)
ATHLON 600
64 MB DRAM PC133

verder alle normale stuff erbij...

Heeft iemand een id wat dit zou kunnen wezen, en hoe ik er achter kan komen wat t is (met software,bios etc) ?

Like this yall...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Heb je wel een goede voeding (liefts 300watt) en heb je goed kwaliteit geheugen? Dat is nodig voor een athlon systeem.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

inderdaad, 300 watt voeding is nogal veel gezegd hier op het forum, dat dat nog wel erg handig is.
wat je verder eerst kan doen:
-installeer de nieuwste bios voor het moederbord.
- download voor alle kaarten nieuwe drivers.
- kijk eens of je van iemand een geheugenmodule kan lenen, en kijken of ie dan wel stabiel is. Misschien naar de winkel gaan en zeggen dat die module niet goed is, en misschien krijg je dan wel een nieuwe om het uit te proberen.

maar probeer eerst maar eens de nieuwe drivers&updates. Haal misschien ook eens, dat nie twerkt, alle kaarten behalve de videokaart zodat je nog wat kan doen, eruit om te zien hoe het daan gaat. Dan stuk voor stuk de kaarten weer terug doen.

nou ja, verder weer ik het ook niet zo goed eigenlijk. suc6!

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Het kan ook aan drivers liggen.
Ik heb een TNT2 van guillemot (ultra) en onder win2k (bij jou dan win 98 maar wat maakt het uit) loopt ie vast als ik andere drivers dan 3.66 gebruik. Dus het zou ook aan drivers kunnen liggen van 1 of ander apparaat.

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

offtopic:
is 64mb niet errug weinig?
>:)

Verwijderd

jah 64 is nix >:)

en wanneer is je PC stabiel? :

- wanneer hij niet als je op de vloer stampt van je buro afvalt!

sorry voor deze stomme reply maar ik ben aan het doorzakken --> alleen thuis :)

Verwijderd

En als aanvulling, kijk even of je voor de AGP poort wel de speciale port-driver ook geinstalleerd hebt, dat is bij de meeste Athlon borden met de snellere AGP kaarten nodig.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

wanneer is je systeem stabiel ???
- Je zet de monitor aan (systeem draait uiteraard al!) en er verschijnt een bash prompt, da's meestal wel een goeie aanwijzing dat het een stabiel systeem is :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1