Toon posts:

[XP] Rare prompts en services (svchost.exe -k netsvcs)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Sinds een tijdje loopt mijn computer (met hierop XP professional) ofwel super traag of ik krijg rare prompts zoals dat mijn C: niet geformatteerd zou zijn (do you want to format now?)- iets dat na een tijdje ook weer verdwijnt, en sinds vandaag de melding "C:\ is not accessible Data error (cyclic redundancy check)".
De boot duurt tegenwoordig ook al een minuut of 4.

Hij draait meestal een tijdlang prima, en soms gaat 'ie ineens weer op volle kracht bezig met iets dat alle geheugen aan de rest onttrekt (en het rode lampje staat dan ook constant te branden).

Eerst natuurlijk alle mogelijke virusscanners gerund (eTrust EZ Antivirus, Pccillin), niks gevonden. (Ook niet de momenteel zo vervelende Sober worm-- ook al zie ik in mijn mail wel wat symptomen).
Spybot S&D gerund, niks gevonden.
SeeMeMe diagnose gerund-- die vond een 'suspicious service':
Windows\System32\svchost.exe -k netsvcs
In de Windows Task Manager zie ik ook 6 keer een 'svchost.exe' draaien, respectievelijk als user name 'local service', 'system', 'network service', 'system', 'network service' en 'system'.
SeeMeMe vond verder geen 'suspicious processes' of services of veiligheidslekken, en sp2 is ook netjes geïnstalleerd.
Ik heb trouwens een Chello internetverbinding.
De Firewall van Windows staat ook aan.

Via de HKEY registry (met regedit) heb ik gezocht naar de onderdelen die ik volgens een tutorial op bleepingcomputer.com zou moeten verwijderen (www.bleepingcomputer.com/forums/tutorial83.html) maar die zag ik nergens staan.

Zomaar een svchost.exe deleten lijkt me geen slim plan, dus misschien hebben jullie advies?
Ik heb Killbox.exe op mijn computer staan dus eventueel zou ik ook op die manier iets kunnen verwijderen.

Hulp zou ik zéér waarderen :)

Groet,
Annedien

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een aantal meldingen lijken me meer te wijzen op een harddisk die wat kuren heeft - kijk eens in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ naar tooltjes om de 'fitheid' van je harddisk te controleren :)

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
In aanvulling op elevator: of je geheugen, of zelfs hele moederbord is kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Een paar uur later en C: is corrupt :) (goed werk! haha)
(C: is not accessible.
The file or directory is corrupted and unreadable)
De rest werkt naar behoren.

Dat wordt een format.
Kan ik gewoon C: formatteren? -- de D: is een virtuele andere drive.
Of zijn er nog andere manieren om nog te pogen wat te fixen zonder meteen alle data kwijt te zijn?
Ik heb natuurlijk netjes een backup maar redden is handiger }:O

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:20:
Een paar uur later en C: is corrupt :) (goed werk! haha)
(C: is not accessible.
The file or directory is corrupted and unreadable)
De rest werkt naar behoren.
Heb je die toolstjes uit OM al geproberd om te kijken of de HD nu stuk is of niet?

uiteraard kun je chkdsk en fixmbr er eens overheen draaien. Maar eerst kijken of de hardware het nog wel waard is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Tooltje voor checken HD lukt niet; ik heb al een jaar een defecte A: drive dus het aanmaken van een bootdisc (voor Maxtor hd) gaat niet.
Ik zal die andere opties eens proberen.
;) cheers!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Kan je PC niet van een USB-stick oid booten? Tegenwoordig kan dat vaak namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Booten zou nog wel kunnen van iets anders (cd of usb stick oid)-- alleen het Maxtor progje wil graag per sé een schrijfje knutselen 8)7
Pagina: 1