Toon posts:

[2000] Printer drivers update geeft fouten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op mijn stage en helaas is mijn stagebegleidster op vakantie dus ik kan niet echt feedback van haar krijgen. Maar ik zit met het volgende probleem

We hebben hier een HP Laserjet 4300dtn en die was paar dagen geleden allemaal rare dingen aan het printen en deed niet meer wat die moest doen. Was ook al reperateur gekomen en die zei dat het een aansturingsprobleem was. Dus ik heb op de printer server nieuwe drivers proberen te installeren voor die 4300 krijg ik deze fout
Function address 0x780105bf caused a protection fault. (exception code 0xc0000005) Some or all property page(s) may not be displayed.
Het printen lukt overigens nog wel gewoon maar zodra mensen de properties van de printer opvragen gaat het fout en print hij niet meer zoals hij moet doen. Ook als ik nu op de printer server properties opvraag van de printer geeft die een fout en zegt hij dat de drivers niet goed zijn etc. Maar dat snap ik niet want ik heb toch echt de juiste drivers gedownload van de HP site.

De fout bij het opvragen van properties
Function address 0x780105bf caused a protection fault. (exception code 0xc0000005) Some or all property page(s) may not be displayed.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-04 20:15
eh, kunnen andere printers van de printserver wel benaderd worden?

probeer anders; c:/winnt/system32/drivers en of c:/winnt/system32/spool
(is met win2k, kan ook andere mappen zijn natuurlijk)

door te zoeken, en gooi de oude drivers weg.

anders kun je altijd nog een programma "regmon" zoeken, deze draaien op je printserver en dan proberen je printer te benaderen, en dan zoeken naar acces denied (in het programma regmon) ofzo. wat het probleem is, dit kun je met rechten dan aanpassen in --> start, run, regedt32

en anders hp support, waarschijnlijk heeft je bedrijf (als het een groot bedrijf is) een onderhoudscontract daarmee en dan telefonisch oplossen

[ Voor 4% gewijzigd door sjongenelen op 22-11-2004 13:22 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Is het mogelijk dat het geheugen van de printer brak is? Daar gooi ik het namelijk op als ik die codes bekijk.

Verwijderd

Topicstarter
oh damn wacht kan het misschien zo zijn dat de fout is omdat ik de XP drivers heb gedownload ipv de win2000 |:(

• sjongenelen
lol

you had me at EHLO

Verwijderd

Ga dan eerst de goede drivers maar eens installeren. Dat zal het dan wel zijn. :P

Verwijderd

Topicstarter
huh nee wacht... de Xp en Win2k driver is het zelfde zie ik nu

@ TheNymf andere printers kunnen wel gewoon benaderd worden en werken prima!
en anders hp support, waarschijnlijk heeft je bedrijf (als het een groot bedrijf is) een onderhoudscontract daarmee en dan telefonisch oplossen
klopt hij was hier ook laatst voor een deffect printer werkte weer nu. Maar toen ging hij ook even naar de printer kijken die ook raar printen maar dat was driver probleem zei die. Dus heb ik op de printer server die driver proberen te update en toen ging het "fout"

vind het wel gek dat hij wel gewoon kan printen maar niks qua properties meer kan. Mensen hier willen dubbelzijdig printen op die printer maar kan nu dus niet... wel gewone printjes werk

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 13:29 ]

• sjongenelen
ik denk dat hij dan een foutje maakt (*tis en blijft windows) op de printserver..

je kunt:

of wat ik eerder zei, ALLES weggooien van de printserver (*van de desbetreffende printer dan) --> ook in start >run >regedit

Géén utilities installeren, altijd gezeur.. :+
als dat niet werkt, loskoppelen van het netwerk, pc met zelfde OS en sp's als printserver gebruiken, aansluiten!

als die het dan niet doet, moet je boos worden op de monteur.. maar ik zou het register proberen

-------------

EDIT: je zegt net; ik kan niet bij de properties... eh, log in als admin, en geef alle gebruikers de juiste securty rights en share zooi..! dan pas kan elke gebruiker bij de "properties" van de printer

*ik ga er van uit dat je weet hoe dit moet?

[ Voor 27% gewijzigd door sjongenelen op 22-11-2004 13:34 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:32:
ik denk dat hij dan een foutje maakt (*tis en blijft windows) op de printserver..

je kunt:

of wat ik eerder zei, ALLES weggooien van de printserver (*van de desbetreffende printer dan) --> ook in start >run >regedit

Géén utilities installeren, altijd gezeur.. :+
als dat niet werkt, loskoppelen van het netwerk, pc met zelfde OS en sp's als printserver gebruiken, aansluiten!

als die het dan niet doet, moet je boos worden op de monteur.. maar ik zou het register proberen

-------------

EDIT: je zegt net; ik kan niet bij de properties... eh, log in als admin, en geef alle gebruikers de juiste securty rights en share zooi..! dan pas kan elke gebruiker bij de "properties" van de printer

*ik ga er van uit dat je weet hoe dit moet?
Staan de rechten niet gewoon nog zoals ze waren dan :S. Lijkt me van wel als je alleen de drivers ge'update hebt. En als admin ingelogd op de printer server kan ik ook niet de properties in...

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 11:35
Er is kennelijk op het moment een probleem met de driver die je via windowsupdate kunt binnenhalen.

Neem de volgende stappen:
1. Rechtsklik de printer en selecteer verwijder.
2. Download de nieuwste drivers van www.hp.com www.hp.com/support/lj4300
3. pak dit bestand uit
4. Klik op printer toevoegen, volg de stappen en selecteer de driver in de uitgepakte map.
5. Kies ervoor om de huidige bestanden te vervangen.

Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is omdat me stagebegleidster er niet is ik dat niet durf te doen dingen te verwijderen

op de printer server staan voor meer afdelingen hier op het universiteit printers... en als ik nu iets ga deleten en weer toevoeg ben ik bang dat ik allemaal sharing dingen moet gaan instellen etc.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 11:35
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:22:
Probleem is omdat me stagebegleidster er niet is ik dat niet durf te doen dingen te verwijderen

op de printer server staan voor meer afdelingen hier op het universiteit printers... en als ik nu iets ga deleten en weer toevoeg ben ik bang dat ik allemaal sharing dingen moet gaan instellen etc.
Dat is begrijpelijk,
maar helaas (ik spreek uit ervaring....) is dit de enige oplossing die we hebben gevonden.
De printer zal gewoon blijven werken, je kunt alleen geen instellingen aanpassen
Dus waarschijnlijk: suc6 als je begeleidster terug is...

[ Voor 9% gewijzigd door jorritv op 22-11-2004 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels oude drivers weer terug gezet nu werken de properties wel weer! eens even kijken of die nu nog steeds wel die rare tekens etc doet.

• sjongenelen
ben ik bang dat ik allemaal sharing dingen moet gaan instellen etc.
dat is toch niet zo moeilijk?

you had me at EHLO

Pagina: 1