Toon posts:

Compensatie langzame videokaart door snelle CPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op GoT veel draadjes gezien over wanneer de CPU een bottleneck vormt ten opzichte van een videokaart, maar ik ben niets tegengekomen over een omgekeerde situatie. :)

Mijn vraag is eigenlijk: in hoeverre kan CPU-kracht een minder krachtige videokaart compenseren in Direct3D?

Kun je bijvoorbeeld met een Athlon XP 3200+ en een Radeon 9800SE betere prestaties halen dan met een ATI Radeon 9800PRO of misschien zelfs een Radeon Xx00 in combinatie met een langzamere processor, zoals een Athlon XP 1700+ ?

Hoeveel ondersteuning biedt een processor aan een videokaart tijdens het gamen? :) Ben benieuwd!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 19:12
Niets.

Met een supersnelle CPU en een super-langzame VGA-kaart zul je nooit bijvoorbeeld Doom3 kunnen spelen.

Andersom ook niet.

Het is altijd het beste om de vga-kaart op de processor aan te passen. Als de ene langzaam is en de andere snel heb je er nog weinig aan.

Verwijderd

Volgens mij is het direct X in combinatie met de video driver sie bepalen welke instrukties door welke processor afgehandelt worden.

Hieruit kun je beredeneren dat het compenseren niet opgaat als je niets aan deze structuur verandert.

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:22
Dit verschilt ook per spel. Je hebt CPU intensieve spellen en GPU (videokaart) intensieve spellen dus het kan soms wel werken. Echter de meeste spellen vragen van zowel je CPU als GPU veel, het is dus veel verstandiger om de videokaart en processor op elkaar af te stemmen ipv. een van beide snel en de ander traag