Toon posts:

Hoe snel mp3'en jullie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dualcelly 300@450 met EAC en Lame. Daar doe ik over een cd 60 minuten ongeveer 22 min. Is dat snel? of is het bij jullie sneller? oh ja 160kbits codering. Tijd is inclusief rippen en encoden.

:z

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Ik doe een CD van 74 minuten in ongeveer 10 minuten op 7,5X op mijn P3 450 @504 en IDE PHILIPS 40X PCA403CD

Ik rip met MusicMatch op 160KBps moest er nog ff bij.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
die tijd is zeker alleen voor het rippen?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Op dinsdag 02 januari 2001 21:02 schreef Yvess het volgende:
die tijd is zeker alleen voor het rippen?

Ja, rippen van CDA naar MP3 dus heh.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Ik rip (en code naar mp3) een 74min cd in 5min op mn Pentium3 750Mhz, 128mb, 8x dvd-speler....

Btw, ik rip en encode met AudioCatalyst

Verwijderd

Topicstarter
Fok man dat is echt vet sneller dan mijn systeem. hmm moet ik dus naar een echt pentium III systeem?

Maar die audiocatalyst was toch niet zo goed? Ok hij encode wel snel, maar zo snel??? en kwaliteit viel toch mee?

hmmm zo te zien maakt lame geen gebruik van dual systeem...

Verwijderd

Ik rib 74min in iets van 5-10 min met een dondervogel 900 en 50x cd-rom

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
dubbelpost

• sampoo
  • Niet online
Lame is vrij snel maar EAC garandeerd dat je rip klik-vrij eruit komt en is wat trager. Heb je EAC wel getweakt? :7 Rippen op je DVD wil ook sneller gaan. Mijn DVD cached de CD niet --> makkelijker/sneller om de CD goed te rippen.

10:37 over een 40min CD @ 256kbps VBR. Netjes :)

Verwijderd

ik rip direct van cd van ongeveer 74 min naar mp3 met 160 kbps in ongeveer een kleine 5 min, dit met een 72x kenwood met cdex (cdex is progje die ik bij cdromspeler heb gekregen..... oh ja proc 800 athlon en 256 mb

Verwijderd

kwartiertje over een 80 minz met audiocatalyst op mn k6-3 400

Verwijderd

Topicstarter
dat is wel netjes ja...
hmm
moet er toch overnadenken wat ik hieraan kan doen.. 22 min is veels te langzaam

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
74 minuten CD naar 256 kbit MP3 met EAC en LAME: 7:53. Dat is met een Plextor 32x CD-ROM en een P3 700 @ 1000. LAME is hier duidelijk de beperkende factor want de CD is zonder encodering in minder dan 5 minuten in gelezen.
Anyway, geef mij dan maar de iets tragere LAME ipv Xing of iets dergelijks :r

• schizofreen
  • Laatst online: 13:45

schizofreen

ik & jij

ik rip nooit,
downloaden gaat toch lekker sneller :)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op woensdag 03 januari 2001 02:03 schreef schizofreen het volgende:
ik rip nooit,
was dat altijd maar zo ja :(

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
PII 464 met real player 128 VBR gem 5,8 X

Verwijderd

Op woensdag 03 januari 2001 02:03 schreef schizofreen het volgende:
ik rip nooit,
niet als je casema hebt :( :r :r

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:39
het boeit me niet zoveel hoelang ik er over doe, als het maar foutloos gebeurd. Daarom gebruik ik EAC en Lame op 192kbit/s, volgens mij kun je het niet beter krijgen. Maar het duurt bij mij wel erg lang, als ik het hier zo zie. Ik denk zo'n 30-45 min, maar dat boeit me niet zo.

Verwijderd

Dat is dus precies wat ik ook wilde zeggen. Ik gebruik ook LAME met Exact Audio Copy en dan meestal op 192 of 224 kbit en dan duurt het idd wel een half uurtje om een complete CD te rippen (op een Celeron 616 vanaf Matsushita 4x8x SCSI writer). Maar dan heb je wel de best mogelijke kwaliteit, in tegenstellig tot bv. Xing MP3 Encoder, wat gewoon alles boven de 16Khz verneukt. Sjeeeeessss wat klinkt dat programma bagger zeg. Het valt misschien niet direct op wanneer je met je PC speakers luistert, maar beluister maar eens een MP3-CD die met Xing encoded is met een goeie hoofdtelefoon. Wedden dat je gaat kotsen...:r

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 januari 2001 01:09 schreef SatCP het volgende:
74 minuten CD naar 256 kbit MP3 met EAC en LAME: 7:53. Dat is met een Plextor 32x CD-ROM en een P3 700 @ 1000. LAME is hier duidelijk de beperkende factor want de CD is zonder encodering in minder dan 5 minuten in gelezen.
Anyway, geef mij dan maar de iets tragere LAME ipv Xing of iets dergelijks :r
wat voor PIII heb je eigenlijk dat hij 1000 kan draaien? lukt dat met elke PIII 700???

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48
ow ik brand 60 min. in 12 min.

Verwijderd

Weet ik veel. Plextor 12/10/32, Toshiba 48x en TBird 1 Ghz. Doe eens een schatting.

• satcp
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 18:19 schreef Yvess het volgende:

[..]
wat voor PIII heb je eigenlijk dat hij 1000 kan draaien? lukt dat met elke PIII 700???
Het is een geselecteerde P3 700. Stepping cB0 (SL45Y) en hij doet 1000 MHz (7x143) op de standaardspanning van 1.65 V met een temperatuur (stressed) van 39.5°. De koeler is een Alpha FC-PAL35T met Delta AFB-60HP fan en arctic silver.
1050 (7x150) doet ie ook, maar enkel met geleend geheugen. 't Mijne stopt ermee boven de 145 MHz :(
Anyway, als ik ooit nog eens geld teveel heb zal ik me eens van dat prijzige Mushkin geheugen aanschaffen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

7 min met LAME op TB1000Mhz en plex 12/10/32

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 januari 2001 18:31 schreef SatCP het volgende:

[..]
Het is een geselecteerde P3 700. Stepping cB0 (SL45Y) en hij doet 1000 MHz (7x143) op de standaardspanning van 1.65 V met een temperatuur (stressed) van 39.5°. De koeler is een Alpha FC-PAL35T met Delta AFB-60HP fan en arctic silver.
1050 (7x150) doet ie ook, maar enkel met geleend geheugen. 't Mijne stopt ermee boven de 145 MHz :(
Anyway, als ik ooit nog eens geld teveel heb zal ik me eens van dat prijzige Mushkin geheugen aanschaffen.
is dat de gewone PIII 700 of de PIII 700 E?

met wat voor bordje draai je?

• satcp
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 18:49 schreef Yvess het volgende:

is dat de gewone PIII 700 of de PIII 700 E?

met wat voor bordje draai je?
De 700E natuurlijk (7x100)! En de moederplank is een Asus CUSL2.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 januari 2001 19:13 schreef SatCP het volgende:

[..]
De 700E natuurlijk (7x100)! En de moederplank is een Asus CUSL2.
Is de CUSL2-C beter?

maar vet hoor dat het werkt..

• satcp
  • Niet online
Op woensdag 03 januari 2001 19:23 schreef Yvess het volgende:

Is de CUSL2-C beter?

maar vet hoor dat het werkt..
:)
Ik weet eigenlijk niet of de CUSL2-C beter is. Toen ik de mijne kocht was die er nog niet. Voordeel is natuurlijk dat je bij de CUSL2-C geen onboard video en sound gezever hebt (wat je bij de CUSL2 natuurlijk kan disablen). Er schijnen echter toch meer problemen te zijn met de CUSL2-C dan met de gewone CUSL2. Kijk eens op www.cusl2.com in de forums voor meer info.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
Yvess kijk eerst eens naar de DAE van je cd-rom speler en of je die niet alleen wilt veranderen :? :?

.

• Flotter
  • Laatst online: 15:35

Flotter

Pelipper!

Jammer dat er geen programma is dat de kwaliteit van EAC & LAME combineert met de snelheid van AudioCatalist, dan had ik ook cd's binnen een kwartiertje kunnen rippen en converteren...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 januari 2001 22:12 schreef harley het volgende:
Yvess kijk eerst eens naar de DAE van je cd-rom speler en of je die niet alleen wilt veranderen :? :?
DAE is veel sneller dan dat het systeem kan encoden. dus het ligt aan de processor.

Ik zit nu zwaar te denken aan een PIII 700 systeem te nemen om dat over te klokken. Mobo + procesor zal me totaal 1000,- kosten. ik koop hem wel op de beurs eind januari in eindhoven.

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 22:40 schreef Yvess het volgende:

[..]
DAE is veel sneller dan dat het systeem kan encoden. dus het ligt aan de processor.

Ik zit nu zwaar te denken aan een PIII 700 systeem te nemen om dat over te klokken. Mobo + procesor zal me totaal 1000,- kosten. ik koop hem wel op de beurs eind januari in eindhoven.

Ben slim en koop een Thunderbird.
Ik heb hier een Dual Celeron, en ik rip met EAC + Lame... Ik heb gisteren Lame opnieuw gecompileerd zodat ie wat sneller is, en ik kom op Maximaal 2x speed encoden uit. Ik gebruik VBR minimaal 128kbps en -V1, dus niemand die het verschil tussen mp3 rip en cd kan horen... Als je zelf serieus wil rippen op Windows, is er gewoon GEEN alternatief voor EAC + Lame. By the way EAC zorg ervoor dat de CD perfect geripped wordt, maar de snelheid is dan meestal een factor 2 lager dan bij normale cd rippers...
En oh ja 1 tip, vergeet AudioCatalyst!!!!

Verwijderd

Ik rip ook met AudioCatalyst. En nee, dat vind ik niet bagger klinken.

Ik rip foutloos op 32-speed (Plextor roelt)en codeer daarna VBR m'n MP3tjes op ongeveer 160 of 192.

Rippen van een 75 minuten CD = kleine 4 minuten.
Coderen = 2 minuten.

Dus in 6 minuten heb ik een 75 minuten CD op me HDD staan in MP3 :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de tijden niet bij de hand enzow, maar ik rip ook met AudioCatalist, en niets op tegen hoor. Werkt allemaal wel.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

ik rip mp3 (160 kbps) in ongeveer 4 min!
op 16x met easy cdda extractor. Perfecto kwaliteit! met Asus 40x cdrom en een celly 944!!

systeem specs

Pagina: 1