Vraagstuk:
Er is mij gevraagd om voor externe klanten een exchange server op te zetten.
Deze klanten moeten onderling kunnen mailen en zo nu en dan ook met ons.
Dit moet allemaal plaatsvinden binnen ons eigen LAN (klanten komen wel van internet af).
De externe klanten mogen echter geen toegang hebben tot de rest van onze resources. Met als gevolg dat deze klanten niet in onze AD opgenomen kunnen worden.
Ik had het volgende in gedachten (de grote lijnen):
Ik maak een extra single domain forrest. Hier installeer ik een exchange server voor de externe klanten. Vervolgens maak ik een oneway trust zodat ik deze server kan beheren. Verder configureer ik exchange zo dat deze met onze exchange server kan mailen (dit moet ik nog uit zoeken).
Is dit een optie? Is er een makkelijkere manier?
Ik maak gebruik van 2003server exchange2000
Er is mij gevraagd om voor externe klanten een exchange server op te zetten.
Deze klanten moeten onderling kunnen mailen en zo nu en dan ook met ons.
Dit moet allemaal plaatsvinden binnen ons eigen LAN (klanten komen wel van internet af).
De externe klanten mogen echter geen toegang hebben tot de rest van onze resources. Met als gevolg dat deze klanten niet in onze AD opgenomen kunnen worden.
Ik had het volgende in gedachten (de grote lijnen):
Ik maak een extra single domain forrest. Hier installeer ik een exchange server voor de externe klanten. Vervolgens maak ik een oneway trust zodat ik deze server kan beheren. Verder configureer ik exchange zo dat deze met onze exchange server kan mailen (dit moet ik nog uit zoeken).
Is dit een optie? Is er een makkelijkere manier?
Ik maak gebruik van 2003server exchange2000
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 12:48 ]