Toon posts:

[NT4] net time policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Netwerk NT4

Probleem: Gebruiker moet tijd aan kunnen passen
Uiteindelijke werking: net time /domein /set /yes in het loginscript

Geprobeerd:

Op de PDC in usermanager policy ingesteld dat de gebruiker tijd mag instellen.
werk niet.

Op de client usermanager policy ingesteld dat de gebruiker tijd mag instellen
Werkt wel. Alleen lastig om bij 800 clients stuk voor stuk in te stellen.
register monitor laten lopen. kan niet echt een key vinden waar het ingesteld wordt.
file monitor laten lopen. Kan niet echte een file vinden waar het ingesteld wordt.

Search tweakers. Ben ik hetzelfde probleem tegengekomen zonder oplossing.

Gevraagd:

Regkey of policy waar ik het in kan stellen of andere oplossing om net time bij de gebruiker aan de praat te krijgen. Ik heb het idee dat het instellen op de pdc voldoende zou moeten zijn maar dat is niet zo. Zijn vast wel mensen die mij hierbij kunnen helpen.

Verder wil ik graag net time gebruiken en geen andere tool.

Verwijderd

Topicstarter
Er was nog een oplossing met resource kit nt4 om alle pc's online te voorzien van de nieuwe instelling geloof ik. Ik wil eigenlijk gewoon een policy oplossing als dat mogelijk is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan de DHCP / DNS server op de PDC (als je die al aan hebt staan) niet ook als timeserver fungeren :? Lijkt me dat als je je server zou syncen met een DCF klok, de gebruiker de noodzaak niet meer heeft om de tijd in te stellen. Andere benadering van je probleem, maar net zo effectief :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11

Duinkonijn

Huh?

misschien zou een reboot van je pdc het ook kunnen verhelpen.

dit soort problemen heb ik het verleden ook al gehad... langleven gpo`s

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het instellen van de tijd is een zogenaamd privilege wat theoretisch risico's mee brengt voor een netwerk (denk aan het ingeven van facturen met valse datums enzo) - vandaar dat je dit standaard niet mag wijzigen in Windows :)

Je kan dit privilege echter wel massaal toekennen - zoek maar eens op 'ntrights' op GoT (bv. dit topic: [rml][ NT4.0 domein] policy om tijd te wijzigen[/rml]) waar wat voorbeeldjes in staan :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:57:
Het instellen van de tijd is een zogenaamd privilege wat theoretisch risico's mee brengt voor een netwerk (denk aan het ingeven van facturen met valse datums enzo) - vandaar dat je dit standaard niet mag wijzigen in Windows :)

Je kan dit privilege echter wel massaal toekennen - zoek maar eens op 'ntrights' op GoT (bv. dit topic: [rml][ NT4.0 domein] policy om tijd te wijzigen[/rml]) waar wat voorbeeldjes in staan :)
Dit artikel had ik ook gevonden. De oplossing die hieruit komt is dit na mijn idee:

reskit tool
net view >pclist.txt
for /F %%i "skip=3" in (pclist.txt) do ntrights -u Everyone -m %%i +r SeSystemTimePrivilege

Dan moeten alle pc's online zijn en ik zou graag een oplossing zien voor een policy.
Voor de rest kon ik niet iets vinden. Ik zal nog een keer zoeken op ntrigchts.

Verwijderd

Topicstarter
Om gebruikers het recht te geven om de systeem tijd lokaal aan te passen, moet het privilege om dat te doen lokaal worden ingesteld. Je kunt op elk werkstation de lokale usermanager opstarten en daar dan via userrights het toekennen aan een groep of persoon. Als je veel clients moet aflopen, dan kun je gebruik maken van ntrights.exe dat in het resource kit te vinden is. Dit programmaatje moet wel onder beheerders rechten worden gerund.

is dit de enige oplossing? Waarom zit die policy instelling dan in de usermanager van de pdc.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:20:
Dan moeten alle pc's online zijn en ik zou graag een oplossing zien voor een policy.
Voor de rest kon ik niet iets vinden. Ik zal nog een keer zoeken op ntrigchts.
Klopt - alle PC's moeten online zijn (al kan je dit tooltje natuurlijk een aantal keer draaien ;) ) :)

Dit is de enige oplossing die ik destijds gevonden heb - vermoedelijk ook omdat policies zich in Windows NT4 domains beperken tot de registry :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik dit als oplossing gebruiken. Allen bedankt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien is het handig om de SU service uit de nt4 resourcekit te installeren op al je pc's dan kan je in het vervolg redelijk simpel dingen aanpassen via het inlogscript (niet echt superveilig, dat geef ik gelijk toe)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1