Ik ben bezig een draadloosnetwerk aan te leggen met als modem/router de SpeedTouch 507. Hiertoe heb ik de Speedtouch in de meterkast gemonteerd, wanneer de laptop en de desktop beneden staat gaat dit alles goed maar de desktop hoort eigenlijk op de tweede etage te staan. Wanneer de desktop daar staat is het signaal van de Speedtouch te zwak om met de desktop te communiseren. Om dit probleem op te lossen heb ik een LinkSys WAP11 accesspoint gekocht welke moet gaan fungeren als repeater. Hiertoe moest ik volgens de handleiding het mac-adress van de Speedtouch en het netwerk SSID ingeven. Na dit gedaan te hebben wordt die idd herkent als tweede accespoint binnen het netwerk maar helaas kan ik via dit accespoint niet het internet op (via de speedtouch wel). Ook in de DHCP-lijst van de SpeedTouch komt de LinkSys niet voor.
Weet iemand hoe ik de speedtouch en de LinkSys zover kan krijgen dat zij met elkaar gaan communiceren en door het hele huis kan internetten.
Weet iemand hoe ik de speedtouch en de LinkSys zover kan krijgen dat zij met elkaar gaan communiceren en door het hele huis kan internetten.