Airport Express - Audio en Printerserver functies vanaf LAN

Pagina: 1
Acties:

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:38
Beste Apple fans ;)

Aangezien mijn oude AP het recentelijk heeft begeven ben ik me aan het orienteren voor een nieuwe, nu heeft de Airport Express mijn aandacht getrokken door 2 features. De printserver en het "doorlinken" van iTunes naar je versterker.

Nu heb ik een vraagje,
ik heb al in andere topics gelezen dat de Airport Express als bridge te gebruiken is, maar kan de audio en printerserver functionaliteit dan ook via het bekabelde netwerk gebruikt worden? (momenteel nog via een XP machine)

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat kan wel, maar dan verlies je de router functionaliteit

Verwijderd

Hoe kan dat dan? want ik kan alleen met me PB waar een airport card in zit connecten met me Airport Express unit.

met me iMac die gewoon aan de kabels hangt kan ik geen verbinding krijgen met me airport express unit.

Hoe moet dat dan?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:13:
Hoe kan dat dan? want ik kan alleen met me PB waar een airport card in zit connecten met me Airport Express unit.

met me iMac die gewoon aan de kabels hangt kan ik geen verbinding krijgen met me airport express unit.

Hoe moet dat dan?
Ik kan je niet echt helpen, maar volgens mij moet het inderdaad wel degelijk kunnen. Maar dat Airport Admin tooltje is wel zo verschrikkelijk ruk. Je moet um zo onlogisch mogelijk instellen en dan kun je um als bridge gebruiken op een niet Apple AP. Maar wat jij wil moet volgens mij ook geen probleem zijn. Ben het volgens mij ook tegengekomen in mijn gezoek rond de bridge.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Je kunt de AE via een bedraad netwerk als via de wifi gebruiken voor itunes. Je moet echter wel aangeven dat je het vie het bedraade netwerk mag. Staat standaard uit. Dit doet het ook in de Bridge Mode.

Gebruik om alles in te stellen de Airport Admin Utility. Vink onder het tabblad music Enable Airtunes via ethernet aan.

De AE werkt bij perfect wil niet anders meer ;-)

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:42

xdc

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:30:
Je kunt de AE via een bedraad netwerk als via de wifi gebruiken voor itunes. Je moet echter wel aangeven dat je het vie het bedraade netwerk mag. Staat standaard uit. Dit doet het ook in de Bridge Mode.

Gebruik om alles in te stellen de Airport Admin Utility. Vink onder het tabblad music Enable Airtunes via ethernet aan.

De AE werkt bij perfect wil niet anders meer ;-)
jeez zo kom je achter meer opties :)
dit wist ik niet eens! Super!! thx

slimmehotspot.nl

Verwijderd

xdc schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 00:34:
[...]

jeez zo kom je achter meer opties :)
dit wist ik niet eens! Super!! thx
RTFM he ;)

Mijne is ook weer uit het stofgehaalt en werkt nu perfect. had hem gekocht en nooit echt inverdiept :P
Nu heb ik geen kabels meer aan me iMac hangen althans niet meer voor het geluid.
Werkt echt fantastische :)

Ik kan het iedereen aanraden ook Wintel users.

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ja, okay. Maar ik kijk bijvoorbeeld ook DVD's en afleveringen van CSI via mijn iMac op mijn TV, en voor zover ik heb begrepen werkt AirTunes alleen maar met iTunes, dus dat vind ik echt een gemiste kans op zich. Ik zou het liefst ook mijn iMac zo draadloos mogelijk maken, maar die audiokabel blijf ik toch nodig hebben.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Pagina: 1