Toon posts:

Waar staat script en floppy image van DriveImage na reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik DriveImage 5.01/2002 de opdracht geef om een image te maken of terug te zetten dan wordt de PC gereboot en verschijnt op het zelfde moment waarop anders een bootfloppy gestart zou worden het commando:

MSG 11: Loading floppy image

waarna de dos versie van DriveImage opstart.

Aangezien Windows XP geen autoexec.bat heeft vraag ik mij af waar deze commando gegeven wordt.

De bootsector zou dus ook kunnen, maar hoe wordt de originele dan weer teruggezet?

Ik heb al geprobeerd om met F8 stap voor stap te laden, maar dat lukt pas nadat de floppy image al is geladen.
Ik kan dan wel de autoexec.bat van de 'A: image' bekijken maar daar staan alleen de commando's: PQDI /CMD=QIMAGE_BACKUP en REBOOT.

Ik vraag me af waar de exacte paden staan want ik wil het scriptje gebruiken voor een volautomatische restore cd (alleen 'are you shure' vraag).

(is al eerder over gepost maar er is nooit een oplossing verschenen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 11:49 ]

Verwijderd

Drive Image is nauwelijks te scripten. Dit is voorbehouden aan de PRO-versie.
De image kun je inderdaad aanpassen, en de image wordt gestart door hetzij bootsector-overschrijving, hetzij aanpassing van boot.ini
(bootsector die de image opstart, en deze als default item zetten en de timeout op 0 seconden)

Drive Image is nu van Symantec ipv PowerQuest (hele bedrijf is overgekocht).
Je zou wellicht andere producten kunnen proberen, zoals Acronis TrueImage, of DriveSnapshot (even google voor gebruiken om deze te vinden)

Verwijderd

Topicstarter
Ben wat verder.

De bootloader verwijst naar C:\Program Files\Powerquest\DriveImage\VFD

hierin staat het Caldera bootOS (DEFAULT.VFD en PQVF.VFD)
deze kunnen geopend worden met de VF editor.

De bootopties kunnen dan aangepast worden.

Ben er inmiddels achter dat je de backup snelheid enorm kunt opvoeren door de atoexec.bat in beide files aan te passen:

DEFAULT.VFD:

PQDI /ide=ON

PQVF.VFD:

PQDI /CMD=QIMAGE_BACKUP /PWRDWN=0 /ide=ON

dus 2 x /ide=ON erachter plaatsen

Dit kan dus ook met de 2 bootable floppies.

Verwijderd

Da's inderdaad handig. Kun je Caldera DOS wel gebruiken in combinatie met FAT32 en/of NTFS?
Ik heb tot nu toe uitsluitend de MSDOS van Win98 gebruikt, of FreeDOS.

Dit topic is gesloten.