Toon posts:

[access/sql] School...

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi wij worden opschool verplicht voor webapplicaties (icm met php) een access database te gebruiken. Op school zelf wordt ook door de systeembeheerder ook access gebruikt (waarschijnlijk omdat hij niet met sql kan omgaan)

Ze willen alleen om als we we een ECHT goede rede vinden....

Kunnen jullie mij misschien helpen met goede redenen om SQL te gaan gebruiken ipv access?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Nee, access voldoet prima voor die simpele schoolopdrachten. En access ondersteund daarbij ook SQL ;)

Verwijderd

Stel eerst je vraag eens goed ! SQL is geen database, maar een taal.

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-05 10:29
Als je icm PHP werkt, lijkt mij (My)SQL handiger. Het communiceren gaat heel easy en stelt eigenlijk weinig voor (op SQL kennis na dan).

edit:
Hm, wellicht de vraag een beetje verkeerd begrepen..

[ Voor 23% gewijzigd door Koeniepoenie op 22-11-2004 11:26 ]

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10
Wat is er mis met Access voor simpele opdrachtjes?
Access is een relationele database, je kan ze aansturen dmv SQL opdrachten....
Ik zie het probleem niet echt. Het enige probleem met Access is dat je geen Stored Procedures, Triggers, en de hele reutemeteut hebt, maar dat is eigenlijk geen probleem binnen deze scope. (In MySQL heb je dat trouwens ook niet, als je liever dat wil gebruiken).

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Zolang je niet weet dat je SQL-queries gewoon kunt loslaten op Access is dit geen topic ;)

Daarnaast, Access voldoet gewoon voor kleine opdrachten, en ik denk dat je school geen 4999 dollar per CPU voor SQL Server over zal hebben. En to close it all off, dit heeft niets met Programming & Webscripting van doen en gaat dus dicht :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.