Access vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Frank_hoorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2021
Ik ben bezig een database te maken, maar ik kom niet meer verder.

Ik heb een aantal tabellen gemaakt die met relaties aan elkaar gekoppeld zijn.

Nu moet ik op een of andere manier gegevens uit de ene tabel halen, en die moeten in een ander tabel komen te staan... waarmee moet ik dit doen ?

Ik heb al gezocht op internet ...maar als je niet weet waar je op moet zoeken schiet het ook niet echt op :)

iemand die mij een eindje op weg kan helpen ???

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit is denk ik niet iets wat je 'even' verteld. Er zitten een aantal dingen bij die je eigenlijk allemaal moet weten.

Ik zou eens [google=access tutorial]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Met een Query... ik geloof dat het een aanmaakquery heet, er zijn iig verschillende soorten, de uitkomst van de Q kun je in een nieuwe tabel stoppen.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 14:15

André

Analytics dude

Wat dacht van een query? Daarmee vraag je aan de hand van een aantal criteria de gevens op en vervolgens sla je ze op in een andere tabel.

Dit is volgens mij wel te vinden in de Access help functie :)

• Frank_hoorn
aha..dank...ik zal eens kijken of ik eruit kom....zoniet weet ik jullie te vinden :P

• Frank_hoorn
Ik heb nu een selectiequerie gemaakt met als inhoud de tabel A met gegevens, en het tabel B waar de gegevens in moeten komen...ook heb ik snel een formuliertje gemaakt met een keuzevak waar dan de gegevens uit tabel A weergegevn moeten worden, zodat deze vervolgens in tabel B kunnen worden gezet

maarrr ik zie dus niets in dit keuzevak... hij is gekoppeld aan de querie ?

wie kan me weer even op weg helpen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Klinkt misschien lullig maar ik ga dit topic sluiten :o

Dit zijn vragen die tot de basics van Access behoren, iets waar we op GoT moeilijk het handje bij vast kunnen gaan houden: je geeft ook te weinig specifieke info om meer te zeggen dan dat een handleiding uitkomst biedt.

Lees eeen boek of wat tutorials, bekijk wat de standaardvoorbeelden in Access doen en kunnen en je komt er uit. Zo niet; open gerust een nieuw topic maar geef dan wel even precies aan hoe je DB in elkaar steekt, welke queries je gebruikt, etc. Geef dan ajb ook een topictitel mee die wat meer zegt dan dat je een vraag hebt; je bent niet de enige die ooit een vraag had over Access terwijl de topictitel dat wel doet suggereren ;)

Maar met bijvoorbeeld http://docent.ehsal.be/vakken/infoburo/Access/SQL.html en http://www.w3schools.com/sql/default.asp zou je er uit moeten komen.

Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.