Toon posts:

Upgraden van videokaart...welke???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb dringend raad nodig. Ik word gek van mijn TNT kaart op mijn PIII 450 Mhz, 128 MB ram. Hij heeft nu echt z'n tijd gehad, ik kan niet lekker op hoge resoluties spelen en 32 bit gaat ook supertraag (Quake3 Team Arena ziet er op 16 bit suckie uit...
:( ). Zal ik overstappen op een TNT2, TNT2 ultra of maar meteen voor een Geforce-kaart gaan? Heeft dat zin op een PIII 450? (ik kan me voorstellen dat de processor te langzaam is voor een Geforce 2 GTS)

Bedankt voor Uw raad!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 11:57

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

GeForce2 MX:
-ASUS V7100 in verschillende smaken
-Hercules
-Gainward CardExpert Golden Sample (stukkie sneller)
-geen Creative ddr (deze is trager)
Deze kosten <f400,-

Verwijderd

ik heb toevallig vandaag m'n TNT1 eruit geknikkert en er een geforce2 MX in gestouwt

ik ben nogal een counter-strike freak, en dat ging op m'n pII-350 met die geforce MX STUKKEN beter :)

met q3 had ik met de fastest instelling 57 ipv. 42 fps
maar de verschillen op hogere resoluties zijn een stuk hoger

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 12:42
Ik zou gaan voor een Geforce 1 ddr, die vergeleken met de Geforce 2 Mx sneller is, en hij is nu best betaalbaar.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

ja, dat zou ik ook doen, maar de geforce 1 DDR is weer een stuk duurder, vooral als je net als ik er tv-out op wilt hebben

daarom toch maar een geforce MX

en op 640 x 480 resolutie is een geforce 2 GTS NIX sneller! dus waarom zou ik dan zo'n dure kaart kopen!

tenzij je anti 640x480 bent natuurlijk :)

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
zie mijn topic.. grainward cardexpert shit

wat een klote kaart.

Leg je win 98 cd maar klaar om opnieuw te gaan installeren.. :(

ik ga hem morgen terug brengen. :r

ik wacht wel op de G850 ofzo

Matrox roeleert !

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op dinsdag 02 januari 2001 20:31 schreef Sebas21 het volgende:
ik kan niet lekker op hoge resoluties spelen en 32 bit gaat ook supertraag (Quake3 Team Arena ziet er op 16 bit suckie uit...
Als je 32bit in hogere resoluties wil gebruiken kun je beter voor een Radeon DDR gaan. De Geforce lijn scoort vooral goed in 16 en dropt nogal als je naar 32bit gaat, vooral in hogere resoluties. De Radeon haalt minder fps in 16bit, maar dropt vrijwel niks in performance als je naar 32bit gaat.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
De Radeon haalt minder fps in 16bit, maar dropt vrijwel niks in performance als je naar 32bit gaat.
[/quote]

de Radeon (in tegenstelling tot de gf) is dan ook ontworpen voor 32bit:)
Waarom nVidia da nog nie doorheeft snap ik niet :(, waardoor ik eigenlijk nooit een gf zou aanraden (veel te duur voor wat het is) behalve de mx want die is goedkoper:)
Pagina: 1