Toon posts:

[draadloos netwerk aansluiten]

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een Accespoint van 11mb om op 1 poort van mijn adsl modem aan te sluiten. Ik dacht heel simpel een accespoint te kopen met een pcmcia kaartje maar
dat valt mij vies tegen.

Kan iemand een Accespoint die dus gewoon 1 op 1 verkeer doorgeeft aan pcmciakaart of usbstick van hetzelfde merk aanraden ?

De sitecom versie WL-013 is maar in 1 winkel te koop volgens pricewatch.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 12:04
Eehm... iedereen accespiont doet dat...

Eerst sluit je hem aan via een netwerkaansluiting, dan zet je dhcp uit, steld de beveiliging in en ramt op opslaan. Vervolgens hang je hem aan de router en klaar ben je.

Verwijderd

Ik denk dat hij een ad-hoc verbinding bedoelt..

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:32:
Ik denk dat hij een ad-hoc verbinding bedoelt..
Ik denk dat hij geen ad-hoc verbinding bedoelt. Ad-hoc is nl. pc-->pc zonder accesspoint. TS heeft het nadrukkelijk over een accesspoint aansluiten op zijn adsl modem.
Maar zoals Icey al zegt, gewoon DHCP uitschakelen in een wireless accesspoint/router en klaar (lijkt me toch, en anders aub duidelijkere uitleg van wat je probleem precies is..)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:12:
Ik zoek een Accespoint van 11mb om op 1 poort van mijn adsl modem aan te sluiten. Ik dacht heel simpel een accespoint te kopen met een pcmcia kaartje maar
dat valt mij vies tegen.

Kan iemand een Accespoint die dus gewoon 1 op 1 verkeer doorgeeft aan pcmciakaart of usbstick van hetzelfde merk aanraden ?

De sitecom versie WL-013 is maar in 1 winkel te koop volgens pricewatch.
De meeste Access Points hebben een ingebouwde switch met 2, 3 of 4 poorten.
Je moet niet de fout maken om de uplink van de Access Point met je ADSL modem te verbinden, maar je moet een van de andere switch ports met je ADSL modem verbinden; dan is-ie transparant. En inderdaad DHCP uitzetten, voor de verwarring

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen accespoint gekocht en wil er dus eentje kopen die alleen dat dus doet. geen toeters en bellen want waarom zou je een wireless router kopen als je alleen wil dat ie passief iets doorstuurt ? plus kost alleen een accespoint veel minder dan een andere oplossing.

Mijn accespoint moet aangesloten worden op een poortje van mijn router die hem een adres geeft , welke vervolgens zo naar mijn ontvanger in mijn laptop word gestuurd. een HUB zeg maar maar dan draadloos.
Ik vind een heleboel op routershop bijvoorbeeld maar eigenlijk niet de oplossing die ik zoek. (wat ik dus raar vind aangezien meer mensen een draadloze verbinding op een bedraad netwerk willen)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 12:21

AirX

Tweak Guru

Welke jij moet hebben is de Sweex LC000010 Wireless Access Point 11b
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=119
Dit is echt een brug tussen LAN en WAN.. volledig transparant

Ongelofelijk goed bereik, verder maar 1 LAN aansluiting die je aan je router kunt hangen. Zit ook geen DHCP op. Maar wel SMTP, dus lekker grafiekjes uitlezen en op je webserver planten :9~ Je kunt ook het zendvermogen handmatig instellen :)

Verder zit er een seriele compoort op, ook leuk :)

[ Voor 23% gewijzigd door AirX op 22-11-2004 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus

MODEM 10.0.0.138 --->
3COM 8poort HUB ---->
Accespoint met utp -->
USBstick/PCMCIAkaart wireless Laptop. (10.0.0.150 o.i.d)

Verwijderd

Dit is gewoon basic netwerken. Zoek eens op wat verschillende apparaten doen en zoek dan uit welke je wilt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.