hoi
ik heb google enzo al doorgezocht voor dit probleem, maar het is nog nbiet opgelost.
ik zit op een windows XP Pro machine. ik wil inloggen op een windows NT domein.
echter ik krijg de melding dat het domein niet gevonden kan worden.
dit staat in de details beschreven:
De domeinnaam DOMEIN kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.
Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, dan kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:
De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein hawar:
De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)
De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.DOMEIN.
Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:
1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd.
2. Eén of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:
DOMEIN
. (hoofdzone)
Klik op Help voor meer informatie over hoe u dit probleem kunt oplossen.
echter wat ik ook doe, het lukt niet!
weet iemand een oplossing?
ik heb google enzo al doorgezocht voor dit probleem, maar het is nog nbiet opgelost.
ik zit op een windows XP Pro machine. ik wil inloggen op een windows NT domein.
echter ik krijg de melding dat het domein niet gevonden kan worden.
dit staat in de details beschreven:
De domeinnaam DOMEIN kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.
Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, dan kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:
De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein hawar:
De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)
De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.DOMEIN.
Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:
1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd.
2. Eén of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:
DOMEIN
. (hoofdzone)
Klik op Help voor meer informatie over hoe u dit probleem kunt oplossen.
echter wat ik ook doe, het lukt niet!
weet iemand een oplossing?
Klaas