[Xbox] wireless met willekeurige bridge?(+latency probleem?)

Pagina: 1
Acties:

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
na gezocht te hebben op GoT, google, xbox.com xboxworld-forum en zelfs gebeld te hebben met de microsoft-xbox afdeling, ben ik er nog niet helemaal uitgekomen. Graag wil ik een XBoX op internet, en dan draadloos, net zoals de rest van het netwerk.

Op GoT zijn er verschillende topics over XBoX Wireless maar eigenlijk geeft het nog steeds geen antwoord op mijn vragen.

In de Verenigde Staten hebben ze een oplossing voor wireless van XBoX zelf, de XBoX wireless adapter

In Europa is deze niet te verkrijgen en ze weten ook niet of en wanneer hij zou komen, dus ik ging verder met mijn zoektocht. Ik kwam onder andere via verschillende links uit bij de "Linksys Wireless-G Ethernet Bridge WET54G"
link: http://www.wifishop.nl/nl/dept_32.html (zoeken op XBoX)

Maarja, wie zegt mij dat dit gaat werken, en bovendien als het niet werkt of als ik het over een tijdje anders wil organiseren wil ik de aangeschafte hardware nog wel voor iets anders kunnen gebruiken, dus...

Is het mogelijk om de XBoX met een stukje kabel aan een bridge te hangen, die vervolgens dus draadloos communiceert met de ADSL-wireless-router-modem (Alcatel speedtouch 580)? en kan dit met iedere willekeurige bridge of alleen met bridges die hiervoor speciaal geschikt zijn? (kan ik bijv deze gebruiken: SMC 2870-EU)

En waar iemand mij net op wees: krijg ik problemen met mn latency, kan ik dus wel wireless gamen op internet met deze "constructie"? (iemand probeerde dit mij uit te leggen, maar verder dan ping kwam ik niet)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:04
Het lijkt mij in ieder geval onzin dat je een grotere latency zou krijgen. Pingen via een wireless verbinding gaat vast en zeker wel trager dan via UTP, maar voor zover ik weet scheelt dat nog niet eens 1ms. Daar zou je ook op kunnen zoeken of navraag kunnen doen btw...

Met hetgeen wat jij aangeeft "Zet alles met een ethernetpoort om in Wireless-G (draft 802.11g) netwerk" zal het zeker moeten gaan werken. De standaard is de Nederlandse wireless standaard (802.11G) en zal gewoon moeten communiceren met je wireless adsl router.

Wat ik me alleen wel afvraag, hoe je zo'n ding gaat configureren voor je Xbox... In je Xbox kan je wel eens tatis IP/DNS/etc opgeven, maar hoe moet je dan dat ding benaderen? Hoe weet dat ding dat hij moet conneten met je ADSL Wireless router...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:32
Sluuut schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:00:
Wat ik me alleen wel afvraag, hoe je zo'n ding gaat configureren voor je Xbox... In je Xbox kan je wel eens tatis IP/DNS/etc opgeven, maar hoe moet je dan dat ding benaderen? Hoe weet dat ding dat hij moet conneten met je ADSL Wireless router...
kan ik die bridge dan niet configgen door mn laptop eraan te hangen, en zo gauw dat klaar is het draadje uit mn laptop te halen en in de xbox te stoppen?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 13:39

nwagenaar

God, root. What's the differen

Suffie schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:50:
[...]

kan ik die bridge dan niet configgen door mn laptop eraan te hangen, en zo gauw dat klaar is het draadje uit mn laptop te halen en in de xbox te stoppen?
Ten eerste wil ik aangeven dat ik geen enkele vorm van ervaring heb op gebied van Wireless verbindingen realiseren op consoles. Echter, met een beetje google werk heb ik wellicht een oplossing voor jou en de antwoorden op je vragen.

Ik weet dat Linksys de zogenaamde Wireless Game Adapter (11MBIT en 54MBIT edities zijn beschikbaar) verkoopt voor Wireless/online mogelijkheden op de XBOX, PS2 en NGC. Met deze adapter kun je een wireless netwerk creeeren tussen meerdere consoles (bijvoorbeeld XBOX LAN) of integreren in je eigen Wireless LAN configuratie. Meer informatie vind je hier (Wireless-B Game Adapter/WGA11B info) en hier (Wireless-G Game Adapter/WGA54G info).

Volgens de product informatie kun je deze Wireless Game Adapters configureren op het pc/laptop (om het te integreren in je bestaande wireless netwerk) en vervolgens pluggen in je XBOX zonder enige vorm van configuratie op je console. Bovendien zegt de product info dat er sprake is van lag-free gaming:
The Wireless-G Game Adapter provides lag-free gaming with communication speeds up to 54Mbps when connected to other Wireless-G devices. It can also connect to Wireless-B (802.11b) devices and networks at 11Mbps.
In hoeverre dat je andere bridges kan configureren voor gebruik op de XBOX, dat laat ik even achterwege. Deze devices zijn speciaal gemaakt door Linksys om Wireless mogelijkheden te bieden aan je console dus er is ook een bepaalde support vanuit Linksys om dit te realiseren.

Bovendien staat de WGA54G ook in de t.net/pricewatch voor zo'n € 71,- . En de WGA11B is ook aanwezig in de t.net/pricewatch voor zo'n € 48,- ( klik!).

In ieder geval ben ik van plan om de WGA54G aan te schaffen zodat ik (eindelijk) films kan kijken door middel van streaming vanuit XBMC. Ik ben het geshuffel met DVDRW een beetje zat aan het worden :)

[ Voor 11% gewijzigd door nwagenaar op 22-11-2004 13:11 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Je zou ook over kunnen gaan op devolo, wireless adapters die je ook op het stroomnet kunt aansluiten. Werkt voor mijn XBOX perfect ;) http://www.devolo.nl/