Toon posts:

WinVNC niet te benaderen van buiten LAN *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis en hier op mijn stage geinstalleerd.

Thuis heb ik 2 pc met allebei vnc dat is geen probleem over het netwerk.

Maar als ik vanaf stage op dit moment verbinding wil maken naar thuis lukt dat niet.
Ja ik heb thuis mijn pc aan staan en ik heb daar app mode aan staan en listen mode. Hier op stage ook.

Waarschijnlijk moet ik iets van ADD client doen bij app mode rechts onder in de taakbalk. Ik weet niet precies hoe dat werkt. ik weet mijn ip adress en mijn pc name.
maar zou iemand mij kunnen helpen want ik kan geen verbinding maken. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:21
1. Is de firewall niet aan het jakkeren omdat het een inkomende verbinding is?
2. Heb je een router en zo ja staat deze goed ingesteld?
3. Heb je de FAQ van winVNC, RealVNC, TightVNC goed doorgelezen?
4. Weet je zeker dat het de listen server is en niet de listen viewer?

• sander79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07-2025
Thuis heb je 2 pcs zeg je. Heb je dan niet een router er tussen zitten? Of zit 1 van die pcs direct aan internet?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op je stage zullen wel een paar poorten geblocked zijn. Op een of andere manier vinden ze het daar niet zo nodig dat je thuis gaat zitten hobbyen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 10:33
Misschien gebruiken ze op je werk een proxy server? Want dan zijn dat soort poorten (5900) zeker geblokkeerd. Je zou eventueel een HTTP tunnel kunnen gebruiken, maar dan moet je eerst zeker weten dat het legaal is op je stage. Anders mag dat natuurlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen router ik heb met 1 pc direct verbinding en ik deel het met de andere pc.

Ik heb firewall uitgeschakeld staan op dit moment en nee op stage hebben ze meerdere connectie tussen hier en de buiten wereld maar het moet kunnen.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik een client moet toevoegen.

Ik klik add client:

ik heb daar mijn ip geprobeerd en mijn pc name maar het lukt nog niet echt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:51:
Ik heb firewall uitgeschakeld staan op dit moment en nee op stage hebben ze meerdere connectie tussen hier en de buiten wereld maar het moet kunnen.
Doe eens lezen. Je werk/stage kan wel meerdere connecties hebben naar de buitenwereld, maar als die poorten geblocked staan kan je het wel vergeten om te connecten. Maar blijkbaar wil je dat niet geloven.

Vraag maar aan de sysadmin of hij het wil unblocken o.i.d

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:51:

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik een client moet toevoegen.

Ik klik add client:

ik heb daar mijn ip geprobeerd en mijn pc name maar het lukt nog niet echt.
MAar kan iemand dan uitleggen hoe dit stuk werkt

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:54:
[...]

MAar kan iemand dan uitleggen hoe dit stuk werkt
Als je wil inloggen op een van die pc's zul je als ip natuurlijk wel het externe ip moeten gebruiken, of de hostname gegeven door je provider. Hier kom je makkelijk achter door bijvoorbeeld thuis naar www.whatismyip.com te gaan.

Als het netwerk dan verder geen beperkingen heeft, zoals - wat ook al eerder is gezegd - poorten die geblokkeerd zijn, zou het goed moeten gaan.

Ik zou alleen wel die firewall toch maar weer gaan inschakelen, want een pc zonder firewall die direct en constant is verbonden met internet en dat ook nog eens deelt is in mijn ogen niet echt verstandig. ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel afgemaakt. Kies ajb een topictitel die duidelijk maakt waar je topic specifiek over gaat, enkel de naam van een programma is niet genoeg :Y)

Maar cardinal808 in "WinVNC niet te benaderen van buiten LAN ..." geeft toch eigenlijk al alles dat je moet weten. Hoe is je netwerk ingedeeld? (Naar een IP in welke range probeer je te connecten?) Zijn op de juiste plaatsen de juiste poorten opengezet? Portforwarding goed gedaan? (Zo niet: zie handleiding van je router en de Network Troubleshooting FAQ). Allemaal zaken die in de handleidingen staan maar ik proef uit je posts dat je dat niet hebt bekeken. Als dit alles goed staat moet je er ook al uitkomen volgens mij. Als dit alles al goed staat; zou je die settings even kunnen geven?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1