Toon posts:

Service die vertelt wanneer domeinnaam weer vrij is.

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al vermeld, is mijn vraag eigenlijk heel simpel. Ik zit al een tijd op een domeinnaam te azen. Op dit moment is er absoluut geen activiteit op het domein, en ik verwacht dat dit domein dus binnenkort weer vrij komt. Maar omdat ik geen zin heb om het elke dag te checken, vraag ik me af of dat er een service is die mij een mailtje kan sturen zodra het domein vrij is.

Ik heb de volgende info gevonden via whois:

Record last updated on 2004-Sep-17
Record expires on 2005-Sep-18
Record created on 2002-Sep-18

Betekent dit dat het domein tot en met 18-09-05 geregistreerd is? En dat ik pas na deze datum kan proberen het zelf te registreren?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je zult moeten wachten tot 18 september, 2005. :)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:29
Sterker nog, nadat de domeinnaam is verlopen heeft de eigenaar nog een paar maanden de tijd om hem opnieuw te verlengen, dus het kan goed dat je tot een half jaar na de verloop datum moet wachten.

Edit:

Zo'n dienst die je zoekt kun je vinden op www.snapnames.com, die registreren het domein voor je zodra hij weer beschikbaar is.

[ Voor 27% gewijzigd door Mior op 22-11-2004 10:28 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dit betekend eerder dat iemand het een nuttige naam vind om hem voor veel geld te verkopen (hij is 2 maanden geleden verlengd, terwijl hij als 3 jaar oud is), dus ook per 18-sep-05 zal hij gewoon weer verlengd worden. Fat chance dus. Je kunt hooguit kijken welke mailadres er bij de eigenaar hoort en hem vragen of hij er afstand van wil doen, dan zegt hij dat hij er 2500,- voor wil en dan zoek jij weer verder zeg maar...

Verwijderd

Een domeinnaam is niet alleen bedoeld voor een website. Ik ken een aantal domeinnamen die alleen gebruikt worden voor e-mail ontvangst. Of dat er geen (publiek) zichtbare website op draait, maar alleen extranet.domeinnaam.nl of www.domeinnaam.nl/klantcode/ enz...
Over het algemeen is het helemaal niet raar even een mailtje te sturen naar een eigenaar van een ogenschijnlijk niet gebruikte domeinnaam. Hij/zij verteld je dan wellicht wel of je het kan overnemen.
Het maakt overigens wel verschil of er écht geen website zichtbaar is op www.domeinnaam.nl of dat er zo'n deze-domeinnaam-is-te-koop-advertentieachtige-zoekpagina op staat. In het laatste geval moet je meer euro's reserveren...