Toon posts:

[Foxpro] uit Excel getallen als text importeren mislukt *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een datafile in XLS gemaakt en die moet ik nu in Foxpro kunnen gebruiken.
Nu heb ik in deze sheet een kolom staan met artikelnummers van onderdelen die als tekst opgeslagen is. Er zijn nummers die beginnen met letters maar ook nummer die beginnen met 0.

Met deze 0 gaat het dus fout, hierbij geeft hij import fouten aan.

Als ik XLS opsla als DBF laat de DBF file ze gewoon weg niet zien, als ik XLS importeer in Access en daarna weer exporteer naar DBF geef hij ook fouten aan waar de nummers met 0 beginnen.

Ik heb (zo ver ik weet) alles al doorgebladers van XLS, maar kom er niet meer uit.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel afgemaakt.

Het lijkt er volgens mij (als iemand die geen foxpro gebruikt) op dat het DBF geen types meegeeft en het als getal wil openen. Kan je in Foxpro bijv. csv importeren? Probeer het dan eens zo. Hoe dan ook gok ik dat je meer aan de helpfiles van Foxpro dan die van Excel hebt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nog even geprobeerd gisteravond. (uurtje of twee) :) maar het is me nog niet gelukt.

Zelfs al wil ik het XLS bestand importeren in Access EN de kolom staat genoteerd als tekst, dan nog kan er geen tabel gemaakt worden in Access.

Ook met DBcommander kan hij ze niet importeren. Ik heb dit probleem ooit eerder gehad, maar weet niet meer hou ik het toen opgelost heb.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost:

Bij het eerst egetal dat in de XLS kolom begon met een nul (0) heb ik een apostrof(') geplaatst. Nu ziet Dbase het wel als tekst.

Wel raar dat dat maar bij één getal hoeft. Hoe dan ook...ik kan weer verder. :)