Toon posts:

Thin client flashdisk 1,8 "

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een leuke athena client met een 24 mb flashdisk. 1,8" nu is de bedoeling dat ik dit als leuk projectje ga opzetten om een verbinding naar de server te maken. Hier in huis.

situatieschets :

Er staat nog wat software van athena op waarmee je een verbinding kunt setuppen naar een andere bak. Maar dat kan ik helaas niet openen aangezien ik geen passwoord daarvan heb. Dat is een soort van win 3.11 omgeving.

Dit bovenstaande kan je benaderen door op de home te drukken. Als je dat niet doet dan kan je kiezen om via novell te booten unix dacht ik en microsoft lan manager.

Nu het probleem :

Ik moet dus een verbinding maken met een win2k bak ok win2k3 bak hier heb ik een tooltje voor gevonden via de search namelijk dosrdp xp maar dit kan ik vervolgens niet installeren aangezien ik alleen DOS heb en geen harde floppy cd-rom aansluitingen, wel een usb poort dus evt via memory stick die ik ergens leen. Of ik moet een of ander convertertje hebben waarmee ik de 1.8 " drive kan uitlezen zodat ik de data erop kan modificeren.

Iemand enig idee ?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Voor 2.5" harddisk drives bestaan er adaptors dus ik vermoed dat ze ook wel voor 1.8" drives bestaan.
Ze zullen alleen wel een stuk lastiger te krijgen zijn omdat 2.5" nog steeds erg gangbaar is. :)

Senile! Senile Oekaki

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:20
Er zijn idd vast wel convertortjes, heb je een foto van de aansluiting?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Hier de foto's van de aansluitingen :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/AEJ3P033C697/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/NM7SSW8X3270/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/F3W8D8643V1U/picserver.jpeg

[sub] webcam shots

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:36:
Hier de foto's van de aansluitingen :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[sub] webcam shots
Lijkt me gewoon een "standaard" 24 pins laptop IDE aansluiting, 20 pins voor de normale IDE en nog 4 pins voor de voeding...

Heb alleen even geen idee van het formaat van die connector in vergelijking met een 2.5" HDD...

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:43:
[...]

Lijkt me gewoon een "standaard" 24 pins laptop IDE aansluiting, 20 pins voor de normale IDE en nog 4 pins voor de voeding...

Heb alleen even geen idee van het formaat van die connector in vergelijking met een 2.5" HDD...
Hmmmmz dat zou misschien wel een goede optie kunnen zijn dus je probeert eigenlijk te zeggen dat het mogelijk zou zijn om een 2,5 inch laptop driveje er ook aan te kunnen hangen. Ik heb namelijk nog een bracketje ergens liggen voor 2,5 inch harddisk laptopdriveje. Dan zou ik er op die manier via mijn normale pc iets op kunnen zetten.

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:45:
[...]

Hmmmmz dat zou misschien wel een goede optie kunnen zijn dus je probeert eigenlijk te zeggen dat het mogelijk zou zijn om een 2,5 inch laptop driveje er ook aan te kunnen hangen. Ik heb namelijk nog een bracketje ergens liggen voor 2,5 inch harddisk laptopdriveje. Dan zou ik er op die manier via mijn normale pc iets op kunnen zetten.
Nee, ik bedoel te zeggen dat het miscshien mogelijk is om met een 2.5" kabeladapter je 1.8" schijf even in een normale PC te zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:44:
[...]

Nee, ik bedoel te zeggen dat het miscshien mogelijk is om met een 2.5" kabeladapter je 1.8" schijf even in een normale PC te zetten :)
Ja komt op hetzelfde neer toch :) Op de pc aansluiten,, Hmm woe komt er iemand met convertertje en neem usb extern bracket mee is even kijken of het gaat werken als het werkt dan laat ik het hier wel weten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmz met een verloopstukje + met een usb ide geprobeerd en niks wil werken.

Tijdens het opstarten is het wel mogelijk om microsoft lan manager server te selecteren. Misschien dat ik hiermee iets kan bereiken.
Pagina: 1