dag tweakers,
er zijn een aantal topics te vinden hier op GoT over dit onderwerp die opzich best bruikbaar zijn, maar helaas gaat dit niet op voor mij.
ook google biedt geen uitweg.
ik zit met het volgende probleem.
ik wil virusalert mailtjes en spamalert mailtjes filteren, erg leuk en niet zo moeilijk zou je denken. opzich is dit ook waar, de spamalert mailtjes worden er automatisch tussenuit gefilterd en netjes in '.Junkmail' afgeleverd in ieders maildir.
nu hoeft niet iedereen met die virusalert mailtjes opgescheept te zitten (schrikt men alleen van), dus die wil ik alleen in mijn eigen maildir laten afleveren in een apparte map. ook niet zo moeilijk zou je zeggen, maar dan komt mijn probleem.
op de courier-mta site staat een aardige documentatie over courier-maildrop die vrij duidelijk is.
ik heb deze eens doorgelezen en er staat het volgende dat mijn probleem zou kunnen oplossen:
in ".mailfilter"
vrij duidelijk zou je zeggen, maar dan mijn probleem.
mijn domein is als volgt, naam-server.domein.com hoe ga je dat in die .mailfilter file invullen met bovenstaande code??
ik ben een beetje einde raadt, hoe ga ik dit nu oplossen
?
bij voorbaat heel veel dank
Met vriendelijke groet,
Gupje
er zijn een aantal topics te vinden hier op GoT over dit onderwerp die opzich best bruikbaar zijn, maar helaas gaat dit niet op voor mij.
ook google biedt geen uitweg.
ik zit met het volgende probleem.
ik wil virusalert mailtjes en spamalert mailtjes filteren, erg leuk en niet zo moeilijk zou je denken. opzich is dit ook waar, de spamalert mailtjes worden er automatisch tussenuit gefilterd en netjes in '.Junkmail' afgeleverd in ieders maildir.
nu hoeft niet iedereen met die virusalert mailtjes opgescheept te zitten (schrikt men alleen van), dus die wil ik alleen in mijn eigen maildir laten afleveren in een apparte map. ook niet zo moeilijk zou je zeggen, maar dan komt mijn probleem.
op de courier-mta site staat een aardige documentatie over courier-maildrop die vrij duidelijk is.
ik heb deze eens doorgelezen en er staat het volgende dat mijn probleem zou kunnen oplossen:
in ".mailfilter"
code:
1
2
| if (/^Delivered-To: *auto@domain\.com$/)
to Mail/auto |
vrij duidelijk zou je zeggen, maar dan mijn probleem.
mijn domein is als volgt, naam-server.domein.com hoe ga je dat in die .mailfilter file invullen met bovenstaande code??
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| #werkt niet
if (/^Delivered-To: *auto@naam-server.domain\.com$/)
to Mail/auto
#werkt niet
if (/^Delivered-To: *auto@naam-server\.domain\.com$/)
to Mail/auto
#werkt niet
if (/^Delivered-To: *auto@naam-server$\.domain$\.com$/)
to Mail/auto
#werkt ook niet, maar deze was wel te verwachten
if (/^Delivered-To: *auto@naam-server.domain.com$/)
to Mail/auto |
ik ben een beetje einde raadt, hoe ga ik dit nu oplossen
bij voorbaat heel veel dank
Met vriendelijke groet,
Gupje