Berucht latency probleem K8V SE Deluxe + Terratec DMX 24/96

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik probeer een nummer op de computer op te nemen wat is ingezongen door een kennis van ons. Alleen nu kraakt en klikt alles enorm, de bekende latency bug dus die ik met mijn A7V133 en 333 en MSI KT3Ultra dus ook al had.

Ik heb in de bios de latency's aangepast, buffers voor opnemen aangepast. PCI settings aangepast, via powerstrip de pci latency's aangepast, kaart in alle mogelijk PCI sloten gedaan. C'n'Q uitgezet echt alles wat je maar kunt bedenken en het helpt niks.

Ik gebruik Windows XP SP2 en er zit een Athlon 64 3000+ in op stock speed K8V SE Deluxe. Terratec Soundsystem DMX 6 fire 24/96 met laatste drivers. Laatste VIA patches en drivers.

Kan iemand me alsjeblieft helpen? Ik heb beloofd het nummer morgen te branden en het lukt maar niet ;(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Tja nu is dan het moment, ik zou nu de cd klaar hebben en heb nog steeds geen goeie opname.

Is er iemand die me kan helpen ?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Volgens mij heeft de K8V geen last meer van de bekende latency bug. Volgens mij was die er bij de kt400 ook al uit. Ik zou de bios op optimized defaults zetten en kijken of het dan wel goed gaat.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
mischien een stomme vraag ? maar heb je ook al een biosupdate geprobeerd ?
het kan helpen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
NuKeFaCe schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:38:
mischien een stomme vraag ? maar heb je ook al een biosupdate geprobeerd ?
het kan helpen.
Bios 1004 staat er op, dat is de laatste versie.

Alles wat maar up-to-date kan zijn is up-to-date

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 22-11-2004 21:47 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Hmm, probleem is nog niet echt opgelost.

Ik heb wel een workaround, en dat is wavelab 5 gebruiken icm ASIO drivers en een achterlijk hoge buffer van 2800 samples en dat werkt prima, maar gewoon normaal opnemen met alledaagse software is niet goed mogelijk.

ALs er nog iemand ideeën heeft, graag !
Pagina: 1