Beamer aansluiten op de videokaart/pc

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 23:04
Ik wil mijn beamer graag aansluiten op de pc. Nu heb ik een GeForce 6800 en de beamer is een Epson TW10H. Hoe sluit ik de beamer nou aan op de videokaart? ik heb werkelijkwaar geen idee !

Afbeeldingslocatie: http://img100.exs.cx/img100/2406/epson_emp-tw10_2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door cypress3d op 22-11-2004 00:02 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:41

Aapje

Opel-beun
Handleiding lezen?
Staat er meestal wel in.
Edit: Blauwe kabel pakken en je monitor ruilen met dat kabeltje ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Aapje op 22-11-2004 00:03 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:46
"input B" :)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:16
Pak de kabel met vga aansluiting, sluit hem bij de beamer op input B aan, en op de computer op de VGA-out.

Maar als ik me niet vergis heeft de 6800 2 dvi aansluitingen. Dus je moet een DVI>VGA adaptertje hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Steephh op 22-11-2004 00:09 ]

_@/'

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 23:04
BMRS schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:09:
Pak de kabel met vga aansluiting, sluit hem bij de beamer op input B aan, en op de computer op de VGA-out.

Maar als ik me niet vergis heeft de 6800 2 dvi aansluitingen. Dus je moet een DVI>VGA adaptertje hebben.
nee mijn 6800 heeft 1 DVI ingang een VGA-out en S-video output. Ik kan dus altijd kiezen voor S-video maar ik denk dat dit niet het mooiste beeldje levert... dus ik hoop dat het ook via die Input B kan...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Verwijderd

cypress3d schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:48:
nee mijn 6800 heeft 1 DVI ingang een VGA-out en S-video output. Ik kan dus altijd kiezen voor S-video maar ik denk dat dit niet het mooiste beeldje levert... dus ik hoop dat het ook via die Input B kan...
Gewoon die S-Video pakken, je ziet het verschil toch niet. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel, en dat is de beamer, niet de aansluitwijze.

Je kunt idd ook input-B gebruiken, maar dan raak je wel je VGA-out op je 6800 kwijt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:47

Jag

Dat is dubbel niet waar je daar schrijft. Bij een ketting is de keten idd zo zwak als de zwakste schakel, maar bij een video keten is het gewoon echt een optelsom van de componenten hoor :).
En nooit een tv out gebruiken voor een projector! Dat is maximaal lelijk. Niet alleen omdat s-video uberhaupt duidelijk inferieur is aan VGA, maar met name omdat tv out signalen er gewoon niet uitzien (dan wordt het ook eerst weer interlaced gemaakt om vervolgens weer progressive gemaakt te worden).

Verwijderd

Jag schreef op maandag 22 november 2004 @ 02:58:
Dat is dubbel niet waar je daar schrijft. Bij een ketting is de keten idd zo zwak als de zwakste schakel, maar bij een video keten is het gewoon echt een optelsom van de componenten hoor :).
Nee hoor. Als jij een kleurenbeeld op een zwart-wit TV zet, blijft het zwart wit. Als je je Stereo 15 koppen VHS recorder op een 2e hands 10 jaar oud 36cm TV-tje aansluit, zal het er alsnog niet uitzien :P
En nooit een tv out gebruiken voor een projector! Dat is maximaal lelijk. Niet alleen omdat s-video uberhaupt duidelijk inferieur is aan VGA,
.. wat op de gemiddelde projector niet te zien is..
maar met name omdat tv out signalen er gewoon niet uitzien (dan wordt het ook eerst weer interlaced gemaakt om vervolgens weer progressive gemaakt te worden).
Accoord, daar kan ik me wel in vinden. Als een kaart een slechte TV-out heeft, dan is dat weer de zwakste schakel.

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 12:35
Gewoon monitor kabel van de vrije VGA aansluiting op je pc naar de beamer. Heb je meteen de maximale resolutie van je beamer.

Verschil tussen tv-out en vga zie je al meteen als je maar een desktop in beeld krijgt. Zo is text via tvout bijna niet te lezen maar via vga redelijk scherp.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit staat gewoon in de handleiding van die projector hoor.. Gewoon vga kabel van de videokaart naar de projector en klaar.

(overigens is op een moderne LCD beamer het verschil tussen aansturing een echt native panel resolutie (vga kabel) en een svideo input altijd behoorlijk aanwezig).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.