Toon posts:

[XP] Instellingen overzetten van oude naar nieuwe install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door enkele lekkende condensators heb ik mijn moederbord moeten veranderen en hierdoor startte dus windows niet meer op.

Ik heb daarnet windows xp opnieuw geinstalleerd (op een andere schijf) en zou graag de instellingen (mailaccounts, ev programma's) van vroeger overzetten.

Nu weet ik dat er programma's voor zijn maar die zijn allemaal bedoeld om als backup te gebruiken en dus ook enkel backup kunnen maken indien je in windows zit (beetje ingewikkeld uitgelegd..)

Nu is mijn vraag of er iemand een manier weet om alles 'deftig' over te zetten?

Mails is gelukt (gewoon mapje met identities ed) maar er zijn nog veel andere zaken.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Als je nog wel in de installatie van Windows kan komen dan is het makkelijk. Kopieer de bestanden uit c:\documents and settings\username en exporteer het hele register onder HKEY_CURRENT_USER.

Alleen... of het verstandig is?? Ik zou er voor kiezen om de documenten en mail over te nemen en voor het overige alle programma's opnieuw te installeren en eigen keuzes in de instellingen te maken. Dat werkt in de praktijk veel, veel vlotter (netto).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:50:
Mails is gelukt (gewoon mapje met identities ed) maar er zijn nog veel andere zaken.
Er is voor zover ik weet niet echt een 'one size fits all' oplossing in dit geval - je zal dus per specifiek programma moeten kijken hoe je de instellingen migreert :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wizard Bestanden en instellingen overzetten.

Zit standaard in XP.

Kijk eens onder Start, Alle Programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset,

Abort, Retry, Quake ???