Toon posts:

[W2K Srv] NAT op 100 Mbit??

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of een Windows 2000 Server met daarop een NAT configuratie de volledige 100 Mbit aan zou kunnen als ik 2 netwerken op deze wijze aan elkaar koppel..

Heeft iemand dit ooit gedaan en daadwerkelijk deze snelheid gehaald?

Met vriendelijke groet,
Arjen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47

Arno

PF5A

Wat is nu je vraag? Of je 100mbit door een W2k NAT opstelling krijgt? Dat antwoord is nee, want je zit zowiezo met je protocol overhead waardoor je al snel stopt rond de 90 mbit ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Schaf dan gewoon een mooi cisco routertje aan :) dat werkt wel als een trein ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:42
Als je n redelijke server hebt, 1GHz ofzo, dan gaat dat prima.
Je moet overigens wel behoorlijk diep in de buidel tasten als je n Cisco wilt hebben die 100mbit/s haalt. Reken maar op prijzen vanaf 1500 euro.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Ik begrijp even de voorgaande antwoorden niet.

100Mbit is niets, dat red je met een PI of rappe 486 wel al. De overhead van het protocol heeft die cisco net zoveel last van als een w2k server.

Antwoord op de TS vraag:

1) 100Mbit is nooit 100Mbit gezien de overhead (tenzij je de overhead meetelt uiteraard :) ).
2) Ja je win2k server zal dit zonder problemen trekken (merkt ie niet zoveel van) TENZIJ het ding uit het stenen tijdperk is (waar ik niet van uit ga, dan zou ie win2k al niet zo best trekken).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 02:07:
Ik begrijp even de voorgaande antwoorden niet.

100Mbit is niets, dat red je met een PI of rappe 486 wel al. De overhead van het protocol heeft die cisco net zoveel last van als een w2k server.

Antwoord op de TS vraag:

1) 100Mbit is nooit 100Mbit gezien de overhead (tenzij je de overhead meetelt uiteraard :) ).
2) Ja je win2k server zal dit zonder problemen trekken (merkt ie niet zoveel van) TENZIJ het ding uit het stenen tijdperk is (waar ik niet van uit ga, dan zou ie win2k al niet zo best trekken).
Ehm, ik durf te wedden dat Linux minstens net zo rap is als Win2k met NAT'ten. Mijn P133 met twee Intel Pro 100 kaarten haalde slechts 48-52mbit (2.6 kernel, nieuwste drivers, fatsoenlijk geconfigd). Je hebt een redelijk stevige cpu nodig om 100mbit te kunnen NAT'ten, maar alles >350mhz zou het denk ik wel moeten trekken (met wat reserve power)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:03
Dit is ook afhankelijk van je NIC, je realtek kaartje trekt zo al je CPU power weg om die 100mbit normaal te verwerken. NAT stelt niet veel voor, je zou een Cisco PIX 501 kunnen nemen, die zal niet zo'n probleem hebben met 100mbit. W2k kan het uiteraard ook, maar tenzij je systeem nog andere werkzaamheden heeft lijkt het mij een beetje zonde om daar een systeem voor in te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Abom op 22-11-2004 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft idd een ongv. 2,5 Ghz bakje met 2 3Com netwerkkaartjes erin (stukken goedkoper dan een Cisco router ;))

Menig consumentenroutertje wa'k heb geprobeerd trok maar de 10 Mbit (of erger).. Cisco is hele leuke apparatuur, maar voor m'n portemonnee iets te hoog gegrepen..

In ieder geval bedankt voor alle reacties en ik ga lekker knutselen met het servertje..

Mijn dank is groot...

Verwijderd

Mja, dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken en is al vele malen behandeld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.