server tussen 2 routers

Pagina: 1
Acties:

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 21:39

Metalrick

tcpdump ninja

Topicstarter
Hallo ik heb na veel proberen geprobeerd een web-server aan de praat te krijgen achter 2 routers, (een Linksys BEFW11S4 (router 2) en een E-tech modem/router (router 1))

hier de situatie dat de server niet werkte:

internet -> router1 ->crossedcable -> wan-ingang router 2 -> pc 1 2 en 3 etc

daar achter wilde hij niet werken, had de portforwarding helemaal ingesteld maar het werkte niet

dus kwam ik bij situatie 2:

internet -> router1 -> server (networkbridge) -> crossedcable -> wan-ingang router 2 -> pc 1 2 en 3 etc

zo werkt de server wel maar is er 1 probleem:

via remote desktop kan ik de server perfect remoten, maar sharedfolders zijn niet te bereiken, de server wordt niet in de werkgroep gevonden, ik heb al het een en ander nagezocht maar kom er niet uit.

alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Metalrick op 21-11-2004 23:42 ]

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
vanwaar 2 routers ?

Kun je er niet eentje tussenuit halen ?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Iets meer informatie over je configuraties etc zou wel handig zijn?

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Topicstarter
bgrr schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:41:
vanwaar 2 routers ?

Kun je er niet eentje tussenuit halen ?
tussen router 1 en 2 zit 15 meter utp door veel muren heen het is dus veel moeite om dus het zaakje te verleggen...

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 15:17
Dit zal denk ik niet/moeilijk gaan werken. Ik had zoiets eerst dus ook, maar bij naderinzien de eerste router alleen op doorlinken gezet. Want anders heb je 2x NAT en 2x DHCP en dat werkt niet.

In jouw situatie kan je misschien beter de laatste router op doorlinken zetten, bij mij maakte het niets uit omdat mijn tweede router wireless was en een aantal extra utp poorten had.

[ Voor 33% gewijzigd door Steephh op 21-11-2004 23:49 ]

_@/'

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
2de router vervangen door een simpele hub/switch en dan ben je van je dubbel router probleem af ( zul je wellicht de crosscable opnieuw moeten stekkeren dat ie weer straight is maar dat hangt af van je hub/switch)

misschien kun je op de 2de router het "router" deel softwarematig uitschakelen zodat ie alleen nog maar hub/switch is ?

Of je haalt de 1ste router weg en vervangt deze door een utp koppelstukje. (wederom effe checken of je de crosscable opnieuw moet stekkeren naar straight)

[ Voor 47% gewijzigd door bgrr op 21-11-2004 23:50 ]

• bigfoot1942
  • Niet online
BMRS schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:44:
Dit zal denk ik niet/moeilijk gaan werken. Ik had zoiets eerst dus ook, maar bij naderinzien de eerste router alleen op doorlinken gezet. Want anders heb je 2x NAT en 2x DHCP en dat werkt niet.
ik ken iemand die dit heeft, werkt gewoon. Op de 1e router het ip van de 2e router in de DMZ gooien, dan op de 2e router lekker portforwarden.

• Steephh
bigfoot1942 schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:48:
[...]

ik ken iemand die dit heeft, werkt gewoon. Op de 1e router het ip van de 2e router in de DMZ gooien, dan op de 2e router lekker portforwarden.
Tja, het kan wel, maar erg makkelijk is het niet. Verder staat je 2e router dan ook meteen in DMZ en is dus verder onbeveiligd.

_@/'

Verwijderd

wat voor e-tech modem/router is het

kan je die e-tech niet op bridge zetten, dan fungeert die 2e router als nat en kan je gewoon portforwarden zonder dat die 1e in de weg zit

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:14:
wat voor e-tech modem/router is het

kan je die e-tech niet op bridge zetten, dan fungeert die 2e router als nat en kan je gewoon portforwarden zonder dat die 1e in de weg zit
het werkt! bridge aan en hij doet het! heel erg bedankt iedereen voor de goede hulp! wat mij betreft kan deze op slot

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 07:12
Je zou ook
Internet --> UTP Koppelstuk --> UTP --> Router 1
kunnen doen :)

[ Voor 11% gewijzigd door msteggink op 22-11-2004 20:59 ]

• Steephh
Metalrick schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:47:
[...]

het werkt! bridge aan en hij doet het! heel erg bedankt iedereen voor de goede hulp! wat mij betreft kan deze op slot
hoeft niet op slot hoor, als er ooit nog eens een keer iemand is die hetzelfde probleem heeft, en hij/zij wil iets toevoegen dan kan dat misschien wel verder in dit topic

_@/'

• Steephh
^^ Zoals ik nu weer. O-)

Ik wil ongeveer hetzelfde doen. Ff tekeningetje maken met mijn paintskills:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeelan21/tweakers/routerconfig.JPG

Gaat dit werken, als de eerste router in bridge modus staat, of kan er dan maar 1 apparaat worden aangesloten?

_@/'

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

leuk, routing loopjes op je switch.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Steephh
BackSlash32 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:38:
leuk, routing loopjes op je switch.
Hoezo, wat bedoel je? Ik heb geen switch.

[ Voor 6% gewijzigd door Steephh op 27-02-2005 16:51 ]

_@/'

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wat zit er dan in die sweex? Toch echt een integrated 4 poorts switch.

IK denk niet dat die dingen het lekker vinden als je je bekabeling als op je tekening gaat doen; of je moet je l33t paintskills een keer flink bijstellen....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Steephh
BackSlash32 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:46:
wat zit er dan in die sweex? Toch echt een integrated 4 poorts switch.

IK denk niet dat die dingen het lekker vinden als je je bekabeling als op je tekening gaat doen; of je moet je l33t paintskills een keer flink bijstellen....
Ik heb de stopcontacten er ook maar meteen bijgetekend he :P Misschien dat je dat bedoelt...

_@/'

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mja.

Als jij denkt dat dat je tekening overzichtelijker maakt....

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

euhwm is Network Notepad niet wat om dat te tekenen? overzichtelijk en gratis netwerk tekeningen maken
http://www.networknotepad.com/

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik zou die grote kluwe telefoonkabel ook maar uit elkaar halen, dat kan nooit goed gaan zo!

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Steephh
Zo, dit is misschien duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeelan21/tweakers/routerconfig_duidelijk.JPG

De blauwe lijnen is hoe het nieuwe geconfigureerd is, de rode lijn is wat ik erbij wil zetten. Maar of dat zo gaat werken (omdat de eerste router dus in de bridge staat), weet ik dus niet.

_@/'

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Dat moet precies andersom BMRS. Zoals jij het nu getekend hebt, moet de Sweex in Bridgemodus, en de Speedtouch niet.

Hier thuis heb ik het zo wel werkend namelijk:

Speedtouch Router, hieraan wordt nog een Siemens Wireless router gekoppeld die in bridgemodus staat, en dus dan puur als switch werkt..

Dus de Speedtouch als router, en de sweex in bridge, probeer dat eens.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Steephh
Dan kan ik misschien nog wel beter alles op de speedtouch aansluiten, aangezien ik wireless toch niet gebruik. En dan zet die Server gewoon in de DMZ, met een aparte firewall. Dat lijkt mij iig. het beste.

_@/'

Pagina: 1