[MCE 2005] Keyboard shortcut voor eHome toets

Pagina: 1
Acties:

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Heb op de HCC zo'n Marmitek RF remootje gekocht.
Die meegeleverde showshifter is rotzooi, dus wilde hem met MCE2005 aan de praat hebben.

Dank zij verschillende resoures, ook enkele tweaker-posts, achter de keyboard shortcuts gekomen en de tooltjes die ik nodig had voor die remote.

Heb het nu vrij aardig werkend, alleen mis ik nog de keyboard shortcut die bij de 'echte' afstandsbediening wordt uitgezonden als je op de Green Button drukt.

Dit is nodig omdat de 'back' toets nadat je in een van de Online Spotlight onderdelen bent gegaan, alleen nog functioneert als 'vorige pagina'. Op deze manier moet ik alle pagina's in omgekeerde volgorde af totdat ik weer in me media center menuutje ben.... met de eHome toets kan ik in 1 keer terug naar het hoofdmenu, maarja... de microsoft site http://msdn.microsoft.com...t/html/remote_control.asp) geeft die code (bewust?) niet.

Iemand hier ook mee aan de gang of enig idee waar die info te vinden is ?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:23
hij staat daar wel ergens in MSDN, zou je eigenlijk zelf even moeten vinden, maar ik zoek even voor je.
Het was iets met winkey + enter geloof ik zo, maar misschien meer

nah crap zeg, ik kan hem niet meer vinden. En dat terwijl ik hem nog eens heb uitgeprint. Maar waar díe nou weer ligt?

[ Voor 52% gewijzigd door OnTracK op 21-11-2004 23:21 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• ThaLaw
Ben nog niet achter de keyboard shortcut, maar heb wel een oplossing :P

Ik heb het event gecaptured met girder.
Dit geeft een mouseclick event met WParam=1 en LParam=3866751

Als ik dit event fake, dan werkt het ook!

Weet niet of dit nu specifiek voor deze pc, of specifiek voor deze 'sessie' werkt, maar dat zie ik straks wel weer...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alientrader schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:56:
ff voor de ATI all in wonder gebruikers... de shortcut van "the greenbutton" ofwel naar het beginscherm van MCE is...... ALT HOME

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ThaLaw
Blackd, thanx !

Die WParam werkt 9 van de 10 keer, maar dus niet altijd.

Ik ga dit proberen!

Verwijderd

Windows Key+ALT+ENTER

Dit is the green button, hij werkt buiten MCE om MCE te openen en in MCE om naar het beginscherm te gaan (alt + home kan niet beide)

Probleem: de ATI remote wonder heeft geen optie om deze toetscombinatie toe te wijzen aan een bepaalde toets. Wellicht kunnen andere remotes dit wel

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb met mijn ATI Remote wonder toets A geconfigureerd als %windir%\ehome\ehshell.exe starten, en C oid als ALT+HOME en daarmee kan ik prima zappen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:52

Wimo.

Shake and Bake!

Hmm.. ik heb de officiele afstandsbediening en wil graag de radio start butten toevoegen. Is dit ook mogelijk?

• ThaLaw
Ik heb dus dat Marmitek ding, en Alt-Home werkt prima.

Ik wilde ook MCE kunnen starten vanuit windows, en inderdaad windowstoest+alt+enter ondersteund Girder niet.

Heb dus een shortcut op bureablad gemaakt die ehshell.exe start.
Deze shortcut heb ik keyboard-shortcut Ctrl-Alt-M gegeven. Deze gooi je in Girder en voila.

Werkt als een trein !

Verwijderd

Welke tooltjes heb je gebruikt om de marmitek te kunnen gebruiken in MCE 2005 ???
Dus zodat je showshifter niet meer nodig hebt. Ik heb gelezen dat je girder hiervoor niet kunt gebruiken omdat deze alleen met IR ipv RF zou werken?
Ik wil namelijk het zelfde gaan doen.....dus MCE met de maritek afstandbediening omdat die standaard microsoft afstandbediening niet door muren heen gaat.
alvast bedankt.

Verwijderd

ik heb het voor elkaar met mijn ati remote wonder.

Ik gebruik de officiele software met een plug-in (Remote Wonder Key Factory -> http://catsoft.wz.cz/sp/downloads_others.htm) die je itt alleen ati-software wel in staat stelt om alle toetscombinaties aan allerlei remote wonder-toetsen toe te wijzen.

Je kun dan je combinatie windows key+alt+enter aan een door jouw gewenste toets toewijzen (Ik heb zelf de D-toets) Dit heeft dezefde werking al the green button (openen MCE en in MCE terug naar beginscherm).

Voor overige MCE-sneltoetsen zie de volgende site:

http://www.microsoft.com/...tsinwindowsremoteview.asp

Ik weet niet in hoeverre dit nuttig is voor de marmitek-remote (Als die dezelfde plug-ins als de remote-wonder aankan zou het moeten werken)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 15:22 ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:38

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Overigens werkt dit ook prima met een Hauppage RC

Ikzelf heb een WinTV PVR 150 (niet MCE uitvoering) in met HTPC. WinXP MCE 2005 en de hele bediening gaat via de bijgeleverde Hauppage RC welke nu de "gewone" MCE RC mapping heeft.

Het enige wat je moet doen is het irremote.ini bestand aanpassen in Windows folder.
:*)

edit:
Hebbe? click LET OP: Deze is alleen bedoeld voor de WinTV PVR150 Remote (Silver)

[ Voor 23% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 18-01-2005 15:52 ]

An Explanation of l33t Speak

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:08:
Welke tooltjes heb je gebruikt om de marmitek te kunnen gebruiken in MCE 2005 ???
Dus zodat je showshifter niet meer nodig hebt. Ik heb gelezen dat je girder hiervoor niet kunt gebruiken omdat deze alleen met IR ipv RF zou werken?
Ik wil namelijk het zelfde gaan doen.....dus MCE met de maritek afstandbediening omdat die standaard microsoft afstandbediening niet door muren heen gaat.
alvast bedankt.
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar aangezien ik ook deze Marmitek remote heb.
(ja ook van de HCC ;) ).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:12:
[...]
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar aangezien ik ook deze Marmitek remote heb.
(ja ook van de HCC ;) ).
volgens mij gebruikt de marmitek ook X10-protocol, dit wordt ook ondersteunt door Girder geloof ik dus via Girder zou je dan de boel kunnen regelen???

Heb zelf nog geen afstand bediening maar ga denk ik maar door de officiele MCE 2005 versie in combinatie met en IR-verlenger van marmitek + bekabeling vna boven naar beneden of als bekabeling niet lukt meteen voor de gigavideo 70 die gelijk ir-afstandbedieningen doorspeeld.

• ThaLaw
Zoals je ziet kom ik niet dagelijks op GoT :)

Mocht je er nog wat aan hebben:

Ik gebruik hier wel gewoon Girder voor, maar met een X10 plugin.
Ik heb wel eerst showshifter geinstalleerd, die vervolgens de X10 drivers installeert. Daarna showshifter deinstallen, maar drivers laten staan.

Girder does the rest en daar kan je alles in programmeren wat je wilt... behalve dat het nu lijkt alsof de Marmitek in bereik gaat afnemen werkt alles perfect...

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

*zip*

GoT is een forum, dus we houden de discussie graag hier centraal ;)

[ Voor 80% gewijzigd door sanfranjake op 07-02-2005 00:22 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

ThaLaw schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:22:
Zoals je ziet kom ik niet dagelijks op GoT :)

Mocht je er nog wat aan hebben:

Ik gebruik hier wel gewoon Girder voor, maar met een X10 plugin.
Ik heb wel eerst showshifter geinstalleerd, die vervolgens de X10 drivers installeert. Daarna showshifter deinstallen, maar drivers laten staan.

Girder does the rest en daar kan je alles in programmeren wat je wilt... behalve dat het nu lijkt alsof de Marmitek in bereik gaat afnemen werkt alles perfect...
Hoe heb jij shortcuts met een letter in girder gekregen?
Dus bv voor PLAY -> CTRL+P ?

Pagina: 1