There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.
Ik zou zoiets denk ik zelf proberen te maken in Adobe AfterEffects. Daarin kun je de foto's importeren en kun je volgens mij een centraal punt per foto opgeven. Of anders kun je ze in je timeline/composition op de juiste plek slepen.
Als de hoek niet helemaal hetzelfde is, zou je ze bijv. ook op een 3D layer zetten en dan die laag in de ruimte draaien totdat het weer klopt.
Ik weet niet of er een soort van morph overgang in zit, maar er zitten iig genoeg overgangen in. Of je gebruikt daar weer een ander programma voor en je importeert die overgangsfilmpjes in AfterEffects.
Als de hoek niet helemaal hetzelfde is, zou je ze bijv. ook op een 3D layer zetten en dan die laag in de ruimte draaien totdat het weer klopt.
Ik weet niet of er een soort van morph overgang in zit, maar er zitten iig genoeg overgangen in. Of je gebruikt daar weer een ander programma voor en je importeert die overgangsfilmpjes in AfterEffects.
Probeer als je een statief hebt (nu wel, heb ik begrepen), een punt te zoeken waar je hem neer kunt zetten. Een hoek van een gebouw, of een put, een blijvend referentiepunt dus. Dan schiet je telkens met dezelfde brandpuntsafstand en het statief op dezelfde hoogte. In de zoeker of op het schermpje vind je vast ook wel een referentiepunt die je steeds kunt gebruiken.
Is een foto per dag niet leuker, zodat het filmpje langer duurt?
Heb met mn G5 een keer met timelapse gefilmd hoe ik laminaat aan het leggen was. Elke 5 minuten een foto. Dan lijkt het net alsof je naar klussen met kijkers kijkt en ziet hoe makkelijk en snel het altijd gaat!
Ben benieuwd naar je filmpje!
Is een foto per dag niet leuker, zodat het filmpje langer duurt?
Heb met mn G5 een keer met timelapse gefilmd hoe ik laminaat aan het leggen was. Elke 5 minuten een foto. Dan lijkt het net alsof je naar klussen met kijkers kijkt en ziet hoe makkelijk en snel het altijd gaat!
Ben benieuwd naar je filmpje!
Gadgets FTW!
offtopic:
Voor andere aardige effecten; kijk een naar software zoals PixAround (of andere 'stitching' software), kun je ook leuke 'filmpjes' mee maken.
Voor andere aardige effecten; kijk een naar software zoals PixAround (of andere 'stitching' software), kun je ook leuke 'filmpjes' mee maken.
Foto per dag lijkt mij ook idd leuker en geeft je wat meer beeldmateriaal. Het is makkelijker om beelden eruit te knippen dan erbij
[ Voor 6% gewijzigd door MetalRush op 22-11-2004 09:06 . Reden: Typo ]
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Tijdje tussen uit geweest. Allen bedankt voor de tips. Ik maak inderdaad al gebruik van een aantal vaste referentie punten, maar het is toch altijd net weer even anders. Hoe dan ook, ik ga er het beste van maken.
Een foto per dag deed ik in het begin wel, maar is toch ietwat overdreven gebleken. Het hele bouw project is nu al ruim 1 jaar aan de gang, dus dat zouden dan heeeel veeel foto's worden welke dan ook weer in het filmpje verwerkt moeten worden. Met een proef filmpje wat ik gemaakt heb, krijg je toch al een aardige indruk (heel leuk om de verschillende seizoenen te zien).
Een foto per dag deed ik in het begin wel, maar is toch ietwat overdreven gebleken. Het hele bouw project is nu al ruim 1 jaar aan de gang, dus dat zouden dan heeeel veeel foto's worden welke dan ook weer in het filmpje verwerkt moeten worden. Met een proef filmpje wat ik gemaakt heb, krijg je toch al een aardige indruk (heel leuk om de verschillende seizoenen te zien).
There will always be someone smarter than me. Don't just assume you're it.