[Java] java.lang.UnsupportedClassVersionError bij runnen

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Ik heb vandaag de 1.5.0 SDK gedownload, helaas niet de plugin geinstalleerd. De laatste versie van de plugin heb ik van www.java.com, 1.4.2_01. Ik krijg de volgende error als ik het programma run:

E:\blaat>java StudentInfo
Exception in thread "main" java.lang.UnsupportedClassVersionError: StudentInfo (
Unsupported major.minor version 49.0)
at java.lang.ClassLoader.defineClass0(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.security.SecureClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader.defineClass(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader.access$100(Unknown Source)
at java.net.URLClassLoader$1.run(Unknown Source)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(Unknown Source)

Moet ik de SDK opnieuw installeren, maar dan met plugin, of kan ik de 1.5.0 plugin ergens los downloaden? Ik heb JAVA_HOME al proberen in te stellen naar zowel de SDK dir als de plugin dir bij mijn omgevingsvariabelen maar dat helpt niet.

iOS developer

• BikkelZ
Gefixed, modify gedaan van de installatie, plugin toch geinstalleerd, en hij doet het!

iOS developer

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh, dit is de JRE waar je mee bezig bent. De plugins voor je browser hebben niks van doen met de commandline versie van Java hoor :)

JAVA_HOME moest dan ook naar de jre-installatie die met de SDK meekwam gezet worden.

• BikkelZ
Euh, dit is de JRE waar je mee bezig bent. De plugins voor je browser hebben niks van doen met de commandline versie van Java hoor
Nee maar als je iets compileert en dan runt en je krijgt een vrij cryptische foutmelding dan denk ik dat het wellicht ook aan de code ligt ;)

Maar ik moest dus ook daadwerkelijk de 1.5.0 JRE installeren en de 1.4.2 was dus niet genoeg, omdat ik met de 1.5 SDK werkte.

iOS developer

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 16:06
BikkelZ schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:55:
[...]

Nee maar als je iets compileert en dan runt en je krijgt een vrij cryptische foutmelding dan denk ik dat het wellicht ook aan de code ligt ;)

Maar ik moest dus ook daadwerkelijk de 1.5.0 JRE installeren en de 1.4.2 was dus niet genoeg, omdat ik met de 1.5 SDK werkte.
Bij de 1.5 SDK zit ook de jre. Wil je 1.5 gecompileerde runnen dan moet je de 1.5 jre gebruiken anders krijg je de gemelde fout.

• BikkelZ
Kan ik eigenlijk met de 1.5 SDK ook zo compileren dat het voor lagere versies van de JRE geschikt is?

iOS developer

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

BikkelZ schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:00:
Kan ik eigenlijk met de 1.5 SDK ook zo compileren dat het voor lagere versies van de JRE geschikt is?
Yep... check de target opties.
Pagina: 1