[API] Constante benaming voor OK/CANCEL/IGNORE

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

is er een API te vinden die mij de benaming van alle CANCEL knoppen geeft in de windows die op dat momente draaiende is?

zoals:

windows NL: Annuleer
windows EN: Ignore
windows Duits: Stop (Gegokt ;) )

tnx :)

Verwijderd

Een snelle zoektocht over internet wijst er op dat zoiets niet bestaat, en in deze thread wordt door een persoon inderdaad glashard gesteld dat dit niet kan.

Dus ik ben bang dat je zelf een vertalingstabelletje zult moeten opstellen...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe dan ook zul je er met enig gekunstel ook wel komen. Maak een eigen messagebox component of iets dergelijks, dan kun je daar gewoon MB_OK enzo gebruiken.

offtopic:
In het Nederlands is het Annuleren, in het Engels Cancel (Ignore == negeren :P) en in het Duits Abbrechen. :)

[/mierenneukmodus]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 01:23:
Dus ik ben bang dat je zelf een vertalingstabelletje zult moeten opstellen...
Als je bedoelt dat er geen MS-API-oplossing is: inderdaad. Als je bedoelt dat Mir zelf aan het vertalen moet slaan: gelul :)

MS publiceert al ruim een decennium diverse handleidingen zoals "The Windows Interface Guidelines for Software Design" (deprecated) en "The Microsoft Windows User Experience". Hier staan onder meer vertalingen van alle standaardteksten van windows-elementen in; erg handig om te hebben rondslingeren.

Gelukkig staat zulke elementaire bs ook online, en wel hier :) Trefwoorden voor meer info: globalization, localization.

offtopic:
En "Ignore" staat er niet in, da's voor het laatst gezien in DOS' fameuze "abort-retry-ignore". Fouten negeren mag namelijk niet, onder Windows - je zal de gifbeker helemaal leegslobberen >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Rataplan op 22-11-2004 07:06 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.