Toon posts:

Game server op dedicated

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Is het mogelijk om een dedicated server een game server te maken?

Zo ja, hoe dan en wat voor dedicated heb ik dan minimaal nodig.

Zo nee Hoe moet ik dan het verhuren van game servers beginnen?

Met vriendelijke groet,

Rik van Noord

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 10:39
Eh, lijkt me niet zo moeilijk. Je huurt een server, installeert je games.

Nodig:
Kennis
Server
Verbinding

C'est ça :P

Maar wat heb je al onderzocht? Er is namelijk vrij veel op dit gebied algemeen bekend :)

|>

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12

Tux

Wat je minimaal nodig hebt hangt natuurlijk heel erg af van welk spel je wil gaan draaien, en hoeveel spelers er tegelijk op moeten gaan spelen.

Deze topicstart is niet echt uitgebreid, en ik zou toch graag willen zien dat je van te voren zelf onderzoek uitvoert en daarvan de resultaten hier neerzet.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Nou haha ik weet helemaal niet hoe dat in elkaar zit

Want ik wil het wel graag aan kunnen bieden

Maar wat voor specificaties heeft die gehuurde server dan nodig..:$
Want ik weet het echt niet....

En ja ik heb wel wat uitgezocht ja en het schijnt dat het kan maar dan moet je wat installeren enz.. dus de vraag is?

Als ik counterstrike 1.6 wil laten draaien wat moet ik dan precies op die server installeren

En hoeveel dataverkeer heb ik daar voor nodig en hoeveel ruimte en kan dit op een linux of alleen op windows server...

Ik wil dus counterstrike laten draaien met max spelers 32 dus

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 10:39
Nou, ik denk dat je met een standaard bak bij de hoster (2.8 gigaherz, 512 mb ram) al aardig ver komt. 1 tip: ga je zelf inlezen op dit onderwerp, google is een super handig ding. En dat werkt fenominaal goed :) Google is zo'n tellsell product, maar dan werkend :P

|>

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 23:06

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:08:
Nou haha ik weet helemaal niet hoe dat in elkaar zit

Want ik wil het wel graag aan kunnen bieden
Hoe wil jij iets verkopen waar jij de ballen verstand van hebt :? :?

Niet doen dus totdat je alle ins en outs ervan kent, je de verkoop goed op poten kunt zetten én daarna service kunt (blijven) leveren aan je klanten. Ga dus eens praten met/op bezoek bij bedrijven die dit al aanbieden, zoek informatie hierover op het internet en wanneer je denkt dat je genoeg weet stel dan een business plan op en laat die ter controle inzien door iemand die er al ervaring mee heeft....

9800x3d

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:03:
[..]Zo nee Hoe moet ik dan het verhuren van game servers beginnen?[..]
Stap eens bij de kamer van koophandel naar binnen, en lees eens goed rond op www.belastingdienst.nl wat dingen als BTW en inkomensbelasting zijn.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:06
32 spelers, 6kb/sec per speler. Dat betekend 192 kb/sec. Of je uit mag gaan van 6 kb/sec, ik zou het niet doen... maar we gaan uit van het beste :P.

192 kb/sec
11520 kb/minuut
691200 kb/uur
16588800 kb/dag
16200 mb/dag
15,8 gb/dag

474 GB per maand dus. Maarja, zeker weten dat je altijd 32 spelers heb draaien? Ik denk dat je aan 50~100 voldoende heb. Maar ik denk dat je het beste mensen aan kunt spreken die ervaring hebben met een (drukke) gameserver.

[ Voor 19% gewijzigd door Icey op 21-11-2004 22:16 ]

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 13:47

charlie

?*?

... en ga eerst nog een paar jaartjes naar school, je kan daar misschien ook nuttige dingen leren... 8) :Z

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

En leer eerst eens nuttig te posten Charlie23, hier heeft de topicstarter niks aan natuurlijk :)

Topicstarter: zie de sticky's in PNS evenals Algemene gedragsregels (Netiquette), vooral het deel over topicstarts :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.