[McAfee] download.mcafee.com niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 08:41

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Ik heb hier op mijn systeem mcafee 2005 geinstalleerd staan. Nu heb ik het volgende probleem. Als ik wil auto updaten dan komt er een error melding dat het updaten mislukt. Er komen dan een aantal sugesties om dit probleem te verhelpen, opnieuw opstarten, opnieuw installeren. Dit werkt allemaal niet.

Ik denk dat deze melding samenhangt met het feit dat ik sinds kort download.mcafee.com niet meer kan bereiken waar de auto update zijn files vandaan haalt. Als ik op mijn client naar de desbetreffende website ga dan geeft ie aan dat ie de website niet kan vinden, mcafee.com is wel bereikbaar. Op mijn server kan ik download.mcafee.com wel bereiken. Ik heb al in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\host gekeken of dit misschien was aangepast door een virus. Deze is echter zoals ie moet zijn namelijk alleen de regel "localhost 127.0.0.1". Ik zie geen oplossingen meer... iemand anders wel?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan je wel een nslookup op download.mcafee.com doen? Vanaf de PC waarvan het updaten niet lukt, bedoel ik dus.

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 21-11-2004 21:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Klinkt als een virus.

Kan je niet op een andere pc de updates binnen halen en een keertje een scan doen. Waarschijnlijk vindtie iets en is het daarna verholpen.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Kan je wel een nslookup op download.mcafee.com doen? Vanaf de PC waarvan het updaten niet lukt, bedoel ik dus.
emzzz niet aan gedacht, nope geeft op me client volgende error "Server failed"... (btw draai eigen dns server). Op me server ook btw.... :s Ik vraag me alleen af hoe ik dan nog die website kan bereiken op mijn server al ik het geen nslookup kan doen naar download.mcafee.com

[ Voor 22% gewijzigd door Master_Egg op 21-11-2004 22:21 ]

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

scriptje schrijven wat elke dag netjes de udates van nai (ftp of http) download en dan een nieuwe autoupdate bibliotheek aanmaken in je console.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
dat is een leuke work around maar ik vraag me toch echt af waarom ik niet gewoon download.mcafee.com kan bereiken?

Btw. de link waar je heen geredirect wordt kan ik overigens wel bereiken.

http://download.mcafee.m7z.net/ :? (Bij iemand ander nslookup gedaan, en hier kom je op uit)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kijk eens in je hosts file. Is misschien overschreven door een trojan.

Verwijderd

joopv schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:17:
Kijk eens in je hosts file. Is misschien overschreven door een trojan.
Lees de TS eens. :)

TS: Controleer eens of de locatie van de hostsfile niet veranderd is.
Zoek eens op "hosts" mbv. Windows Search.

Er zijn Backdoors/Trojans die bijv. een hostsfile in system32 droppen en daarbij het register zo aanpassen dat deze de hostsfile in system32 gebruikt ipv \etc.
Zo hoeft de 'normale' hostsfile niet aangepast te worden.

Als de HD scan niets oplevert, moet je voor de zekerheid ook maar het register doorlopen.
(Het is daarbij aan te raden even op te zoeken welke regkey je moet hebben). :)
Pagina: 1