[BitTorrent] alle programma's maken internetten onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:09
Ik heb zo een beetje alle BitTorrent programma's geprobeerd, het grote BitTorrent Topic op GoT bekeken, maar welk programma ik ook gebruik, elk van deze programma's verstoort het normale internetverkeer zodanig dat normaal internetgebruik niet mogelijk is. :(

Tot op heden heb ik gebruik gemaakt van BiTTorent, Bit Tornado, Azureus en momenteel experimenteer ik met BitComet. In [rml]Het grote Bittorrent-clients topic [2][/rml]/ topic wordt gezegd dat BitComet aanzienlijk minder systeembronnen zou gebruiken dan Azureus. Azureus is daarentegen een vriendelijk ogend programma dus wou ik niet gelijk zo snel aan een ander programma. Uiteindelijk, doordat ik niet normaal kon internetten ben ik overgestapt op BitComet in de hoop dat het daarmee beter zou gaan.

Ik heb onderstaande situatie, dit alles draait op een UltraDSL abbonnement van Tweakdsl (8mbit download en 1mbit upload): Er zijn in totaal 5 pc's gekoppeld via
een Linksys 4 poorts Wireless Router(klik voor een plaatje) (die overigens niet als wireless wordt gebruikt :) ).

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/overig/systeem.jpg

Nu zijn de instellingen van BitComet niet zo dramatisch dat ik had kunnen vermoeden dat dit problemen zou opleveren voor de algehele verbinding. Hieronder staan twee print screens van mijn instellingen. Zoals je ziet heb ik download op max. staan (het kan tenslotte toch tot max. 900kb/s) en upload slechts op 15kb/s (dit kan max. tot 95 a 100 kb/s). Maximale connecties per taak heb ik op 40 gezet en de globale maximale upload 'slots' op 10. De Listen port,
hier 11820 heb ik opengezet in de NAT instellingen van mijn router.

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/overig/bitcomet.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/overig/bitcomet1.jpg

Ondanks deze magere instellingen heb ik na ruwweg een kwartiertje totaal geen internet meer, op geen van de 5 pc's. Het gekke is dat de download van de torrents wel gewoon doorloopt. :?

Ik zie door de bomen het bos even niet meer, wie heeft suggesties/tips?

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Ken het probleem, ik gebruik ABC en die maakte het ook onmogelijk. Uiteindelijk ben ik netlimiter ernaast gaan gebruiken die ik op 11 kb heb ingesteld.
Het probleem is nu over, als je onder de 11 kb gaat krijg je geen max download.

wat zijn je systeem spec?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 08:54 ]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Vaag. Op Linux kan ik keurig limiten met btdownloadcurses --max_upload_rate 10. Als ik dat niet doe is mijn connectie ook dood :) Gebruik dan een windows tooltje om te limiten ?

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 21:00
Ik heb hetzelfde probleem met azureus en een sweex router. Ik dacht dat het lag aan de aantal connecties die bittorrent nodig heeft, dat het nogal druk wordt op je verbinding 8)7

• Snowwie
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 08:53:
Ken het probleem, ik gebruik ABC en die maakte het ook onmogelijk. Uiteindelijk ben ik netlimiter ernaast gaan gebruiken die ik op 11 kb heb ingesteld.
Het probleem is nu over, als je onder de 11 kb gaat krijg je geen max download.

wat zijn je systeem spec?
Systeem specs maken schijnbaar niet zoveel uit, maar de pc waarop het draait een een Amd Athlon 2500 Xp+, 256mb ram, 160gig HD en Windows XP UK Pro.

Wat heb je precies ingesteld op 11kb/s ? Upload ? In Netlimiter?
Wat voor download haal je dan gemiddeld als je in Netlimiter de upload op max. 11 kb/s zet?
Jilvoos schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:14:
Ik heb hetzelfde probleem met azureus en een sweex router. Ik dacht dat het lag aan de aantal connecties die bittorrent nodig heeft, dat het nogal druk wordt op je verbinding 8)7
Het is verstandig om de Sweex router in te ruilen en er een wat zwaarder exemplaar neer te zetten. Sweex routers hebben nogal de nare eigenschap bij veel connecties wel eens de kluts kwijt te raken. Had zelf namelijk ook een Sweex router die deed hetzelfde. Heb nu een Linksys router, en dat probleem verdween daarmee gelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Snowwie op 22-11-2004 11:31 ]

Mijn YouTube Channel

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Had hier het zelfde probleem, heb toen netlimiter geinstalleerd en daarmee de upload beperkt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 08:48
En ik maar denken dat ik de enige was met dat probleem:). Ook ik heb netlimiter gepakt en het werkt nu perfect.

aanrader dus.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Met Azureus kan je dat ook allemaal gewoon bij de opties instellen. :)

Senile! Senile Oekaki

• Snowwie
Netlimiter is het proberen waard, welke instellingen gebruik jij Disinfector?

Mijn YouTube Channel

• Snowwie
Eigenlijk nog een aanvulling op dit topic:
Ik heb Netlimiter geinstalleerd, maar nu vraagt ie om Service Pack 2. :(
Service Pack 2 kan ik niet installeren omdat het mijn internet verbinding stoort op de één of andere manier. Heeft iemand dit ook (gehad) met z'n TweakDSL account?

En als SP2 met verbinding al werkt dan zit je ook weer te klooien met de instellingen van SP2.... aarggh. 8)7

Mijn YouTube Channel

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik heb hier dus ook last van.

ben een aantal dagen geleden begonnen met BT en de client was azureus, eerste dagen geen enkel probleem maar gister4en wilde me internet niet meer.

ik dacht dat het misschien kwam doordat ik inmiddels aardig wat aan het delen was en dat er daardoor misschien wat veel connecties open stonden...

vandaag dus even een andere client geinstaleerd (bitcomet) maar geen verschil te bespeuren (met schone lij dus geen seeds die van invloed konden zijn).

ik heb met NL de upload verlaagt naar 12 kB/s maar dat werkt eigenlijk ook niet.
ik heb de patch gedraaid voor sp2 (zorgt dat je meer dan 10 connecties p/s kan aanmaken ofzo), maakt ook niet uit.
instellingen veranderd in de progjes zelf, maakt ook niet uit.

wilde net even inloggen op m'n wireless router en daar kwam ik geneens op.

geloof het allemaal wel, wacht tot ik alles binnen heb en dan, toedeledoki > exit bittorrent, wel jammer.

vreemdste vind ik dat het in de dagen ervoor wel ok werkte

ben benieuwd of iemand hier nog is wat op vind.

tijd voor verandering.

• Snowwie
Ondanks mijn eerdere berichten heb ik nu geen problemen meer, ik kan nu gewoon met BitComet Torrents downloaden, met SP2 geinstalleerd, zonder dat dit mijn internetverkeer
stoort. De upload limiet staat op 15 kb/s.
Wellicht heeft één en het ander te maken met de hoeveelheid torrents die gelijktijdig binnenhaalt.

Mijn YouTube Channel

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Ik heb (met BitComet) de minimale upload per connectie gezet naar 15 KB en dan de max total upload op 60 KB. Op die manier voorkom ik dat er 400 connecties worden gemaakt waardoor de lijn dichtslibt. Dit werkt prima. Misschien een tip voor iedereen die niet meer normaal kan internetten met bittorrent aan.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Pagina: 1