Energiezuinige server annex router

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 13:54
Ik zit met het volgende probleem:
Ik wil een energiezuinige (file,mail,web)server die 24 uur per dag aanstaat, dit systeem moet ook fungeren als router en er moeten drie netwerkaansluitingen in. (Inet, lokaal netwerk en een WLAN Accesspoint)

In eerste instantie dacht ik aan een via epia systeem. maar die dingen hebben maar één UTP-poort en één PCI aansluiting. Dat is dus tekort voor drie netwerkaansluitingen.

Nu ben ik gaan zoeken naar een alternatief voor het via epia platform. Maar ik kan tot dusver niets vinden. Als ik bij de meeste mobo-fabrikanten kijk dan vind ik nergens iets dat aan mijn eisen voldoet.
Ik zoek dus eigenlijk iets zoals het epia platform maar dan uitgebreider.

Wie weet er nog alternatieven?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
raswic schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:33:
Ik zit met het volgende probleem:
Ik wil een energiezuinige (file,mail,web)server die 24 uur per dag aanstaat, dit systeem moet ook fungeren als router en er moeten drie netwerkaansluitingen in. (Inet, lokaal netwerk en een WLAN Accesspoint)

In eerste instantie dacht ik aan een via epia systeem. maar die dingen hebben maar één UTP-poort en één PCI aansluiting. Dat is dus tekort voor drie netwerkaansluitingen.

Nu ben ik gaan zoeken naar een alternatief voor het via epia platform. Maar ik kan tot dusver niets vinden. Als ik bij de meeste mobo-fabrikanten kijk dan vind ik nergens iets dat aan mijn eisen voldoet.
Ik zoek dus eigenlijk iets zoals het epia platform maar dan uitgebreider.

Wie weet er nog alternatieven?
Via Epia kan prima, je kan dubbele (of zelfs met 4) netwerkkaarten kopen, en je kan ook een netwerkkaart op USB zetten, je internet zal toch niet sneller zijn dan 12Mbit wat USB1 in het meest beroerde geval erdoor kan trekken.

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 13:54
Dat wist ik niet, dat er epia modellen zijn met nog meer UTP aansluitingen.
Heb je daar het modelnummer van?

[ Voor 5% gewijzigd door raswic op 21-11-2004 21:58 ]

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ik gok dat DJSmiley netwerkkaarten met meerdere aansluitingen bedoeld?

No worries m8

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
DeoDupke schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:59:
ik gok dat DJSmiley netwerkkaarten met meerdere aansluitingen bedoeld?
idd, dat bedoelde ik eigenlijk ja...

Er zijn dus netwerkkaarten die maar 1 PCI slot innemen, maar feitelijk gewoon 2 of 4 losse kaarten zijn.

40 eur @ marktplaats:

lange link

Of zoals ik al eerder zei 1 USB netwerkadaptor...

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 21-11-2004 22:01 ]

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Ook zijn er Epia bordjes met 2 LAN-poorten, ik geloof dat die CL heet
En anders kan je ook je AP op de switch aansluiten

Verwijderd

Zat mogelijkheden en daarnaast vind ik dit niet echt iets voor Network Troubleshooting. Het gaat puur over hardware..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.