Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ti83+] linkport voltage

Pagina: 1
Acties:

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:46
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar de voltage en ampereage (schrijf ik dat zo goed?) van de linkpoort van de ti-83 plus. Ik krijg het niet gevonden.

Is hier iemand die me aan deze dingen kan helpen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 23:24
Meet het op anders?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:47
Mail TI, dat weten ze sowieso :) Maar waarom moet je dat weten :?

|>

• ken536
Simon schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:26:
Mail TI, dat weten ze sowieso :) Maar waarom moet je dat weten :?
omdat ik de juiste buzzer wil kopen om geluid erop aan te sluiten, de buzzer die ik nu heb is te zwaar en het volume ligt dan ook heel laag

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:44
ken536 schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:24:
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar de voltage en ampereage (schrijf ik dat zo goed?) van de linkpoort van de ti-83 plus. Ik krijg het niet gevonden.

Is hier iemand die me aan deze dingen kan helpen?
5v zo te zien. Kijk maar eens naar het schema, hier worden 4,7v zener diodes gebruikt, dus waarschijnlijk CMOS spanningen.

Het is trouwens gewoon spanning en stroomsterkte, geen voltage en ampèrage ;).

Schema: http://ticalc.hbyte.net/index.cgi?load=serieel.hti

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-11-2004 21:27 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ken536
Japie_17 schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:27:
[...]

5v zo te zien. Kijk maar eens naar het schema, hier worden 4,7v zener diodes gebruikt, dus waarschijnlijk CMOS spanningen.

Het is trouwens gewoon spanning en stroomsterkte, geen voltage en ampèrage ;).

Schema: http://ticalc.hbyte.net/index.cgi?load=serieel.hti
die 5/4.7 volt komt daar van de COM poort van de computer. Niet van de GR

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:44
ken536 schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:30:
[...]

die 5/4.7 volt komt daar van de COM poort van de computer. Niet van de GR
Lijkt me niet, COM- poorten werken met -12v en +12v. Deze signalen worden afgezwakt door de zenerdiodes naar 0 en 5v ;).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ken536
Japie_17 schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:31:
[...]

Lijkt me niet, COM- poorten werken met -12v en +12v. Deze signalen worden afgezwakt door de zenerdiodes naar 0 en 5v ;).
Ik dacht dan COM 5 volt was. Maar hoe zit het dan met de 'stroomsterkte'?

Verwijderd

COM is idd -12 en +12, linkpoort van het ding is 5V, maar het zijn logische signalen dus je mag er vrijwel niks aanhangen. Wil je er toch iets aanhangen, gebruik je n torretje of n optocoupler oid

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gewoon het kleinste speakertje pakken wat je kunt vinden.. ik had een heel gevoelig klein plastic speakertje (ong 3-4 cm in diameter), dat maakte behoorlijk wat geluid. Een piezo-speakertje moet ook wel kunnen.

• ken536
Bigs schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:15:
Gewoon het kleinste speakertje pakken wat je kunt vinden.. ik had een heel gevoelig klein plastic speakertje (ong 3-4 cm in diameter), dat maakte behoorlijk wat geluid. Een piezo-speakertje moet ook wel kunnen.
piezzo buzzer was de bedoeling

ik heb net gemeten met een voltage meter. Als ik het programmatje (voor de muziek) niet draaide stond er 3.2 volt op. Toen ik een liedje aanzette (dus toen er iets over werd gestuurd) was de voltage 1.6 volt.

Ik ga dus een buzzer van ong 2 volt en zo min mogelijk ampere kopen morgen

Verwijderd

inderdaad, ik had zelf een klein piezo speakertje eraangehangen en op mijn TI maakte dat echt een tering hard geluid.
ik had dat speakertje uit een teddybear die lawaai maakte gesloopt, en mijn TI wekrt tot vandaag nog perfect dus 't zal waarschijnlijk je hardware niet slopen, maar zeker durf ik dat niet te zeggen.

• ken536
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:39:
inderdaad, ik had zelf een klein piezo speakertje eraangehangen en op mijn TI maakte dat echt een tering hard geluid.
ik had dat speakertje uit een teddybear die lawaai maakte gesloopt, en mijn TI wekrt tot vandaag nog perfect dus 't zal waarschijnlijk je hardware niet slopen, maar zeker durf ik dat niet te zeggen.
Hij moet dus 2 volt zijn, volgens jou?

[ Voor 3% gewijzigd door ken536 op 21-11-2004 22:45 ]

Verwijderd

ken536 schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:35:
[...]

ik heb net gemeten met een voltage meter. Als ik het programmatje (voor de muziek) niet draaide stond er 3.2 volt op. Toen ik een liedje aanzette (dus toen er iets over werd gestuurd) was de voltage 1.6 volt.

Dat komt dus omdat er wisselspanning op stond... Want daar bestaat muziek nou eenmaal uit. En wat is de helft van 3.2? Juist, 1.6 B)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

ken536 schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:35:
[...]

Je kan geen onderdelen die op "zo min mogelijk ampere" kunnen lopen kopen. Stroom wordt AFAIK nog steeds bepaald door twee dingen, het potentieel verschil wat de bron levert en de weerstand in de kring... Je kan wel een speaker met een hoge interne weerstand kopen zodanig dat de stroom die erdoor loopt minimaal is. Zelf berekenen zou ik in jou geval niet berekenen met wisselstroom. Dan komt er echt enorm veel bij kijken. Inductie, bijvoorbeeld.

Verwijderd

Heb je misschien het schemaatje van dit buzzertje, want ik wil dit ook al lang doen, maar heb absoluut geen id hoe het moet worden aangesloten op de ti83....
Alvast bedankt!

• ken536
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:49:
Heb je misschien het schemaatje van dit buzzertje, want ik wil dit ook al lang doen, maar heb absoluut geen id hoe het moet worden aangesloten op de ti83....
Alvast bedankt!
http://ti83.scholieren.be/muziek.php

• ken536
Is er hier niet iemand die een schematje kan maken voor versterking van het signaal.

Zodat zeg maar de 1,6 volt 9 volt word door middel van een batterij. (word waarschijnlijk met een transistor), maar wel dat de piezo buzzer de goede geluiden blijft maken

[ Voor 14% gewijzigd door ken536 op 22-11-2004 19:07 ]

Verwijderd

ken536 schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:00:
Is er hier niet iemand die een schematje kan maken voor versterking van het signaal.

Zodat zeg maar de 1,6 volt 9 volt word door middel van een batterij. (word waarschijnlijk met een transistor), maar wel dat de piezo buzzer de goede geluiden blijft maken
naar mijn idee kan je geen wisselstroom (k las net dat muziek wisselstroom is) uit een baterij persen.
Pagina: 1