beginnend satelliet kijker

Pagina: 1
Acties:
  • 806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115152

Topicstarter
Beste dames/heren,

Ik ben een beginnend schotel kijker en ik zou graag jullie mening willen horen over deze set die ik van plan ben aan te schaffen.

Kan ik hiermee vooruit de komende jaren?
Hoe is de prijs kwaliteit verhouding?
Heb ik alle benodigdheden?

Ik hoor graag uw mening.

Mijn dank is groot.

Jepssen JS 4000 Satellietset
De Jepssen JS 4000 satellietset bestaat uit:

Jepssen JS 4000 met ingebouwde Remote Transmitter
Matrix Revolutions
Canal Digitaal kaart
10 meter coax kabel
Muurbeugel U
Archsat Schotel 60
2 F-connectoren
LNB Alps
Specificaties ontvanger:

DVB Mpeg-2 digital satellite receiver in silver case.

4000 digitale Kanalen TV en Radio programmeerbaar.
Tuner 950/2150MHz
symbol rate 1/45 Mbps
support up to 1000 Trasponder
SCPC & MCPC receivable from C and Ku-Band satellite
TV screen format selection 16:9/4:3 in standard PAL and NTSC.
immediate changing channel
2 Slots Common Interface PCMCIA for CAM modules.
(Seca-Mediaguard, Irdeto, Viaccess, Cryptoworks, Conax, Nagravision, ect.)
256 colours graphic menus (OSD)
EPG ( Electronic Guide of the Programs)
multi languages with PIP function (picture in picture)
Teletext embedded Timer with Sleep function
1 LNB input (F-Type)
1 IF Signal Loop through
2 scart
1 RCA PLL RF modulator 21/69 channels.
SP/DIF Dolby Digital AC3 output
USALS systeem (Automatisch positiebepaling van de schotel ten opzichte van alle ontvangbare Satellieten)
Multifunctioneel infrarood remote control.
RS232 voor Connectie naar een computer mogelijk om de receiversoftware te update (settings, firmware and Kanalenlijst)

€ 289.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123454

Het is niet echt een gangbaar merk in Nederland, dus je zult hier niet veel anderen met deze receiver tegenkomen. Topfield 4000 is qua support misschien een betere keuze. Al heb ik over de jeppsen ook goede verhalen gehoord. Of de genoemde CAM er goed in werkt is iets wat je uit zal moeten zoeken.

De meeste sat-hobbyisten die wat meer willen in de creatieve sfeer hebben overigens een Dreambox. Maar voor gewoon kijken met een officiele kaart is die van jou ook prima, en misschien nog wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik kan mezelf puur een recreatieve gebruiker noemen. Stekker erin en kijken. Maar is dit kwalitatief gezien een goede set? Heb ik gewoon goede beeldkwaliteit en ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

ExploWare

BoingBoing

het zijn niet echt zeer speciale specs, maar het is een beetje afhankelijk van jou lokatie of je goede ontvangst hebt
dat kan echt lastig zijn...
het is meestal echt een priegelwerk, dus niet gelijk opgeven, gewoon heeeeeeeel lang proberen :)

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 19:24
Je beeldkwaliteit zal niet of nauwelijks verschillen met een duurdere of goedkopere ontvanger.
Een digitale MPEG2-stream is en blijft een MPEG2-stream.

Duurdere ontvangers zijn vaak duurder omdat ze leuke opties hebben zoals HD-recording en/of softwarematig zichtbaar maken van betaalkanalen.

Als je alleen Nederlandse zenders (en de rest van Astra1) wilt zien is het voldoende.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 23:20

Part

Helemaal niets.....

Nadeel van veel goedkope setjes is dat zappen soms wel heel langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115152 schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:59:
Nou, ik kan mezelf puur een recreatieve gebruiker noemen. Stekker erin en kijken. Maar is dit kwalitatief gezien een goede set? Heb ik gewoon goede beeldkwaliteit en ontvangst?
Beeldkwailiteit en ontvangst zal wel goed zitten.

Maar als het je puur om de Ned. kanalen plus de FTA's van de Astra gaat kun je natuurlijk ook een officiele Canal+ doos kopen zoals Philips of Pioneer. Dan ben je iig verzekerd van een goede werking van je kaart. Nu gebruik je een matrix revolutions cam, die zal niet officieel ondersteund worden.

Hier staat een wat oudere test van een Gbsat/ Jeppssen 4000 met ingebouwde harddisk, mogelijk is jouw model dezelfde, maar dan zonder harddisk?)

http://www.satplaza.com/gbsattest1.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 123454 op 22-11-2004 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

http://www.sat4all.com voor meer satelliet suppport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de prijs van het setje overigens niet verkeerd.

Maar zelf ben ik zo gek met de Dreambox en de netwerkaansluting dat ik toch niks anders meer zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Herkent iemand de ontvanger die Aldi levert?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/OFF01.HTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109718

Lijkt wel een Xtreme Hornet receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me een Opentel CI ontvanger. Verder niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij stond daar een test van in de satellite van een aantal maanden geleden. Op hun site kan je deze alsnog bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:57
Ik ben in de toekomst wel een keer van plan om een satellietinstallatie aan te schaffen en bekijk zo nu en dan eens wat er op de markt is ... maar ik had nog niet van die Dreambox gehoord. Inmiddels staat die Dreambox met stip op nummer 1 van mijn verlanglijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb hem nu al bijna 2 jaar en hij staat nog steeds aan de top van de recievermarkt.
De mogelijkheden zijn zo goed als onbeperkt met een HD, internetaansluiting (UTP/netwerk), USB sticks, keyboard, internetbrowser, mogelijkheid tot spelen van MP3, shoutcast & MPEG-films, streamen van RSS-feeds, etc. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 17:01

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

-ScuL- schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:29:
Ik heb hem nu al bijna 2 jaar en hij staat nog steeds aan de top van de recievermarkt.
De mogelijkheden zijn zo goed als onbeperkt met een HD, internetaansluiting (UTP/netwerk), USB sticks, keyboard, internetbrowser, mogelijkheid tot spelen van MP3, shoutcast & MPEG-films, streamen van RSS-feeds, etc. :D
En natuurlijk niet te vergeten: dreamVCR
Lekker vanachter je pc alles opnemen, ff online tv gids bekijken en instellen maar :P
offtopic:
Nope, het zegt me niks.
Dus maar ff checken :)
( maar wil niet teveel offtopic gaan )

En wat ik ook net ontdekte, wist er nog niks van iig
Je kan naar je ip van je dreambox browsen en dan bijvoorbeeld zappen, screenshots makken en opnemen

[ Voor 30% gewijzigd door Pjottski op 22-11-2004 15:08 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BitControl al bekeken ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 19137 op 22-11-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peedjeeh schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:40:
[...]

En natuurlijk niet te vergeten: dreamVCR
Lekker vanachter je pc alles opnemen, ff online tv gids bekijken en instellen maar :P
Er is nu ook een tool die de titels van je opgenomen films koppelt aan de info uit de IMDB.org films database.

Wat ik eigenlijk nog graag zou zien is dat je deze info (plus rating) kan koppelen aan de films uit de EPG (die ook de titel evt. nog vertaald uit het Spaans/ Italiaans/ Duits). Zo kun je makkelijker het hele aanbod films van de PPV zenders als Primafila, Taquilla, Kiosk, etc scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
hehe dreambox freaks aan het woord. we kunnen wel een DB topic starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik alle ned kanalen samen en canal digital (kaart) wil bekijken. Kan ik dan alle decoders, schotels, etc, etc. gebruiken? Ik zit er aan te denken om te kijken hoeveel alles kost als ik het los koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Meestal kun je niet onder een setprijs komen, maar in principe kun je alles gebruiken alleen de reciever is een specifiek verhaal. Punt 1 moet de reciever een slot hebben voor de smartcard van CanalDigitaal (en dus niet FTA zijn)
Punt 2 moet de reciever het coderingssysteem van CanalDigitaal ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-ScuL- schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:28:
Meestal kun je niet onder een setprijs komen, maar in principe kun je alles gebruiken alleen de reciever is een specifiek verhaal. Punt 1 moet de reciever een slot hebben voor de smartcard van CanalDigitaal (en dus niet FTA zijn)
Punt 2 moet de reciever het coderingssysteem van CanalDigitaal ondersteunen.
En de schotel, maakt dat ook niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22

mace

Sapere Aude

Anoniem: 115152 schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:28:
[...]

En de schotel, maakt dat ook niet uit?
in principe niet nee, nederland ligt lekker in de footprint, dus een schoteltje van 60cm is zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Bij zeer slecht weer (harde wind, hoosbuien, onweer) kan het beeld blokken geven of zelfs helemaal zwart worden. Daarbij geldt: hoe groter de schotel des te langer het beeld behouden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu heb ik deze op het oog:

http://www.hermeselectron...cten/Philips/DSR-2210.jpg

Philips DSR-2210
Satelliet ontvanger

- Digitaal
- Automatische opnamen via EPG
- Fast zapp
- Digitale audio
- Kinderslot
- 2x scartaansluiting
- Kleur zilver

Is dit kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

Ik heb zelf een oudere philps seca ontvanger. (3jr)
Het bevalt me tot nu toe perfect.
Het is wel ff uitkijken met de niet officiele ontvangers waarmee je de nederlandse zenders momenteel kunt ontvangen

Koop je een seca ontvanger dan ben je er vrij zeker van dat je volgens jaar geen zwart beeld krijgt.
Als ze de codering weer eens gaan veranderen.

Het is ook aanteraden om een coax kabel te kopen bij een betere electro winkel.
Gamma en Praxis spul is echt bagger.
Ik heb hier van de schotel naar de ontvanger 40m coax liggen en ik heb een perfect beeld.

Verder zou ik je een schotel van 80cm aan raden.
En uiteraard een goede lnb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meeste aanbiedingen die je in NL tegenkomt zijn:

1) UCAS receivers , dwz CI receivers met een inbebouwde UCAS cam (Matrix, magic, etc), soms ook met een losse Matrix cam erbij

2) officiele Seca Mediaguard dozen zoals Philips, Pioneer etc

verder heb je ook nog CI receivers waar je nog een losse cam moet kopen en FTA receivers waar je geen kaarten in kunnen, maar die je soms wel kan patchen voor de gekraakte pakketten (zijn er nu niet veel en straks mogelijk niks meer)

in de duurdere categorie kom je dan merken tegen als Topfield 4000/ 5000 met een ingebouwde harddisk en 2 tuners en Dreambox wat de natte droom is voor de hobbyist. Overigens heb je nu ook goedkope versies van de Dreambox waar geen harddisk in kan (500, 5620).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, ik heb nu dit setje samengesteld. Begint het ergens op te lijken?

Canal Digitaal CI module
Canal Digitaal smartcard

InvaCOM single 0.3 db LNB nu NIEUWSTE VERSIE in WIT

Topfield 5000 CI in zilverkleur

Triax schotel diameter 78cm grijs

Dit alles voor €365,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115152 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:25:
OK, ik heb nu dit setje samengesteld. Begint het ergens op te lijken?

Canal Digitaal CI module
Canal Digitaal smartcard

InvaCOM single 0.3 db LNB nu NIEUWSTE VERSIE in WIT

Topfield 5000 CI in zilverkleur

Triax schotel diameter 78cm grijs

Dit alles voor €365,-
Het lijkt er op dat je zo maar wat bij elkaar bedenkt. Ik zou eerst uitgaang van wat je er precies mee wilt kijken en doen.

Wil je niet opnemen op harddisk?

Lees ook de ervaringen van de verschillende receivers op bijv. sat4all.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, wat bij elkaar zoeken....

Ik heb op meerdere fora's bekeken wat nou kwaliteit is in de "satelliet business". En ik kwam op deze artikelen.

Het zit zo: Ik wil van casema (kabel) af. En ik wil dus over naar satelliet. Wat bij mij voorop staat ik altijd (goed) beeld en gewoon alle nederlandse kanalen kunnen ontvangen. Een harddisk is voor mij niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115152 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:44:
Nou, wat bij elkaar zoeken....

Ik heb op meerdere fora's bekeken wat nou kwaliteit is in de "satelliet business". En ik kwam op deze artikelen.

Het zit zo: Ik wil van casema (kabel) af. En ik wil dus over naar satelliet. Wat bij mij voorop staat ik altijd (goed) beeld en gewoon alle nederlandse kanalen kunnen ontvangen. Een harddisk is voor mij niet belangrijk.
Dan zou ik gewoon een officiele seca-doos kopen zoals Philips of Pioneer. Die hebben erg goed beeld en je hebt de meeste garantie dat het blijft werken. Alleen een CI slot wil nog wel es ontbreken.

Beeldkwaliteit is ook erg goed, maar de verschillen zijn vrij minimaal (echter een voorheen populair merk als Humax is duidelijk wat minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor zo'n Topfield 5000 CI of een Philips DSR 2210 heb ik dan een CI module nodig of kan ik het gewoon afdoen met alleen een smartcard? (Ben echt heel groen...)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 115152 op 23-11-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115152 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:18:
Voor zo'n Topfield 5000 CI of een Philips DSR 2210 heb ik dan een CI module nodig of kan ik het gewoon afdoen met alleen een smartcard? (Ben echt heel groen...)
In de Topfield moet een CI module (CAM), in de Philips zit al een embedded SECA kaartlezer. Die heeft ook geen CI slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onwijs bedankt, ik ben er uit. Ik koop de Philips DSR-2210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Part schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:16:
Nadeel van veel goedkope setjes is dat zappen soms wel heel langzaam gaat.
strong 8000 zapped erbij weg hoor.

Strong 8000 is ook geen slecht keuze voor gruwelijk.
Is ook een leuke software patch voor met beter menu en alle gratis kanalen (geen zoeken).

Ps: ben zelf van plan om een MCE te maken met dvb-s kaart.

[ Voor 21% gewijzigd door gp500 op 24-11-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:49

Shaggy

Misantroop pur sang

Mmhh, ik heb hierover een aanverwante vraag.

Ik ben ook van plan een schotel aan te schaffen, vanwege hetvolgende:

Ik wens graag Amerikaanse/Canadese zenders hier te bekijken, geen zenders als TRT, RAI of wat nog meer zei! Maar nu zegt de ene dat dit wel gaat en de ander weer van niet?

Zenders als CNBC, CNN, NBC heel de groote networks. Die zenden ook uit via sateliet? Dan zou ik ze toch moeten kunnen ontvangen?

Wie kan me hier een duidelijk antwoord op geven?

Kan ik dit hier ontvangen, of is de aanschaf van een schotel hiervoor weggegooid geld?

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
shaggy8675 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:28:
Mmhh, ik heb hierover een aanverwante vraag.

Ik ben ook van plan een schotel aan te schaffen, vanwege hetvolgende:

Ik wens graag Amerikaanse zenders hier te bekijken, geen zenders als TRT, RAI of wat nog meer zei. Maar nu zegt de ene dat dit wel gaat en de ander weer van niet?

Zenders als CNBC, CNN, NBC heel de groote networks. Die zenden ook uit via sateliet. Dan zou ik ze toch moeten kunnen ontvangen?

Wie kan me hier een duidelijk antwoord op geven?

Kan ik dit hier ontvangen, of is de aanschaf van een schotel hiervoor weg gegooid geld?
moet je even op de astra, eutelsat en hotbird site kijken of ze die ook doorgeven, dan wel betalld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De op Amerika gerichte satellieten kun je hier niet ontvangen omdat ze zich achter de horizon bevinden.

Er zijn wel op Europa gerichte uitzendingen bedoeld voor het Amerikaanse leger maar daar heb je een Powervu ontvanger plus powervu smartcard voor nodig. Deze kunnen alleen USA army soldaten huren. Ook in hackerskringen zul je hier zover mij bekend geen oplossing voor vinden.

Daarnaast heb je wel bepaalde zenders als MSNBC, Fox Sports en ESPN (classic) die op wel te ontvangen zenders zitten. En nieuwsfeeds en sommige live shows worden ook wel eens naar Europa overgeseind.

Als je bepaalde series / programma's zoekt is het vaak wel te vinden.

Overigens zijn er zeker wel leukere zenders dan TRT en RAI te ontvangen, al moet je wel rekening houden met het feit dat alles waar rechten voor betaald zijn en in het Engels wordt uitgezonden niet ongecodeerd te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Het aanbod aan Amerikaanse zenders is beperkt en degenen die er zijn zijn vaak aangepast naar Europees format. CNBC Europe bijv, CNN. international (allemaal gratis te kijken maar niet identiek aan het uitzendformat van de VS).
Op een Scandinavische satelliet wordt ook regelmatig FOX-news gemirrored. De reclameblokken zijn eruit geknipt omdat dat vanwege rechten niet mag en dan krijg je een world weather report.

Verder is er ook op een (verder nauwelijks interessante) satelliet een feed van CBS New York. Hierop worden dagelijks Amerikaanse nieuwsitems naar Europa geseind. Als je op bepaalde tijdstippen afstemt dan kun je het Amerikaanse (late) avondnieuws LIVE bekijken. Ook David Letterman komt er live op

Voor Amerikanen in Europa is er wel een oplossing, dat is een abonnement nemen bij Orbit Network. Deze zendt voornamelijk uit in Arabië maar is hier ook wel met een grote schotel (1m20) te ontvangen. Abonnementje vereist een speciale PowerVU reciever en is behoorlijk prijzig. Voor Canada is er maar 1 zender en dat is CDN geloof ik, voor de military forces. Ook PowerVU en niet voor Europeanen beschikbaar.

-edit-

hmm ik zat naar een prijs te zoeken voor Orbit en het lijkt alsof het niet meer bestaat :?
het pakket is grotendeels veranderd in Arabische meuk, zie alleen History Channel, ESPN en CNBC US nog maar staan. Plus dat het opeens SECA2 lijkt te zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orbit was altijd al een Arabisch pakket. En het was al SECA-2 toen de hackers hier dachten dat het een nog niet gekraakte kaart van SECA-1 was. Maar toen hadden ze nog een paar Amerikaanse (sport)zenders erbij, nu weet ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik maak even gebruik van dit topic: Kan je de nederlandse kanalen via Astra "free"
ontvangen of moet je daar dus een ontvanger voor hebben die dat decodeert?

Want ik heb nu een free-to-air receiver en daarmee vind ie wel de kanalen maar zegt hij dat ze encrypted zijn. Ik denk zelf dat ik een andere receiver moet kopen die de kanalen vanzelf decodeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Jep. ze zijn niet FTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
Erkandude schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:03:
Ik maak even gebruik van dit topic: Kan je de nederlandse kanalen via Astra "free"

Want ik heb nu een free-to-air receiver en daarmee vind ie wel de kanalen maar zegt hij dat ze encrypted zijn. Ik denk zelf dat ik een andere receiver moet kopen die de kanalen vanzelf decodeert.
Kun je er geen kaartje instoppen, die zou je via een dealer of canal+ kunnen krijgen.

PS: is er wel een centraal satelliet topic anders kan dit het wel worden. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door gp500 op 24-11-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Kan geen kaartje in helaas, maar alsnog zon kaartje is vrij duur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
CanalDigitaal kaart los is 70 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erkandude schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:03:

Welke merk en type receiver is het? Mogelijk kun je er alternatieve software in laden zodat er " meer" mogelijkheden zijn.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Anoniem: 123454 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:50:
[...]

Welke merk en type receiver is het? Mogelijk kun je er alternatieve software in laden zodat er " meer" mogelijkheden zijn.
Het is een Hyundai HSS-710A:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~karab067/sat.jpg

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 20:02
Ik wil zelf ook gaan beginnen aan Satelliet.
Maar zit met het probleem dat ik heel vaak iets opneem op mijn dvd-recorder en tegelijkertijd tv kijk, dus heb ik een twin-tuner nodig.

Mijn oog is gevallen op Pace Puma, niet duur en toch twintuner. Welliswaar geen HD maar vindt ik (tot nu toe) niet nodig ivm mijn dvd-recorder.

Zijn er mensen met ervaringen met de Pace Puma, of ken je iemand die er een heeft ?

Dreambox lijkt mij ook wel wat, nadat ik er hier iets over gelezen heb en daarna meteen gezocht op internet. Maar die is niet in twin-tuner te verkrijgen ??

Het beste kun je op een forum als sat4all vragen of mensen bekend zijn of hier een EMU of een PATCH voor bestaat. Dan heb je al wat meer mogelijkheden.
MuTTLeYs schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:19:
Ik wil zelf ook gaan beginnen aan Satelliet.
Maar zit met het probleem dat ik heel vaak iets opneem op mijn dvd-recorder en tegelijkertijd tv kijk, dus heb ik een twin-tuner nodig.

Mijn oog is gevallen op Pace Puma, niet duur en toch twintuner. Welliswaar geen HD maar vindt ik (tot nu toe) niet nodig ivm mijn dvd-recorder.

Zijn er mensen met ervaringen met de Pace Puma, of ken je iemand die er een heeft ?

Dreambox lijkt mij ook wel wat, nadat ik er hier iets over gelezen heb en daarna meteen gezocht op internet. Maar die is niet in twin-tuner te verkrijgen ??
Pace Puma is geen aanrader heb ik van (ex-)bezitters gehoord. Wel het voordeel dat je 2 uitgangen hebt, dat zit niet op andere twintuners zoals de Topfield. Je kunt daar nl. niet tegelijk kijken (met 2 TV's of 1 TV en 1 extern opname apparaat) via de 2 tuners.

Ik vind overigens opnemen op een harddisk veel interessanter dan op DVD. Past veel meer op en als ik een DVD wil branden pomp ik het wel over naar mijn PC. Kun je eigenlijk timeshiften met jouw externe DVD recorder?

Er staat een Dreambox met twintuner in de planning maar wanneer die te koop is dat is nog niet bekend.

• gp500
  • Niet online
Anoniem: 123454 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:32:
Pace Puma is geen aanrader heb ik van (ex-)bezitters gehoord. Wel het voordeel dat je 2 uitgangen hebt, dat zit niet op andere twintuners zoals de Topfield. Je kunt daar nl. niet tegelijk kijken (met 2 TV's of 1 TV en 1 extern opname apparaat) via de 2 tuners.

Ik vind overigens opnemen op een harddisk veel interessanter dan op DVD. Past veel meer op en als ik een DVD wil branden pomp ik het wel over naar mijn PC. Kun je eigenlijk timeshiften met jouw externe DVD recorder?

Er staat een Dreambox met twintuner in de planning maar wanneer die te koop is dat is nog niet bekend.
Maar waarom was het geen aanrader nou :?

Vreemd dat andere dual-tuners niet tegelijk 2 dingen kunnen, waar koop je 't anders voor of bedoel je dat niet

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
gp500 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:21:
[...]

strong 8000 zapped erbij weg hoor.

Strong 8000 is ook geen slecht keuze voor gruwelijk.
Is ook een leuke software patch voor met beter menu en alle gratis kanalen (geen zoeken).

Ps: ben zelf van plan om een MCE te maken met dvb-s kaart.
MCE zal je niet lukken met een dvb-s kaart want niet één kaart wordt ondersteund
door microsoft.
Dan zal je voor linux moeten gaan met linvdr

And this !! Is to go even further beyond!!!

gp500 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:21:
[...]

Maar waarom was het geen aanrader nou :?

Vreemd dat andere dual-tuners niet tegelijk 2 dingen kunnen, waar koop je 't anders voor of bedoel je dat niet
Pace (Xsat) is een klote merk met veel slecht functionerende receivers.

Het idee van de andere twintuners is dat je met de ene tuner kijkt en met de andere digitaal opneemt op de harddisk. Zo is er maar 1 digitaal-> analoog (video) converter nodig, dat bespaart weer wat kosten.

De beste kwaliteit krijg je ook als je digitaal kan opnemen. Met jouw standalone DVD recorder gaat dat niet lukken omdat je via de scart ingang opneemt. Dan heb je dus digitaal (dvb/sat)-> analoog-> digitaal (dvd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
lamko schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:30:
[...]

MCE zal je niet lukken met een dvb-s kaart want niet één kaart wordt ondersteund
door microsoft.
Dan zal je voor linux moeten gaan met linvdr
Hoezo niet, je kan toch gewoon zo'n kaart ook in win-xp laten draaien.

Heb 't zelf wel gedaan, MCE is toch niks anders dan een aangepaste win-xp versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

-ScuL- schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:09:
Je beeldkwaliteit zal niet of nauwelijks verschillen met een duurdere of goedkopere ontvanger.
Een digitale MPEG2-stream is en blijft een MPEG2-stream.

Duurdere ontvangers zijn vaak duurder omdat ze leuke opties hebben zoals HD-recording en/of softwarematig zichtbaar maken van betaalkanalen.

Als je alleen Nederlandse zenders (en de rest van Astra1) wilt zien is het voldoende.
Dat is niet helemaal waar, de beeld kwaliteit verschillend zeker wel per mpg decoder. De pace ontvanger die we in de huiskamer hebben staan heeft net wat minder mooi beeld dan waneer ik via de tv uit kijk van me nexus-s. Zet maar eens verschillende ontvangers naast elkaar op een goeie tv. Dan zie je zeker wel wat verschil. En dan heb je ook nog de geluid uitgang. Als je het goed wilt doen dan moet je hem natuurlijk digitaal op je versterker kunne aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
gp500 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:34:
[...]

Hoezo niet, je kan toch gewoon zo'n kaart ook in win-xp laten draaien.

Heb 't zelf wel gedaan, MCE is toch niks anders dan een aangepaste win-xp versie.
Nee, MCE is een applicatie bovenop de normaile windows en die moet juist de kaart ondersteunen.
Met een ander programma in MCE zal het wel perfect werken.
T' is echt een MCE probleem en niet driver gerelateerd zoals jij denkt.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
lamko schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 23:01:
[...]

Nee, MCE is een applicatie bovenop de normaile windows en die moet juist de kaart ondersteunen.
Met een ander programma in MCE zal het wel perfect werken.
T' is echt een MCE probleem en niet driver gerelateerd zoals jij denkt.
Op die fiets, lijkt me dat ze in de toekomst wel zullen onder steunen, nou ja ik weet niet wat de markt is.

Maar zoals je zegt linux, daar zal ook wel een mooie MCE voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Heeft iemand ervaring met deze ontvanger DigitAll World SFT - 4000 zit er aan te denken die te kopen in een complete set bij een internet shop.

kost 250,- euro compleet.

LNB Universal (singel) - 1 st.
Muurbevestiging (staal gegalvanisiert) - 1 st.
Coax kabel (digitalsat) - 10m
F-conectors - 2 st.
Schotel antenne (ofset) 60 cm - 1st.
Ontvanger - DigitAll World SFT-4000 - 1st.
Mogelijke ontvangst van alle Nederlandse kanalen en veel meer .....
Met Ingebouwde Supercam - Card lezer.

DigitAll World SFT - 4000

Artikelcode: 001-SFT4000

Ingebouwde Supercam
Voor ontvangst van de Nederlandse zenders.
Geheugen voor 4000 TV en Radio kanalen
Zaptijd onder de 1 Seconde
Plug & Play
OSD in 12 talen (ook nederlands)
EPG (Electronic Program Guide) en Infoplatform
Favoritenkanalen.
Teletext- en ondertiteling funktie
Timerfunktie,
Kinderslot
DiSEqC 1.0 & 1.2 voor motorsturing.
USAL compatible
2 x Scart voor TV en Video recorder
RS 232 poort voor software upgrade.
MPEG 2 weergave.
Verbinding receiver met scart naar TV.
Volledig DVB-S compatible.

Heb al op google gezocht maar kan er niet veel over vinden dan alleen winkels de deze ontvanger verkopen.

[ Voor 17% gewijzigd door syberjunky op 28-11-2004 11:55 . Reden: aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 16-06 10:20
meat106 schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:52:
Heeft iemand ervaring met deze ontvanger DigitAll World SFT - 4000 zit er aan te denken die te kopen in een complete set bij een internet shop.

Mogelijke ontvangst van alle Nederlandse kanalen en veel meer .....
Met Ingebouwde Supercam - Card lezer.
Om NL tv te kijken heb je bij deze set begin volgend jaar sowieso nog een C+ kaart van 70 Euro nodig. Momenteel werkt 'ie via de "supercam" waarschijnlijk nog zonder kaart op irdeto 1 codering waar NL zenders volgend jaar mee stoppen.

Vraag in ieder geval voor aankoop of de ontvanger ook legale Canal + Seca 2 en/of Irdeto 2 kaart kan lezen. Als 'ie dat niet kan heb je er binnenkort niets meer aan voor de NL zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
BartNL schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:17:
[...]

Om NL tv te kijken heb je bij deze set begin volgend jaar sowieso nog een C+ kaart van 70 Euro nodig. Momenteel werkt 'ie via de "supercam" waarschijnlijk nog zonder kaart op irdeto 1 codering waar NL zenders volgend jaar mee stoppen.

Vraag in ieder geval voor aankoop of de ontvanger ook legale Canal + Seca 2 en/of Irdeto 2 kaart kan lezen. Als 'ie dat niet kan heb je er binnenkort niets meer aan voor de NL zenders.
Na wat ik hier lees kan ie wel seca 2 en irdeto 2 aan ik ga er van uit dat ie dan met een legale canal+ kaart over weg kan.

30000 TV & Radio kanalen te programmeren
Uitgebreide zoek functie:
Automatisch, manual (PID) & NIT search
DiSEqC 1.0 & 1.2 compatible
13 talen, waaronder Nederlands (OSD & Menu)
Ingebouwde Seca 2 kaartlezer voor Nederlandse TV
Supercam ( ingebouwd ) Irdeto Irdeto II
SECA, SECA II, NAGRA, VIACCESS, VIACCESS II, CONAX, CRYPTOWORKS en IRDETO
Zaptijd onder de 1 Seconde
Plug & Play EPG (Electronic Program Guide) en Infoplatform
Favorietenkanalen.
Teletekst en ondertiteling functie
Timerfunctie
Kinderslot
DiSEqC 1.0 & 1.2 voor draaibare motor
2 x Scart voor TV en VCR
RS 232 port
MPEG 2 (Weergave in DVD kwaliteit)
Fully DVB-S compatible

kom ook nog deze tegen topfield 5000ci + schotelset voor 200,- euro maar daar komt nog een mediaguard bij en een smartkaart van canal+ en dan kom ik ook op +- 400,- euro uit. :'(

[ Voor 24% gewijzigd door syberjunky op 28-11-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Je hebt ook satelliet-kaarten voor in de PC, ook als USB-kastje. Vooral voor 'knutselaars' interessant.

De leukste is de Technisat Skystar2 vanaf 49 euro. Plus schotel en LNB en kabel totaal 90 euro (als je goed zoekt).
Een rotor (vanaf 50 euro) is ook wel handig, of twee/drie LNB's met diseqc omschakelaar, vanaf 50 euro. Anders moet je de schotel met de hand draaien - in het begin geen bezwaar.

Helaas gaan steeds meer kanalen voor de zwartkijker echt op zwart: in maart ook Ned 1, 2 en 3.

Heeft iemand trouwens ervaring met dit bedrijf: http://www.dvbshop.net/ ? Die is tientjes goedkoper dan anderen (maar mag niet in de Pricewatch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

meat106 schreef op zondag 28 november 2004 @ 11:52:

Ik heb hier een korte tijd de SFT-2000 gehad. Ik was er niet weg van, liep soms vast (mogelijk lag dat aan de oude versie van de software die ik erop had), beeldkwaliteit was niet super, 16/9 schakeling soms incorrect.

Maar leest wel veel originele kaarten ja. En niet duur.

Deze ontvanger heeft overigens een supportersclubje met een Yahoo Group voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85219

-ScuL- schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:45:
Bij zeer slecht weer (harde wind, hoosbuien, onweer) kan het beeld blokken geven of zelfs helemaal zwart worden. Daarbij geldt: hoe groter de schotel des te langer het beeld behouden blijft.
Daar kunnen ontvangers ook in verschillen ja. Eerst had ik zo'n gewone ontvanger van philips die je een paar jaar geleden bij de expert, bcc, megapool kocht. Type weet ik zo niet meer. Maar die viel inderdaad bij hevige omweer en sneeuw wel is uit. (jah de schotel staat perfect :)) Nu heb ik een Echostar DVR5000 en die heeft daar nooit problemen mee. Op die momenten blijft de signaal sterkte nog boven de 50% en het beeld valt nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echostar staat idd bekend om de goede tuner(drivers) in hun receivers.

Dreambox is wat dat betreft wat minder met de huidige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Maar ook niet slecht. Heb zelden of nooit uitval met slecht weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf een SFT2000 en deze kan prima overweg met de orginele CanalDigital kaart, komen regelmatig firmware's voor uit.
In het verleden wou hij nog wel eens om onverklaarbare redenen herstarten maar dat is met de firmware die ik nu heb niet meer het geval.
Lees ook maar eens op de volgende Fora / sites. :) voor tuinhekjes etc...

http://groups.yahoo.com/group/sft-2000/

http://www.allstb2000.com/

http://www.sat4all.com/

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 109718 op 30-11-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schakelt die SFT-2000 inmiddels wel goed naar het juiste beeldformaat op 16/9 TV's?

Dit gaat vaak mis bij dit soort receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123454 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:11:
Schakelt die SFT-2000 inmiddels wel goed naar het juiste beeldformaat op 16/9 TV's?

Dit gaat vaak mis bij dit soort receivers.
Weet ik niet, ik heb geen 16/9 televisie
Pagina: 1