Toon posts:

AMD ATHLON 2400+ Overclocken Naar 2800+ / 3000+

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn "AMD ATHLON 2400+ Overclocken Naar 2800+ / 3000+"
Ik heb alleen niet echt een idee hoe ik dit zou moeten doen!

Ik weet wel dat het met een programmatje moet... maar ik weet niet waar ik dit kan downloaden

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 19:47

Just_I

What did you just say?

Zie de FAQ Van DOC over overklokken.
Is btw wel heel erg basic en had makkelijk even opgezocht kunnen worden.

Overigens welkom op GoT, lees de overige FAQ's en de registratie voorwaarden nog even door voor je weer een nieuw topic opend.

* Just_I voelt een slotje aankomen

TR gemaakt Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 47% gewijzigd door Just_I op 21-11-2004 20:24 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

allereerst: welkom op GOT

je kan je cpu overclocken in je bios.
je kan hier kiezen uit 2 waardes:
de multiplier en de FSB. vermenigvuldig deze waardes en je hebt je uiteindelijke snelheid in Mhz.

offtopic:
ik denk niet dat het mogelijk is je cpu naar een 2800xp+ te brengen. waarschijnlijk is ie ook nog gelocked

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:23:
allereerst: welkom op GOT

je kan je cpu overclocken in je bios.
je kan hier kiezen uit 2 waardes:
de multiplier en de FSB. vermenigvuldig deze waardes en je hebt je uiteindelijke snelheid in Mhz.

offtopic:
ik denk niet dat het mogelijk is je cpu naar een 2800xp+ te brengen. waarschijnlijk is ie ook nog gelocked
FSB waar staat die ergens in mijn bios dan ?
en als hij gelocked zou zijn... hoe moet ik hem dan unlocke ?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 19:47

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:27:
[...]

FSB waar staat die ergens in mijn bios dan ?
en als hij gelocked zou zijn... hoe moet ik hem dan unlocke ?
Ligt eraan welk moederbord je hebt en dus wel BIOS type. Maar zoals ik eerder al zei, lees eerst even de FAQ voor je ook daadwerkelijk gaat overklokken. Of haal iemand erbij die al wel (eenbeetje) verstand heeft van overklokken.

[ Voor 1% gewijzigd door Just_I op 21-11-2004 20:31 . Reden: verschrikkelijke typo ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:53
fsb kan je wel veranderen, multiplier is waarschijnlijk gelocked.....

welkom op got, en hier komt vast een slotje op (en dat rijmt)

Verwijderd

Topicstarter
ìk kan niet echt iets in de FAQ over overclocken.. of moest ik daar voor iets anders kijken :P

Verwijderd

Klik gewoon je front side bus een slagje omhoog, zorg voor goeie koeling, als ie instabiel word ga dan een beetje met je multiplier en de vcore.

En lees de faq en de policy

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

Als je niet weet hoe je beginnen moet met overclocken, lees dan eerst wat informatie erover.

Met name over FSB, Multiplier, vCore (core voltage). Zoek ook informatie op over de AMD Athlon XP's.
Wat zijn de instellingen van de Athlon XP 2400+ en wat zijn de instellingen van de Athlon XP 2800+ :)

Een AMD Athlon XP 2400+
• Core : Thoroughbred
• Multiplier van 15
• FSB van 133MHz
• Frequentie van 2GHz

Een AMD Athlon XP 2800+
• Core : Barton
• Multiplier van 12,5
• FSB van 166MHz
• Frequentie van 2083MHz

[ Voor 32% gewijzigd door Thandor op 21-11-2004 20:40 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025

ExploWare

BoingBoing

doe eerst ff een beetje research: goolgle ff naar amd athlon overclocken ofzo
zorg ook even dat je weet wat voor een type processor je hebt, er zijn verschillende soorten athlons: barton, thourghbred ofzo en meer
en als je ergens achter blijft hangen, dan kan je iets specifieker terug komen

. . . . . Youp.net . . . . .

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 14:08
Als je nog niet weet hoe je moet overklokken zal het je nooit lukken om een 2400+ naar 2800+/3000+ te klokken. Ik heb zelf een zelfde 2400+ als de TS met een goedkoop waterkoeling systeem erop; en nu ben ik ook niet bepaald een held in overklokken maar na een hele hoop proberen is het mij uiteindelijk gelukt om hem stabiel te krijgen op 2800+. Ik kan hem als een theoretische 2900+ laten draaien maar dan is hij zo instabiel als maar kan zijn. om mijn 2400+ op 2800+ te laten draaien heb ik overigens 1,9 volt op mijn core moeten zetten in plaats van 1,65. Mijn systeem loopt op deze instellingen stressed op ongeveer 38 graden.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Danger2,

Welkom op GoT, omdat de vragen die je stelt een beetje basic zijn hebben we deze in een speciaal voor dit subforum geldende faq gezet, deze faq is hier te vinden: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Probeer deze FAQ goed door te lezen en ook daadwerkelijk te begrijpen wat er staat.

Ook zou ik je willen aanraden om het volgende topic door te lezen: "mini" overklok FAQ

Overklokken is een kwestie van veel proberen en veel geduld, dus of je processor naar de 2800 / 3000+ komt is nog maar de vraag :)

Deze gaat op slot omdat het dus een vraag is die makkelijk met een beetje zoeken en FAQ's lezen zelf op te lossen is :)

Succes met overklokken en lezen!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.