DVD -> VOB/MPEG2 met goede lengte

Pagina: 1
Acties:

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hallo,

ik heb een origele DVD (Festen) met alleen NLse ondertitels. Nu wil ik graag deze DVD kijken met iemand die geen Nederlands spreekt. Ik heb ook de Engelse ondertitels in SRT formaat.

Nu heb ik de DVD geript naar een VOB file met DVD-Decrypter. Ik heb de IFO mode gebruikt om alleen de hoofdfilm te rippen naar 1 VOB bestand. Dit VOB bestand kan ik zonder problemen afspelen met BS-Player. Er is echter 1 probleem. BS-Player geeft aan dat de film nu maar 50 minuten duurt. Dit zorgt er voor dat de ondertiles niet op het juiste moment worden weer gegeven...

Ik heb de film ook met DVD-encrypter ge-demultixpled naar een m2v file. BS-player geeft echter dan aan aan dat de film meer dan 2 uur duurt, terwijl de film in werkelijkheid maar 1.5 uur duurt. Weer geeft dit natuurlijk problemen met het weergeven van de ondertitels.

Mijn vraag is:
Hoe kan ik een film van DVD naar een VOB of MPEG2 file rippen met de juist lengte.

PS:
ik wil niet de film gaan re-encoden. Ik wil gewoon met de originele MPEG2 data blijven werken.

PS2:
Ook andere oplossingen om de film met de Engelse ondertitels te bekijken zijn welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door j-w op 21-11-2004 19:59 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
hmm. weinig reacties....

Inmiddels heb ik het probleem "brute-force" opgelost. Ik heb de hele film maar naar een HQ-Divx (2GB) geconverteerd. Die Divx heeft wel de goede lengte, dus werken de ondertitels wel goed.

Ook heb ik begrepen dat je met het programma "dvdsubber" een DVD kunt afspelen met losse ondertitels (bv in SRT formaat). Ik heb dit echter nog niet zelf uitgeprobeerd.

Toch zou ik graag nog antwoord willen hebben op mijn oorspronkelijke vraag: Hoe kun je een DVD rippen naar een MPEG2 file met de goede lengte?

[ Voor 11% gewijzigd door j-w op 23-11-2004 01:03 ]