Toon posts:

[IE] na spyware-removal geen URL's meer te gebruiken *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Wanneer ik in de adresbalk van ie http://www.google.com intyp, zie ik in de status blak dat hij o.a. loopt te zoeken naar: www.www.google.com.edu ect.
Dit duurt tiendes van een seconde daarna krijg ik de foutmelding: Kan zoekpagina niet openen.
Dit probleem deed zich voor na gebruik van adaware, dus mogelijk kwam daar het probleem vandaan, heb inmiddels de bestanden ujit qaurartane teruggeplaatst maar nog steeds werkt het niet.
Heb wel verbinding met het internet: verzend en ontvang bites.
Op de laptop, ook XP, heb ik dit probleem niet.

Wie helpt?

btw: heb al vaker hetzelfde ssoort probleem gehad na gebruik ad-aware.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bovendien vaak in de adresblak te zien, als ik bv http://www.hotmail.com intyp:
"http://auto.search.msn.com/response.asp?MT=www.hotmail.com&srch=5&prov=gogl&utf8"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 22:16 ]

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
Het lijkt idd op spyware.

Probeer je systeem eens te scannen met Hitman: http://www.hitmanpro.nl

edit: Dit is een verzameling van antispyware software, het beste van alles zeg maar.

Succes :)

[ Voor 29% gewijzigd door Xion op 21-11-2004 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha ironie oh ironie:P

het is juist ontstaan na het gebruik van hitman voor het eerst :?
Aware is daar zoals je waarschijnlijk wel weet een onderdeel van. Ditzelfde soort probleem eerder al gehad na het laten lopen van adaware alleen in het verleden, toen een kwestie van een paar dingen veranderen/terugzetten en hij deed het weer. Nu niet :'(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je zegt dat je XP hebt - heb je system restore al gebruikt dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Had dat al een keer geprobeerd; toen gaf hij aan dat het systeemherstel niet was gelukt. Nu nog 2 andere data gekozen; weer geeft hij aan: de computer kon niet woden hersteld naar ....

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:22

Coach4All

I'm a Coach 4 All

DNS (of DNS-instelling) beetje overhoop.

Even checken of de DNS entries staan zoals je ISP (of router) wenst.
Helpt dit niet, dan IP protocol wegmieteren en opnieuw installeren.

:)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Hier weet ik weinig vanaf, maar ik heb de eigenschappen van de verbinding op de laptop (met hetzelfde externe adsl modem) vergeleken met die op de PC.
Op tablad eigenschappen voor internet-protocol, staat alles op automatisch een adres laten toewijzen. Lijkt me toch goed?

Verwijderd

Geeft ipconfig /all vreemde meldingen?

Verwijderd

Topicstarter
btw: hij geeft tijdens de foutmelding in de statusbalk: "bezig met het downloaden van locatie: res://c:\WINDOWS\system32\shdoclc.dll/dnserror.htm"
en na de foutmelding: De zoekpagina kan niet worden geopend, krijg ik een leeg scherm in de browser.
er staat idd dsn error :?

Verwijderd

Topicstarter
deze geeft voor de PC hetzelfde als voor de Laptop (behalve de comp-id natuurlijk)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 21:50 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

wimwrb, begin eens met het actiever gebruiken van de edit-button. Verder kun je ipconfig vinden door een DOS-prompt op te starten. :)

[IE] probleem waarschijnlijk door gebruik Adaware[/] > [b][IE] Foute zoekpagina na spyware-removal? *

[ Voor 30% gewijzigd door Spider.007 op 21-11-2004 21:42 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft het al weer bij startpagina.nl het gaat dus niet om het open van een zoekpagina maar bij ieder willekeurige pagina. Ik kan gewoon geen enkele pagina openen.
[IE] Foute zoekpagina na spyware-removal? *[/] > [b][IE] opent geen enkele pagina meer na spyware-removal *

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 23:03 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat staat er allemaal in je hosts bestand? Kan je vinden in: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het host bestand op de pc vervangen door die van de laptop geen effect; dus het oude weer terug gezet.
Hierin staat, na openen in kladblok:
# localhost: need to stay like this to work
127.0.0.1 localhost

# Kazaa related:
127.0.0.1 desktop.kazaa.com
(en nog een stuk of 10 van deze)

# Adservers and other crappy sites:
127.0.0.1 123banners.com
(gevolgd door een stuk of 100)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Haal ajb tweakers.net en webads.nl uit je hosts file. We moeten de servers die je op dit moment gebruikt toch laten draaien ;)

Staat er serieus 127.0.0.1 local host dfus met spatie? Dat moet zonder spatie.

Enkel een 127.0.0.1 localhost is trouwens genoeg om te kunnen werken.

Zoals [rml]BooS in "[ IE] Foute zoekpagina na spyware-removal..."[/rml] eigenlijk ook al vroeg; gebruik je de juiste DNS server (etc.)?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was een typfout 8)7 |:(
Kan ik de rest eronder gewoon weghalen dan? Werkt kazaa dan nog wel, of alleen dat onder ads en andere crap?
Over dat van DNS heb ik echt geen verstand, maar zoals gezegd heb ik de eigenschappen van de verbinding op de laptop en die op de pc geheel vergeleken en deze waren gelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 22:33 ]

Verwijderd

En wat geeft nu eigenlijk ipconfig /all voor informatie? Want zo te zien heb je gewoon geen netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Is hetzelfde als Laptop, dus zou goed moeten zijn in principe lijkt me:

Windows IP-configuratie

Host-naam: . . . . . . . . . . . . . . . : PC-THUIS
Primair DNS-achtervoegsel . . . :
Knooppunttype: . . . . . . . . . . . : onbekend
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . : nee
(stukje over ethernet adapters voor netwerk met laptop dat momenteel niet in gebruik is)

PPP-adapter Alcatel Speedtouch Connection: (dit is het USB adsl internet modem)

Verbindingspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . . . . . . . . . :
WAN(PPP/SLIP) Interface
Fysiek adres . . . . . . . . . . . . . . . . . .: 00-53-45-00-00-00
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . . . . . .: nee
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . : 82.136.203.72
Subnetmasker . . . . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.255.255
Standaardgateway . . . . . . . . . . . . .: 82.136.203.72
DNS-servers . . . . . . . . . . . . . . . . . . : 195.241.48.33
195.241.49.33
NetBIOS over TCPIP . . . . . . . . . . . . .: uitgeschakeld

Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-interface:

Verbindingspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :
Teredo Tunneling Pseudo-interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . . . . . .: nee
IP-adres . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%6
Standaardgateway . . . . . . . . . . . . .:
NetBIOS over TCPIP . . . . . . . . . . . . .: uitgeschakeld

trouwens ff voor de duidelijkheid, een van de moderators heeft de titel veranderd, maar ook nu geeft hij het probleem niet weer: Ik kan niet eens een zoekpagina openen, geen enkele site doet het (dit om verwarring tge voorkomen)
Ik ga nu plat, bedankt voor de vele hulp tot nu toe, morgen vanaf 18:00 hoop ik dit probleem te kunnen oplossen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 23:09 ]

Verwijderd

Hetzelfde als op je laptop lijkt met lastig... Tenminste als de systemen in 1 netwerk tegelijkertijd werken. Verder zeg je in een andere post dat je je TCPIP op automatisch hebt staan terwijl je uitdraai van IPCONFIG aangeeft dat DHCP juist NIET is ingeschakeld.

Dus toch nog maar even kijken of dat wel zo is. Daarna eens IPCONFIG /release , IPCONFIG /renew doen en dan nog eens proberen. (Kijk dan ook meteen even wat je verkregen IPNR dan is..)

Verwijderd

Je subnet is niet goed volgens mij. Probeer daar eens 255.255.255.0 van te maken.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kijk voor de grap eens of er een proxy ingesteld is in je internet-instellingen > verbindingen.

Als daar een bogus proxy ingevuld is krijg je idd dit soort meldingen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 08:05:
Je subnet is niet goed volgens mij. Probeer daar eens 255.255.255.0 van te maken.
Subnet kan best zo horen: de gateway hoort altijd te worden gebruikt. Maarrr gateway is gelijk aan het eigen adres en dat lijkt me niet zo te horen. Spyware die mbv. NAT werkt?

DNS servers kloppen trouwens wel (ns1.tiscali.nl en ns2). Maar dat DHCP uit staat is vreemd: onthou deze settings zoals ze nu staan en zet DHCP weer even aan.

Wat is de output van ping www.google.com ?
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:53:
trouwens ff voor de duidelijkheid, een van de moderators heeft de titel veranderd, maar ook nu geeft hij het probleem niet weer: Ik kan niet eens een zoekpagina openen, geen enkele site doet het (dit om verwarring tge voorkomen)
offtopic:
Geef via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport een betere titel en ik pas het voor je aan :)
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:26:
Sorry was een typfout 8)7 |:(
Kan ik de rest eronder gewoon weghalen dan? Werkt kazaa dan nog wel, of alleen dat onder ads en andere crap?
offtopic:
Die kazaa related zou ik laten staan, de rest: je krijgt de ads dan weer ja. Die lijst schakelt heel veel reclamesites uit. Is je goed recht maar haal die van Tweakers.net (en omdat T.net ads via hun werkt, webads.nl) ajb wel even uit de lijst. De ene ad hier lijkt me niet irritant aanwezig wij halen toch onze inkomsten er uit zodat jij je vraag kan stellen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 22-11-2004 11:32 . Reden: ads ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

ipconfig /flushdns

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen die goed mij allemaal goed wouden helpen, het is opgelost!!!
Ik had tussen de middag snel even opnieuw hitman geinstalleerd en aangezet. Toen ik dus net thuis kwam, was hij al klaar. Ik acht: goh, kijken of internet het nu misschien toch zal doen en ja hoor, geen enkel probleem meer.
Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de snelle en vele reacties en ja, de ads van tweakers gaan uit de ad-blocking ;)
Het programma dat waarschijnlijk het probleem veroorzaakte heeft het dus in 2de instantie weer opgelost 8)7 de cirkel is rond.
Iedereen echt erg bedankt!!!!!!!!

btw: ipconfig /all geeft nog steeds hetzelfde nu internet wel goed functioneert

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:28:
Hetzelfde als op je laptop lijkt met lastig... Tenminste als de systemen in 1 netwerk tegelijkertijd werken.
ze staan in een netwerk d.m.v. netwerk kabel, deze zit er echter 99% van de tijd niet in, omdat dan de laptop opgeborgen is, netwerk wordt eigenlijk alleen gebruikt om legale films/muziek over te zetten van de pc->computer en vice versa.
F_J_K schreef op maandag 22 november 2004 @ 11:27:
[...]

Subnet kan best zo horen: de gateway hoort altijd te worden gebruikt. Maarrr gateway is gelijk aan het eigen adres en dat lijkt me niet zo te horen. Spyware die mbv. NAT werkt?

[/ot]
Volgens mij heb ik dit zelf ooit eens ingesteld om via pc , tegelijkertijd met de latop op internet te kunnen, dit werkte dan vaak totdat één van beide een keer opnieuw opstartte. In dit systeem was pc dan gateway voor laptop.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 17:05 ]

Pagina: 1