probleem bij rechtstreeks netwerk

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 09:51

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik heb laatst een utp kabel aangesloten tussen mijn laptop en en pc, waarna ik op bestanden kon kopieren middels: zoeken naar computers in werkgroepen.

Ik heb de twee netwerkkaarten rechtstreeks aangesloten op elkaar, middels de kabel die bij het adsl pakket van KPN wordt geleverd. Dit is volgens mij geen cross-cable, maar toch lukte het verbinding te maken.

Nu wil ik dit weer graag doen, maar nu lukt het niet om de laptop/pc in zoeken naar computers in werkgroepen te vinden.

Wie weet hoe dit kan en wat ik kan doen om het wel te laten werken?

• Lau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Lau

There can be only one...

greatgonzo schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:51:
Ik heb laatst een utp kabel aangesloten tussen mijn laptop en en pc, waarna ik op bestanden kon kopieren middels: zoeken naar computers in werkgroepen.

Ik heb de twee netwerkkaarten rechtstreeks aangesloten op elkaar, middels de kabel die bij het adsl pakket van KPN wordt geleverd. Dit is volgens mij geen cross-cable, maar toch lukte het verbinding te maken.

Nu wil ik dit weer graag doen, maar nu lukt het niet om de laptop/pc in zoeken naar computers in werkgroepen te vinden.

Wie weet hoe dit kan en wat ik kan doen om het wel te laten werken?
Hoi!
Wat je om te beginnen moet doen, is kijken of je computer's in dezelfde ip-range zitten, anders kunnen ze elkaar niet zien.

Ook lijkt het mij vreemd dat je een niet cross cable tussen 2 netwerk kaartjes kunt hangen... is mij nog nooit gelukt ;)

Lau

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
het zal wel een cross-cable zijn, anders was het de eerste keer ook niet gelukt lijkt me.

Wat ik toen wel had was bij beide een mac-verbindingsbrug, dat heb ik nu alleen maar op mijn laptop en niet op de desktop

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Wat is je OS? volgens mij is dat onmogelijk zonder cross cable ;) is het dus denk ik wel een cross cable

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Lees dit maar eventjes: Welke IP adressen moet ik thuis nu gebruiken ?
Daar staat netjes in uitgelegd welk IP je moet hebben.
vingerfrits schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:01:
Wat is je OS? volgens mij is dat onmogelijk zonder cross cable ;) is het dus denk ik wel een cross cable
Kan wel zonder cross cable, sommige netwerkkaarten kunnen dat detecteren en veranderen maar die zijn nogal zeldzaam dus dat zal hier het geval niet zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door Wolfboy op 21-11-2004 20:04 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Volgens mij is dit wel een cross-kabel. Wanneer je een router of een modem op een pc aansluit maakt het niet uit of dit gebeurd met een cross- of normale utp kabel.
Probeer eens via adresbalk en dan IP adress intypen van de andere pc
(achterhalen met 'ipconfig /all' in de terminal) of anders gewoon ff te pingen, makkelijkste manier om te controleren of er verbinding is :)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
os is XP
ip van laptop in adresbalk geeft geen resultaat
faq ip-ranges uitgeprobeert, geen resultaat.

ik snap er nix van, vorige keer sloot ik allen de kabels aan en had ik al verbinding, nu nix

btw, ook al geprobeert met switch, daar lukt het ook niet mee

Verwijderd

als je eerst 2 verbindingsbruggen had en nu nog maar 1 heb je denk ik wel een kabel probleem als je dezelfde kabel gebruikt.
Probeer het eens zonder die dingen, maar dan heb je WEL een cross utp kabel nodig.

Dan zie je op beide pcs als het goeds is dataverkeer, de monitortje knipperen en bij de status van je netwerk kaarten zie je dat er pakketjes aankomen / weggaan

Vervolgens zet je de 2 pcs in het zelfde ip range 192.168.0.10 en 192.168.0.11 en dan met dezelfde subnetmask (255.255.255.0 bijv)

pingen maar.

Verwijderd

Op de netwerkkaartjes van de laptop en pc zit waarschijnlijk ook een ledje. Als beide pc's elkaar 'zien' gaan deze ledjes branden. Probeer het dus even met een straight- en een cross kabel, dan weet je meteen welke je nodig hebt.
Branden dus beide ledjes, dan moet je er alleen nog voor zorgen dat beide pc's in dezelfde ip reeks zitten en dan zouden ze elkaar ook moeten kunnen pingen.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
probleem opgelost, drivers van netwerk kaart bleken niet helemaal goed. Middels de switch is het inmiddels gelukt, dus hij mag evt op slot
Pagina: 1