Hallo
Hopen dat jullie me kunnen helpen, ik zit met het volgende probleem:
Een maand geleden begon het, ik start mn computer op en Harddisk (Pri Master) wordt niet herkend. Nouja.... even een keer opnieuw opstarten denk je dan. Nou, na opnieuw opstarten deed alles het weer.
Een paar uur later, tijdens een bewerking in Photoshop en ik zat nog te MSN'en (niet al te zwaar dus) kon ik nergens meer op klikken en ik kon niets meer met mn muis. Op eens komt er een blauw scherm waar iets van zo'n STOP-fout opstaat. Iets met kernel (weet niet meer precies).
Nouja, hij begon te dumpen van fysiek geheugen.
Ikke die PC opnieuw opgestart en doet het weer.
Maar nu begint dat blauwe scherm steeds vaker te komen. Ik was gisteren dus voor DJ aan het spelen (zoals elke week) en op eens tijdens het draaien komt er ook een blauw scherm (had alleen BPM 4.8 met 2 soundcards aanstaan) Knap lullig!
Ik ben vandaag dus uitgebreid gaan testen en kom tot de ontdekking dat 2x31mb Damaged is op mn HD volgens HD-Tune 2.1
Hier Screenshot:

Kan het zijn dat hierdoor die STOP-fouten komen doordat mn OS op dat plekje geinstalleerd is of kan het ergens anders aan liggen?
Kan ik ook zorgen dat er GEEN data op die 62 mb komen, zodat ik de schijf nog als 2e HD kan gebruiken voor opslag muziek/bestanden of event in mn server?
Hier nog wat PC informatie (heb nu 2e geluidskaart eruit gehaald, want het zou daar ook aan kunnen liggen):
Graag jullie reactie,
want als het niet aan de Harddisk ligt kan ik net zo goed een nieuwe PC kopen
Joris
Hopen dat jullie me kunnen helpen, ik zit met het volgende probleem:
Een maand geleden begon het, ik start mn computer op en Harddisk (Pri Master) wordt niet herkend. Nouja.... even een keer opnieuw opstarten denk je dan. Nou, na opnieuw opstarten deed alles het weer.
Een paar uur later, tijdens een bewerking in Photoshop en ik zat nog te MSN'en (niet al te zwaar dus) kon ik nergens meer op klikken en ik kon niets meer met mn muis. Op eens komt er een blauw scherm waar iets van zo'n STOP-fout opstaat. Iets met kernel (weet niet meer precies).
Nouja, hij begon te dumpen van fysiek geheugen.
Ikke die PC opnieuw opgestart en doet het weer.
Maar nu begint dat blauwe scherm steeds vaker te komen. Ik was gisteren dus voor DJ aan het spelen (zoals elke week) en op eens tijdens het draaien komt er ook een blauw scherm (had alleen BPM 4.8 met 2 soundcards aanstaan) Knap lullig!
Ik ben vandaag dus uitgebreid gaan testen en kom tot de ontdekking dat 2x31mb Damaged is op mn HD volgens HD-Tune 2.1
Hier Screenshot:

Kan het zijn dat hierdoor die STOP-fouten komen doordat mn OS op dat plekje geinstalleerd is of kan het ergens anders aan liggen?
Kan ik ook zorgen dat er GEEN data op die 62 mb komen, zodat ik de schijf nog als 2e HD kan gebruiken voor opslag muziek/bestanden of event in mn server?
Hier nog wat PC informatie (heb nu 2e geluidskaart eruit gehaald, want het zou daar ook aan kunnen liggen):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| Computer Besturingssysteem Microsoft Windows 2000 Professional OS Service Pack Service Pack 4 Internet Explorer 6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1) Computernaam JORISPC Naam gebruiker Joris Logon Domein JORISPC Moederbord CPU Type AMD Athlon-PECM, 800 MHz (4 x 200) Moederbordnaam Gigabyte GA-7ZM(P) (3 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 3 DIMM, Audio) Moederbord Chipset VIA VT8363 Apollo KT133 Systeemgeheugen 256 MB (SDRAM) BIOS Type AMI (07/12/02) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2) Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1) Scherm Video kaart NVIDIA GeForce2 MX 100/200 (32 MB) 3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX 100/200 Monitor Plug en Play-monitor [NoDB] (64210488) Multimedia Geluidskaart VIA AC'97 Audio Controller [H] Opslag Diskettestation Diskettestation Harde schijf ExcelStor Technology J680 Optische Station HITACHI DVD-ROM GD-2500 (4x/24x DVD-ROM) Optische Station HP CD-Writer+ 8200a (4x/4x/24x CD-RW) Partities C: (FAT32) 32224 MB (28822 MB vrij) D: (NTFS) 46288 MB (26950 MB vrij) Invoerapparaten Toetsenbord Standaard- (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord Muis Microsoft PS/2-muis Netwerk Primair IP-Adres 192.168.1.13 Primair MAC-Adres 00-50-FC-E3-9D-B4 Netwerkkaart Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter (192.168.1.13) Peripherieapparaten Printer \\THUIS\hp deskjet 3820 series |
Graag jullie reactie,
want als het niet aan de Harddisk ligt kan ik net zo goed een nieuwe PC kopen
Joris