Toon posts:

2 Win2k3 Servers koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Allereerst ik ben nieuw hier, en k heb de search gebruikt maar ik kon niet daadwerkelijk vinden wat ik wou.

Ik heb een aantal vragen waar ik in onbekend ben. Het gaat om een schoolopdracht waarbij het volgende gedaan moet worden:

-2 Windows 2003 Servers koppelen die zogenaamd 10 km van elkaar afstaan.

Ik heb hier 2 servers met beide AD,DHCP,DNS,Antivirus,RIS

Nu is me vraag hoe kan ik het best zoiets aanpakken? Want de clients moeten op beide servers kunnen inloggen en dezelfde rechten / shares daar hebben die ze nu al hebben bij hun eigen server.
Ook is t de bedoeling, als 1 vd 2 servers uitvalt ze alsnog zonder problemen kunnen inloggen en werken op het netwerk en sharen etc. Of is dat niet mogelijk?

Tevens moet er een mailserver opgezet worden voor alle clients dat er zowel intern en buitenaf gemaild kan worden.

Hoe moet ik zoiets aansluiten qua hardware? Allebei de servers aan een router/switch en de clients aan de zelfde switch?

graag veel tips, ik ben hier nog vrij onbekend in. MAar ik zit hie rook om te leren!

Alvast bedankt

Arno

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je hier zit om te leren dan is mijn vraag>>>wat heb je zoal zelf uitgezocht en geprobeerd :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

10 km is te ver om aan één switch te hangen.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:33:
10 km is te ver om aan één switch te hangen.
tis ook maar theoretisch,

TS zou de servers moeten gaan voorzien van 2 netwerkaarten (beide servers) en dan middels een ipsec tunnel (=rras) een verbinding met elkaar moeten laten maken, vervolgens zorg je ervoor dat deze 2 machine's DC's zijn van elkaar (dus 1 domain en 2 domain controllers)

en nog een hele zut meer aan settings welke ik je niet ga voorkauwen hier, check www.technet.com voor whitepapers mbt AD en 2k3 of www.microsoft.com/windows2003

Verwijderd

Topicstarter
-Ik weet dat je iets met een Vlan kan doen?
-Onder 1 ip range moet werken ipv 2 wat veel mensen doen?
-Ik had ook ergens gelezen dat er mss met een vpn verbinding kan worden gewerkt om alles te koppelen en in te loggen etc.

Voor de rest is t nog allemaal onbekend voor me.

• Zwelgje
ik kan me niet voorstellen dat jouw opleiding jouw in het diepe gooit met een opdracht welke door jou niet/moeilijk te vervullen is :? ik bedoel, er wordt toch ook stof besproken in de klas met een leraar :? of krijg je gewoon een opdracht mee en moet je maar kijken hoever je komt :?

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:36:
[...]

tis ook maar theoretisch,

TS zou de servers moeten gaan voorzien van 2 netwerkaarten (beide servers) en dan middels een ipsec tunnel (=rras) een verbinding met elkaar moeten laten maken, vervolgens zorg je ervoor dat deze 2 machine's DC's zijn van elkaar (dus 1 domain en 2 domain controllers)

en nog een hele zut meer aan settings welke ik je niet ga voorkauwen hier, check www.technet.com voor whitepapers mbt AD en 2k3 of www.microsoft.com/windows2003
dus jij zegt!

Maak er 1 domein van en zorg dat je 1 primary domain controller krijgt en 1 back-up domain controller.

• Lau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:29:
Hoi

-knip-

Ik heb een aantal vragen waar ik in onbekend ben. Het gaat om een schoolopdracht waarbij het volgende gedaan moet worden:

-knip-

Alvast bedankt

Arno
Hoi!
Allereerst welkom!

offtopic:
Het klinkt misschien een beetje grof, maar vind je het niet een beetje te makkelijk om gewoon je schoolopdracht neer te pleuren op een forum, en de antwoorden die je krijgt direct door te spelen naar je leraar ?

De felheid van mijn reactie zit hem in een stagair in mijn bedrijf, die tot mijn grote schrik een HBO-Opleiding it doet, die ik vorrige week uit heb moeten leggen hoe je een UTPtje knijpt...

Je zou met VPN moeten gaan werken, en ik zou het aanraden om lekker linux routers te pakken.
Om heel makkelijk je mail-server probleem te elimineren: zoek eens een beetje op 'exchange', dit is voor windows, weet ik zelf verder ook niets van, maar het schijnt wel makkelijk te werken icm. met een Domeincontroller.

Succes!

Lau

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:39:
ik kan me niet voorstellen dat jouw opleiding jouw in het diepe gooit met een opdracht welke door jou niet/moeilijk te vervullen is :? ik bedoel, er wordt toch ook stof besproken in de klas met een leraar :? of krijg je gewoon een opdracht mee en moet je maar kijken hoever je komt :?
wij kregen een velletje met 5 regels erop met deze opdracht erin!

Ik heb hier 6 weken voor.

Ja de opleiding is brak, maar daar gaat t hier niet over!

Verwijderd

Topicstarter
Lau schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:39:
[...]

Hoi!
Allereerst welkom!

offtopic:
Het klinkt misschien een beetje grof, maar vind je het niet een beetje te makkelijk om gewoon je schoolopdracht neer te pleuren op een forum, en de antwoorden die je krijgt direct door te spelen naar je leraar ?

De felheid van mijn reactie zit hem in een stagair in mijn bedrijf, die tot mijn grote schrik een HBO-Opleiding it doet, die ik vorrige week uit heb moeten leggen hoe je een UTPtje knijpt...

Je zou met VPN moeten gaan werken, en ik zou het aanraden om lekker linux routers te pakken.
Om heel makkelijk je mail-server probleem te elimineren: zoek eens een beetje op 'exchange', dit is voor windows, weet ik zelf verder ook niets van, maar het schijnt wel makkelijk te werken icm. met een Domeincontroller.

Succes!
hoi

het is puur om informatie te winnen zodat ik weet waar ik t moet gaan zoeken en verder kan uitzoeken!
Ik snap je reactie verder wel.

Voor de rest, via Exchange een mailserver opzetten was de bedoeling idd.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:39:
[...]

dus jij zegt!

Maak er 1 domein van en zorg dat je 1 primary domain controller krijgt en 1 back-up domain controller.
les1: er zijn met 2003 geen backup of primary domain controllers... onthoudt dat!

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:43:
[...]

les1: er zijn met 2003 geen backup of primary domain controllers... onthoudt dat!
Dus ik ben verplicht met 1 domein te werken maar hoe kan ik dan 2 domain controllers hebben die goed samen werken?
Of moet ik er dan maar 1 gebruiken?

Verwijderd

Was ook cynisch bedoeld.

• Lau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:45:
[...]

Dus ik ben verplicht met 1 domein te werken maar hoe kan ik dan 2 domain controllers hebben die goed samen werken?
Of moet ik er dan maar 1 gebruiken?
Microsoft heeft een groot dik boek uitgebracht, het heet "Windows Server 2003".

Als je daar nou eens een beetje in gaat bladeren, en voor de rest www.google.com in kunt typen zou je er imho uit moeten komen..

Lau

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:29:
wat denk je dat het doel is van zo'n opdracht? Er van leren, en dat doe je niet door het voorgezegd te worden.
Zelf opzoeken, zelf uitvinden, zelf snappen... en dus de stof onder de knie krijgen.

Ik sluit dit topic, want ik zie helemaal geen eigen input van jou hierin. Ga daar eerst maar eens mee beginnen.
Succes met je opdracht!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.