Ik ben in het bezit van een chaintech CT-6ATA2 mobo met slot 1. Nu zit daar in een socket1 ->socket 370 converter met daarop een celeron 433. Nu wil ik dit mobo graag uigraiden naar P3 733Mhz. Dit is mogelijk volgens de manual, maar ik kan nergens een slot 1 P3 733 vinden
Kan ik een P3 733 socket 370 kopen en die in die socket converter doen of gaat dat niet werken?
mits dezelfde core, werkt dat wel volgens mij.
Als de slotconverter coppermines aankan wel 
Misschien is het verstandig om anders een s370 moederbord op de kop te tikken??
Misschien is het verstandig om anders een s370 moederbord op de kop te tikken??
die celeron 433 is gebaseerd op de p2 deschutes core, en die p3 733 op de coppermine core. is een ander voltage, dus of je slocket, of je mobo moet dat coppermine voltage ondersteunen.
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Hoe kom ik daar achter? Manual van het mobo staat hier voor de converter zal ik zo ff kijken.
Zoek zelft het benodigde voltage voor de P3 op, kijk of je moederbord dat kan leveren (handleiding), zo niet kijk dan of de converter het wel kan (soomige converters kunnen de Vcore zelf veranderen). Check daarnaast ook of je de nieuwste BIOS hebt geflashed, dan maak je nog de meeste kans op SSE ondersteuning e.d.
Deschutes? niet Mendocino? mijn Celeron 400 laptop is iig gebaseerd op de Mendocino volgens WCPUID.qrazi schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:29:
die celeron 433 is gebaseerd op de p2 deschutes core, en die p3 733 op de coppermine core. is een ander voltage, dus of je slocket, of je mobo moet dat coppermine voltage ondersteunen.
Deschutes was toch die Cartridge Celeron? (t/m 333Mhz)
Check eens http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p2.html voor de codenames van de PII CPU's 
Topicstarter: jouw slotket moet minimaal FCPGA(2) CPU's en de daarbijbehorende voltages ondersteunen en jouw moederbord moet minimaal de vereiste FSB ondersteunen. That's it
Topicstarter: jouw slotket moet minimaal FCPGA(2) CPU's en de daarbijbehorende voltages ondersteunen en jouw moederbord moet minimaal de vereiste FSB ondersteunen. That's it
ik zei ook op de p2 deschutes core... celeron afgeleide daarvan heet idd mendocino, maar die naam was ik ff vergeten....FireWurX schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:56:
[...]
Deschutes? niet Mendocino? mijn Celeron 400 laptop is iig gebaseerd op de Mendocino volgens WCPUID.
Deschutes was toch die Cartridge Celeron? (t/m 333Mhz)
cartridge celeron was vanaf de 300a ook al gebaseerd op de deschutes core... 266 en 300 (non-a) weet ik zo ff niet.
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
ga er maar van uit dat het niet werkt
de kans dat je slot1-s370 converter (slocket) FC-PGA compatible is erg klein (als er een C433 in zit)
je moederbord gaat het allemaal wel trekken (kwa voltagen en fsb)
ps ik weet nog wel ergens slot1-FCpga converters te koop (voor 10E)
de kans dat je slot1-s370 converter (slocket) FC-PGA compatible is erg klein (als er een C433 in zit)
je moederbord gaat het allemaal wel trekken (kwa voltagen en fsb)
ps ik weet nog wel ergens slot1-FCpga converters te koop (voor 10E)
[ Voor 15% gewijzigd door jedel op 21-11-2004 20:52 ]
nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)
De Pentium 2 is eigenlijk een opgelapte P6 core (bba Pentium Pro), de codenamen zijn afhankelijk van de inclusive L2 cache: Convington = 0, Mendocino = 128 en Deschutes = 512 KB. Ze bevatten alledrie dezelfde core, met als eigenschappen een FSB van 66 MHz en een Vcore van 2,0v. De 'stamvader' Klamath is een Deschutes op 2,8 volt en gebakken op 0,35µm.qrazi schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:31:
[...]
ik zei ook op de p2 deschutes core... celeron afgeleide daarvan heet idd mendocino, maar die naam was ik ff vergeten....
cartridge celeron was vanaf de 300a ook al gebaseerd op de deschutes core... 266 en 300 (non-a) weet ik zo ff niet.
Verwijderd
Tegenwoordig heten ze "Dothan" en zijn ze gebakken op 0,09µm. Ze hebben wat extra toeters en bellen gekregen (zoals de Coppermine, ook een P6-based core SSE kreeg), maar zijn in weze niet veel verandert.
Ik snap er niets meer van
waar jullie het over hebben dat kan ik allemaal niet vinden, maar ook de manual. In de beschrijving staat: Supports Intel pentium 2 and pentium 3 processors up to 733mhz, maar in de manual staat: Supports up to 600 mhz intel pentium 2/pentium 3 processors.
Zou iemand van jullie even uit willen zoeken of ik nou gewoon een socket 370 in de resizer kan klikken (staan verder geen bruikbare gegevens op) of dat ik een slot 1 MOET hebben (zag dat die ook veel worden aangeboden) en wat het maximale aantal mhz nou is, ik wil namelijk het max. haalbare.
Zou iemand van jullie even uit willen zoeken of ik nou gewoon een socket 370 in de resizer kan klikken (staan verder geen bruikbare gegevens op) of dat ik een slot 1 MOET hebben (zag dat die ook veel worden aangeboden) en wat het maximale aantal mhz nou is, ik wil namelijk het max. haalbare.
Staat er bij de biosupdates (waar je toch moet zijn sowieso) niets over ondertussen ondersteunde types? De P3 600 waar de manual het over heeft is waarschijnlijk de Katmai, de 'beschrijving' het over de Coppermine met FCPGA2, dus het is daardoor nog steeds twijfelachtig, maar ik denk dus dat de BIOS changenotes uitkomst zullen bieden.PeterEs schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:59:
Ik snap er niets meer vanwaar jullie het over hebben dat kan ik allemaal niet vinden, maar ook de manual. In de beschrijving staat: Supports Intel pentium 2 and pentium 3 processors up to 733mhz, maar in de manual staat: Supports up to 600 mhz intel pentium 2/pentium 3 processors.
Jep je moet hem dan instellen op 133 MHz, de proc zorgt er zelf voor dat hij dan op 733 gaat lopen. Het belangrijke is wel dat het moederbord ook het lage voltage kan leveren, anders brandluchtje...
Het staat daar letterlijk, pagina 9:PeterEs schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:33:
Zou je voor me in de manual willen kijken of dat kan? Ik kom er echt niet uit, ben nog niet zo ervaren met het upgraden van Slot 1 CPU's.
manual staat hier (self extracting file)
Kan zoiets er op?
Ik zie nu dat het ook met een jumper kan:Use the User Define option to custom set your CPU's parameters. Set the frequency
ratio (also known as external clock multiplier factor) and CPU bus frequency
according to your processor's specifications. See Figure 2-4.
Ik begrijp best dat het allemaal wat ingewikkeld kan overkomen maar zo moeilijk is dit toch niet te vinden in dat handleidingkje?System Bus Setting Jumper (JP2)
This jumper allows the external clock frequency to be
determined by the user. If the pins are left open the
external clock is always 66MHz. If the pins 1-2 & 3-4 are
shorted the CPU external clock speed is at 100MHz. and
if the pins 3-4 & 5-6 are shorted the CPU external clock
speed is at 133MHz
[ Voor 28% gewijzigd door The Third Man op 21-11-2004 23:02 ]
Sorry, ben nooit zo goed met handleidingen.
Maar 733 is dus geen probleem?
Maar 733 is dus geen probleem?
en 733MHz P3 is per definitie een Coppermine CPU, dus kan hij Coppermine voltages aan. Dat is het belangrijkste mbt moederbord.PeterEs schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:59:
Ik snap er niets meer vanwaar jullie het over hebben dat kan ik allemaal niet vinden, maar ook de manual. In de beschrijving staat: Supports Intel pentium 2 and pentium 3 processors up to 733mhz, maar in de manual staat: Supports up to 600 mhz intel pentium 2/pentium 3 processors.
Je kunt een So370 FC-PGA P3 (Coppermine) op een So370-Slot1 converter doen MITS het FC-PGA (Coppermine) ondersteunt. Of jouw converter dat kan, kunnen wij je niet vertellen zonder er iets van te wetenZou iemand van jullie even uit willen zoeken of ik nou gewoon een socket 370 in de resizer kan klikken (staan verder geen bruikbare gegevens op) of dat ik een slot 1 MOET hebben (zag dat die ook veel worden aangeboden) en wat het maximale aantal mhz nou is, ik wil namelijk het max. haalbare.
Als je converter het aankan, moet dit dus lukken. Maar geef voortaan alsjeblieft meer info in de topicstart en als iemand iets post wat je niet gelijk snapt, gewoon daar even op doorzoeken, core type, pinout en voltages zijn namelijk vrij essentieel om dit soort dingen te snappen, des te meer omdat de moederborden vaak een stuk meer aankunnen dan in de manual staat (hier zou zo een P3-1000 op kunnen, want hij levert CuMine voltages en kan op 133MHz FSB ingesteld worden. Multiplier doet er niet toe, want P3=gelocked
Verder bestaan er gewoon Slot 1 P3 CPUs tot en met 1000MHz, dus je zit niet per se aan een converter
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1