[Alg] Simpel alternatief voor VSS gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:43

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik ben goed bekend met VSS, maar op mijn werk hebben we alleen Borland Cbuilder. Geld om Visual Studio aan te schaffen is er niet. Ik ben daarom op zoek naar een simpel programma wat als vervanger voor Sourcesafe kan dienen.

Wat ik wil is: versiebeheer. Gewoon files van waar dan ook op de harddisk in kunnen checken, projecten labellen en verschillen tussen versies kunnen zien.
Waar ik geen behoefte aan heb: multi-user Client-Server dingen. plugins. Ik wil ook niet vanuit het programma files gaan openen en editten. Ik wil ook niet vanuit Cbuilder aan versiebeheer gaan doen. Ik wil ook geen vage foutmeldingen over repositories of root-folders.

Ik heb tot nu toe naar Wincvs en Perforce gekeken en ik kwam daar gewoonweg geen wijs uit. Veel te ingewikkeld en ik kreeg de indruk dat die programma's een totaal andere kijk op versiebeheer hadden dan wat ik wilde. Is er nu geen simpel programma te vinden dat snel te begrijpen is en gewoon doet wat ik wil?

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 10:28
Subversion is erg lekker zeker in samenwerking met tortoisesvn, lees wel even de handleiding, het is ff tricky

[ Voor 28% gewijzigd door Helmet op 21-11-2004 19:14 ]

Icons are overrated

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Gewoon doen wat de gebruiker wil is natuurlijk nogal tricky gezien het feit dat elke gebruiker iets anders wil. Dat gezegd hebbende zou ik ook Subversion aanraden. Op internet kan je gratis het Subversion handbook lezen, daar staat alles in wat je moet weten.

Rustacean

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:43

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
**** SCHOP !!! ***

Het heeft een tijdje geduurd, maar ik heb er vanmiddag weer eens naar gekeken. Ik heb Subversion + Tortoise geinstalleerd. Op zich begin ik aardig te snappen hoe het werkt, maar er is 1 ding wat ik maar niet kan vinden: labels. Persoonlijk vind ik dit een van de belangrijkste dingen die ik in zo'n tool zoek. Ik wil dus bv van een bepaald project versie zoveel kunnen terug halen. Waarbij "zoveel" een eigen gekozen nummer of naam is.

Zie hieronder hoe SourceSafe dat doet:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/label1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/label2.JPG

In Subversion kan ik alleen maar de interne revisie-nummers vinden. Je kan dan wel zeggen dat je bv revisie 21 wilt uitchecken. Maar dan moet je dus zelf ergens een lijstje gaan bijhouden welk revisienr met welk versienummr overeen komt. Dat schiet natuurlijk niet op.

Dus mijn vraag is: kan je in Subversion ook labels toekennen, en zo ja hoe?