oude 'schneider' hardware gevonden; maar wat is het ?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:16
ik heb vandaag van m'n schoonvader wat oude hardware gekregen. Hij wist zelf ook niet meer wat het was.
Zodoende hierbij een paar foto's; weet iemand wat dit dan is?

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.m.roelofsen/images/foto22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.m.roelofsen/images/foto11.jpg

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 15:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Effe Googlen zou ik zeggen.......

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:05
MSX Misschien ??

Mijn profiel op Discogs

• eth0
  • Laatst online: 15-09-2025
http://home.hetnet.nl/~peter.verhaar/schneider_cpc6128.html

Een Schneider CPC6128 is een duitse versie van een Amstrad CPC6128.

[ Voor 39% gewijzigd door eth0 op 21-11-2004 19:23 ]

Verwijderd

Daar gaan echt coole floppies in, formaat wat ik in ieder geval niet vaker heb gezien :) (3 inch)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 19:28 ]

• eth0
  • Laatst online: 15-09-2025
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:28:
Daar gaan echt coole floppies in, formaat wat ik in ieder geval niet vaker heb gezien :) (3 inch)
Is 3" het formaat.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:16
ah .. bedankt.

Maar wat kon/kun je er eigelijk mee?

Verkopen of is dit soort spul niet waard?

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
4 Mhz :z

Als je nog een weekje wacht kan het kopen als vooroorlogse mainframe in zakformaat

Life is simple, make choices, don't look back...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je er niets meer aan hebt: gooi het op marktplaats, er zijn altijd gekken die die dingen sparen. En zeker als het zo compleet is met monitor.

Ik denk dat je er altijd nog e.30,- voor kan krijgen. (kijk eerst even wat vergelijkbare dingen waar zijn)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

lijkt wel een beetje op die oer-pc's

Schneider... is dat niet voor een typecursus geweest?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:26:
lijkt wel een beetje op die oer-pc's

Schneider... is dat niet voor een typecursus geweest?
Dat was Scheidegger

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:14

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Och, hemel, m'n verleden komt me achterna :o Met deze computer ben ik ooit begonnen. Best een koele bak, met wel 128k ram (bank switching op zo'n Z80je), CP/M, Locomotive Basic en een floppy drijf toen bijna iedereen nog aan de tapejes zat. Helaas was ik zo'n beetje de enige in Nederland die zo'n ding had, dus spelletjes uitwisselen ho maar (moest je msx of c64 voor hebben), en bovendien waren die mallotige 3 inch schijfjes (dubbelzijdig, dus je kon ze omdraaien) peperduur.

Tjonge.
8)

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Deze computer stamt nog uit de periode van de atari600-800 commodore 64/128 en dergelijke.
Je had indertijd zoveel verschillende merken computers welke ook nog eens van elkaar verschilden qua werking.
je hebt hiermee een echt oudje te pakken en als die nog werkt is het mischien best wel eens leuk je hierin iets meer te gaan verdiepen.

Ik weet dat in een heel ver verleden dat deze computers nog verkocht zijn door wehkamp en dergelijke.

als ik dit zie denk ik met weemoed terug aan het pionieren op mijn vic20 en c64
leuke tijd was dat :)

computer voor alle werkzaamheden

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:28:
Ik heb er hier nog 3 van liggen (Schneider CF2).
Iemand interesse ?

[ Is natuurlijk eigenlijk vraag & aanbod gedoe, maar gezien de relevantie voor dit topic ... ]

[ Voor 16% gewijzigd door mvdejong op 22-11-2004 00:22 ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb op zolder nog een Amstrad PPC 640 liggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.computercloset.org/Amstrad_PPC-640.jpg
Zie specs.
Power: 10 "D" cells ( :7 ) or external 12VDC adapter

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 22-11-2004 01:10 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Resistor schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:54:
Als je er niets meer aan hebt: gooi het op marktplaats, er zijn altijd gekken die die dingen sparen. En zeker als het zo compleet is met monitor.

Ik denk dat je er altijd nog e.30,- voor kan krijgen. (kijk eerst even wat vergelijkbare dingen waar zijn)
EUR 30 :?

Lijkt me ERG optimistisch, dat is de soort prijs waar een MSX2 met 2 floppy drives, monitor en alle toeters en bellen eraan voor gaat. Zoals gezegd is er bijna geen hond die deze dingen had. Enige waar ze echt 'nuttig' voor zijn is als redelijk hanteerbare CP/M bakjes - en dan nog ben je door non-standaard floppy gecastreerd.

Obscure homecomputer + low-end monochroom monitorvissekom = EUR 15 als er een gek in geinteresseerd is, maar meestal valt dit onder 'gratis op te halen', evt 'voor sixpack bier :P '

Overigens dumpt iemand momenteel op marktplaats gratis 3" floppies die je hiervoor nodig hebt:
http://marktplaats.nl/mar...neider%26p%3D1%26pv%3Dall
%26g%3D9%26u%3D8%26rc%3D1%26s%3D50%26m%3D0
Little Bear schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:32:
4 Mhz :z

Als je nog een weekje wacht kan het kopen als vooroorlogse mainframe in zakformaat
Hoezo wachten? De Xircom Rex6000 PDA (discontinued toen Intel Xircom overnam :'( ) had gewoon dezelfde Z80 CPU en was niet groter dan een wat dik uitgevallen creditcard :P
Henk007 schreef op maandag 22 november 2004 @ 01:09:
Ik heb op zolder nog een Amstrad PPC 640 liggen.
[afbeelding]
Zie specs.

[...]
Uhm, dat is gewoon een vroege (crappy) 8088 'laptop' van Amstrad, heeft behalve dat merkje niets me de CPC reeks te maken :o

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 22-11-2004 13:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

dion_b schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:29:
[...]
Overigens dumpt iemand momenteel op marktplaats gratis 3" floppies die je hiervoor nodig hebt:
Dat was ik dus ook ;-)

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 22:26
LOL dit brengt het een en ander terug ... deze hebben we thuis nog staan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fortunecity.com/marina/reach/435/t1000.jpg

jaja een echte Tandy 1000EX met van die mooie slappe floppy's .. hmm eigelijk in die ehh 20 jaar dat dat ding hier staat nog nooit een floppy gemold }:O
Ach ja de goeie ouwe tijd van monochroom en zwart/groen beeld ... eigelijk wel lang gebruikt dat gekke ding ... zeker tot PI/II uitkwam :X 8)7
Modbreak:Graag een beetje on-topic blijven. Dit ding heeft niets maar dan ook niets in gemeen met de CPC6128 van de topicstart :o

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 22-11-2004 21:36 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:32

Shuriken

Life is all about priorities

dion_b schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:29:
[...]

EUR 30 :?

Lijkt me ERG optimistisch, dat is de soort prijs waar een MSX2 met 2 floppy drives, monitor en alle toeters en bellen eraan voor gaat. Zoals gezegd is er bijna geen hond die deze dingen had. Enige waar ze echt 'nuttig' voor zijn is als redelijk hanteerbare CP/M bakjes - en dan nog ben je door non-standaard floppy gecastreerd.

Obscure homecomputer + low-end monochroom monitorvissekom = EUR 15 als er een gek in geinteresseerd is, maar meestal valt dit onder 'gratis op te halen', evt 'voor sixpack bier :P '
Mja het is natuurlijk wat een gek ervoor geeft. Maar het is natuurlijk wel zo dat deze qua collectors item meer waarde heeft dan een msx2. Er zijn altijd wel mensen die hiervoor in de markt zijn.

En het is niet echt een obscuur merk. In de dagen van de homecomputers (toen de hcc dagen nog leuk waren) was een Amstrad/Schneider wel een bekend merk.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Shuriken schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:47:
[...]

Mja het is natuurlijk wat een gek ervoor geeft. Maar het is natuurlijk wel zo dat deze qua collectors item meer waarde heeft dan een msx2. Er zijn altijd wel mensen die hiervoor in de markt zijn.
Dat er minder van in omloop zijn maakt het nog niet een collectors item. Daarvoor moet er ook nog vraag zijn en die is er nauwelijks.
En het is niet echt een obscuur merk. In de dagen van de homecomputers (toen de hcc dagen nog leuk waren) was een Amstrad/Schneider wel een bekend merk.
In Engeland was Amstrad een goede derde achter Sinclair en Commodore in de homecomputermarkt medio jaren '80, in Duitsland was Schneider mogelijk zelfs de tweede merk, maar in NL waren beiden obscuur als wat- MSX was dankzij Philips hier een groot succes, Commodore uiteraard ook. Sinclair zag je een stuk minder, maar nog altijd meer dan deze bakken. En 20 jaar later durf ik een homecomputer die op het hoogtepunt van succes misschien 4e merk was in NL toch redelijk als 'obscuur' te beschouwen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1