Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

email versturen met mobiele telefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb sinds kort een SE T610 die ook email kan versturen. Als ik echter alle instellingen volgens de handleiding invoer, lukt het me niet om een email te versturen. Ik denk trouwens niet dat het aan de telefoon ligt, maar aan de provider. Mijn uitgaande mailserver van mijn provider (@home) kan niet anders dan via de kabel benaderd worden. Maar verzenden via een ander emailadres met mijn naam daarin bij een andere provider vindt ik opzich ook niet erg.
Maar waar vind ik een inbel-provider die dit ondersteund? Ik heb op het moment geen vaste lijn om me daar aan te melden ofzo, en vaak willen de meeste toch wel dat je via hun nummer (ivm de kickback die ze krijgen) inbelt. Mobiel vind ik dat natuurlijk geen probleem, maar om alles via mijn T610 te regelen op hun website lijkt me toch een beetje te hoog gegrepen. Ik ga ervan uit dat er wel mensen zijn met alleen kabel toegang die toch email kunnen versturen via hun mobiel.
Alvast bedankt.

mvg,
1st

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 18:55

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

welke gsm provider hebben we het over?

AFAIK gebruikt VF bijvoorbeeld hun eigen SMTP server. Bovendien bestaat de kans dat @home je mailaanvraag van je toestel niet accepteert aangezien er geen IP vermeld wordt (GSM -> inet is zonder IP adres)

[ Voor 74% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 21-11-2004 19:26 ]

An Explanation of l33t Speak

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan ja. Je moet een mailserver vinden die authenticatie ondersteunt, of hopen dat je operator (vodafone/telfort/kpn/t-moblile/orange) er een heeft die je kunt gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Kijk anders eens op www.sonyericsson.com en kies voor configurator. Dan kies je je model en vul je allerlei zaken in.

Wellicht ligt de fout aan de SMTP-server omdat je die van je provider moet gebruiken. Ik weet echter niet of jouw provider werkt want het systeem ligt voor een keer weer plat. En anders eens bellen met de klantendienst van je provider.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, Misschien moet ik mijn vraag eenvoudiger stellen.

Wie weet een ISP (niet per definitie zijnde mijn telecom provide) waar je een emailadress kan krijgen en met een T610 email via kan verzenden?

Gr.
1st

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Waarom veranderen van e-mailadres als het ook simpel kan? Je moet gewoon als interne server diegene gebruiken van je eigen account en als SMTP de server van je telecom provider. Die zullen ze volgens mij gewoon geven en als ze het niet doen dan is dat een beetje dom van ze. Want je maakt toch telkens een verbinding waarvoor je betaald. Is een vorm van service.

• tijsco
  • Niet online
tegen mij hebben ze een tijd geleden verteld (orange) dat je smtp.euronet.nl of mail.euronet.nl kon gebruiken, maar of dat nog zo is weet ik niet, want ik heb een eigen domein en dus ook eigen mailserver

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

smtp is voor uitgaande mail, dus het maakt niet zo veel uit welke je daarvoor gebruikt :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:57:
Hmm, Misschien moet ik mijn vraag eenvoudiger stellen.

Wie weet een ISP (niet per definitie zijnde mijn telecom provide) waar je een emailadress kan krijgen en met een T610 email via kan verzenden?

Gr.
1st
niet nodig :)
Vodafone
ik verstuur zelf mijn eigen mail (xs4all) en die van vodafone (...@vodafone.nl) via de MAIL functie van me T610

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-11 06:47
dawuss schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:20:
smtp is voor uitgaande mail, dus het maakt niet zo veel uit welke je daarvoor gebruikt :)
zeker maakt dat wel uit, want smtp servers vereissen dat je uit het subnet van je ISP komt, OF dat je authenticatie gebruikt.

Indien dat niet zo is, is er sprake van een "open relay" ;)

Ik heb trouwens ook vodafone hier, en deze werkt ook met authenticatie.

de server naam is authsmtp.vodafone.nl

[ Voor 17% gewijzigd door Grolsch op 23-11-2004 08:44 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03
Klein kickje - sorry daarvoor.

Ik probeer dus ook mail te ontvangen en verzenden met m'n SonyEricsson T630.
Verbinding via GPRS, ontvangen gaat prima. Ik heb een eigen domeinnaam en mailserver, dus voor binnenkomende mailserver voer ik m'n eigen IP nummer in met username/wachtwoord waarmee ik op m'n eigen mailserver bekend ben.

Verzenden wil maar niet lukken. Als uitgaande server heb ik authsmtp.vodafone.nl ingesteld, poort 25. Ik begrijp hieronder echter dat ik daar ook moet authenticeren?!? Welk username/password, en waar zou ik dat moeten instellen aangezien ik maar 1 user/pass kan invoeren, die al voor de ontvangst bedoeld is!

Overigens krijg ik als meldingen in m'n scherm eerst 'server gevonden', daarna 'mail wordt verzonden' gevolgd door 'verzending mislukt'. Lekker onduidelijk wat er mis gaat dus.

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

username/pw voor de authsmtp server van Vodafone maak je aan op
http://my.vodafone.nl
Username @vodafone.nl + pw

Pagina: 1